Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: 2.0TDI DPF - rodzaje/obsługa/usunięcie-wymiana
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
ten cały smog to nie jest efekt diesli tylko deweloperki budowlanej. teraz nikt nie patrzy, zeby osiedla posiadały zdolność przewietrzania, buduje się jak leci... i mamy efekt.
wszystko ma swój mniejszy lub większy udział.
diesle troche też, zwłaszcza stare trupy, a takie w mieście dają na każdych światłach.

zabudowa też , ale w takim Krakowie co z tego że powietrze by się przedzierało z poza Krakowa jak wszędzie naokoło jest gorzej niż w samym mieście.
ostatnio w Skale 2000% normy
to jest smutne, bo niedługo w samym Krakowie nie będzie kopciuchów a i tak przyleci z sąsiedztwa. f

https://map.airly.eu/

Pozdrawiam
to z tym smogiem też jest tak że jak pisał poprzednik brak efektu przewietrzania, a poza tym klimatolodzy nie piszą że ogólnie jest mniej wiatrów które zabierają cały ten syf który nas otacza ja jestem z okolic Gdańska a jak widzę kontenerowiec który płynie to ten dopiero smrodzi a do nich nikt się nie czepia to samo tyczy się statków ,a tutaj czepiają się diesli jeśli się o samochód dba i jest sprawny to te normy spalin nie są takie straszne a niby co do benzynowych aut z instalacją gazową LPG co ma nalatane 500tys km i razem z gazem dolewa do silnika oleju to niby eko jechałem raz za takim Oplem Astrą czego ja się zanim nawdychałem masakra
trzeba będzie odślepiać egr przed przeglądem Tongue
dobrze że u nas na północy takiego problemu ze smogiem nie ma.
Witam, 3 tygodnie temu na trasie w zabudowanym wyświetliła mi się pomarańczowa kontrolka filtra DPF. Po ok. 10km zaczęła się autostrada i leciałem 140km/h na szóstym biegu z włączonym tempomatem. Po przejechaniu 70km zjechałem na stację i po 2-3 minutach kontrolka zgasła, ale nie wyłączyłem silnika. Po 10 minutach pojechałem dalej. Resztę autostrady, jakieś 200km, nie zauważyłem nic podejrzanego. Na następny dzień zrobiłem skan VCDS-em i wyświetliło błąd:
1 Fault Found:

5158 - Diesel Particulate Filter; Differential Pressure Sensor
P2456 00 [096] - Intermittent
Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:


Readiness: 0 0 0 0 0
Skasowałem go i już więcej się nie pojawił. Od tamtej pory jeżdżę głównie po mieście i za każdym razem jak tylko silnik łapie temperaturę włącza się wypalanie i jest coś dziwnego. Poziom sadzy(Particle filter; soot mass measured) wzrasta wraz z jazdą i osiąga bardzo wysokie wyniki, ok. 50g. Po zatrzymaniu się silnik pozostaje na obrotach ok. 1000rpm i dopiero wtedy poziom sadzy zaczyna spadać. Wypalanie kończy się, gdy poziom sadzy wynosi 5,80g. Zrobiłem logi, gdyby ktoś mógł rzucić okiem, to będę wdzięczny. LOGI
Pojedynczy odczyt po wypaleniu:
Address 01: Engine (03L 906 018 HL)

23:46:13
376 Particle filter; offset for differential press. 2 hPa
377 Particle filter; oil ash volume 0.06 l
378 Particle filter; soot mass calculated 0.51 g
379 Particle filter; soot mass measured 6.02 g
Wymontowałem też czujnik ciśnienia i sprawdziłem woltomierzem, ale wygląda na sprawny. Po podaniu ciśnienia na jedną lub drugą rurkę, napięcie spada lub rośnie. Jutro mam przegląd, zobaczymy, może coś wyniuchająHuh
Witam

jaki masz przebieg ?

te czujniki ciśnienia dają o sobie znać jak jest duże zapełnienie i ma to już wpływ na różnice cisnień , przynajmniej ja tak to rozumiem.


ale u ciebie widać tylko
377 Particle filter; oil ash volume 0.06 l, wydaje się bardzo mało.

mam małą wiedzę na ten temat , na szczęście narazie zero problemów.
sprawdzę może dziś ile mam popiołu bo przebieg się sporo posunął a dawno nie zaglądałem.

Pozdrawiam.
Przebieg 97tys. Z tego co czytałem, to 377 Particle filter; oil ash volume informuje o tym ile popiołu jest w oleju. Nie mam pojęcia co jest grane.
Witam

nie popiołu w oleju ale raczej popiołu z oleju, nie dam ręki uciąć.

generalnie do DPF trafia sadza (soot) która się tam gromadzi a wypalanie to spalanie tej sadzy czego pozostałością jest popiół (ash).

popiół zostaje w DPF do jego końca. jak dojdzie do pełna cały DPF do wymiany.

Pozdrawiam
Witam

135 kkm

334 Particle filter; fuel consumption since last regeneration 15.23 l
335 Particle filter; kilometers since last regeneration 212010 m
337 Particle filter; oil ash volume 0.10 l
338 Particle filter; soot mass calculated 15.87 g
339 Particle filter; soot mass measured 4.99 g


idzie dość jednostajnie, przy 65 kkm miałem 0,05 teraz mam 0,1

dalej nie wiem ile DPF jest w stanie pomieścić popiołu.


Pozdrawiam.
Dzięki za informacje. Będę jeszcze szukał na niemieckim forum, może ktoś już miał taki przypadek. Gdzieś czytałem, że maksymalny poziom to 175ml. Znalazłem też taki wykres, ale on pokazuje tylko gramaturgię.
[Obrazek: 1060-1383870318-4181731e41b84594d3480cf0287fc36d.jpg]
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Przekierowanie