Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Swap/upgrade hamulców
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Chodziło mi głownie o zastosowanie innych tarcz hamulcowych bo mam dostep do nich a nie mam pasujacych do sharana , i szukam na podmianke czy np z a6 albo a4 by passował ?
Czy zaciski hamulcowe z Sharana VR6 pasują do 1.9 TDI?
Witajcie, takie pytanie, zanim kupię wszystko, bo szkoda kasy. Czy łożyska są takie same? Pytam, bo coś mi strona w UK pokazuje, że nie, ale wdł etki jest jeden nr łożyska i nie ma podziału na np AUY i VR czy 4motion.
Witam.
Postanowiłem podzielić się doświadczeniami ze SWAP'u hamulców w moim staranie z 2005, po to aby nikt nie wpadł w koszty jak ja ...
Otóż, fabrycznie zainstalowane Hamulce to tzw. 16" i tu jest kuku... otóż z przodu owszem, koła 16" to minimum ale tył już nie...
Zacznę od tyłu, bo tu był największy problem, chciałem zmienić tarcze a co za tym idzie jarzma zacisku itd. org. 268mm na 294mm.
Tarcza pasuje, i tu koniec... zacisk musi być z Sharana v6 lub vw t4 ale nie pasuje bez jarzma, jarzmo zaś, nie pasuje na piastę... dlaczego? Bo v6 ma inne tylne wahacze, różnią się tylko rozstawem śrób do jarzma... więc d.... cały zestaw kupiony na darmo , chyba że wymienię tylne wahacze...
Przód... tu już lepiej, zdaje się że w oryginale miałem 288mm,
Zmiana na 313mm, nowe tarcze , klocki i zaciski, u mnie pasuje P&P. W razie pytań proszę pisać
Pozdrawiam.
Jeśli miałeś 288mm, to zwrotnice mają inne otwory na śruby. Pisałem o tym powyżej i w moim temacie już dawno Wink o tylnych hamulcach też pisałem - to jest dokładnie ta sama sytuacja. Tak dla jasności - nie rozstaw otworów jest inny, a rozmiar śrub. Zaciski z v6 są inne, nie ma opcji, żeby zamieniać jarzma, z resztą mają inne śruby mocujące do wahacza.
U mnie też robota stanęła, bo nie mam wahaczy, ale ja się nie poddaję i będę niebawem szukał. Przez zimę mi się nie chciało tego ruszać Wink
Tu się mylisz przyjacielu, wczoraj założyłem przód i jest 1do 1 takie same mocowanie, nawet śruby stare pasują... otwory też, przynajmniej u mnie. a tył ma inny rozstaw śrub, więc nic nie da się zrobic. Przy okazji zrobię foto
Witam ponownie. Miałeś rację co do śrub z przodu, bo ja chyba też mam fabrycznie 300mm, w każdym razie pasuje idealnie. Co do tyłu, tu jest gorzej. Bo i śruby i ich rozstaw się różni, mam nowe zaciski i nowe jarzma, w miejscu mocowania rozstaw otworów jarzma dla tarczy 294mm jest o około 20mm większy. Same śruby nic nie wniosą, uważaj jakie wahacze będziesz kupował bo naprawdę są inne... z mojej wiedzy v6 fl oraz niektóre 4motion pasują. Ale jak nie zobaczę na zywo, to nie biorę...
Pozdrawiam

PS. Po przeczytaniu innego posta, podaje mały tip, może nie wszyscy wiedzą, ale odbój przedniego amortyzatora jest identyczny z odbojem golfa 3. Nie znalazłem jeszcze takiego poliuretanu do Sharana a do golfa jest opór i taki też założyłem. Żółte Sh80 + pu do wahaczy i z pukaniem koniec Smile
Trochę namieszałeś Wink
Jak powiedziałem - dla jasności, klarowności tematu:
Jeśli masz 288mm, nie założysz zacisku 313mm bez zmiany zwrotnicy. Jeśli masz 300, założysz. I to jest dokładnie taka sytuacja, jaką Ty miałeś.

Osobiście nie jestem tylko pewien zacisku pod 300mm, etka mi podała, że jest taki, jak pod 313, czyli ten duży. Może Ty się wypowiesz.

Co do tyłu, zawieszenia są takie same, nie licząc 4motion, więc wahacz będzie pasować z V6. Warto zaznaczyć, że nie musi on być z tej wersji, bo i diesle miały fabrycznie tylne hamulce 294mm.

Myślę, że za miesiąc zabiorę się za tył, więc opiszę temat tak, jak opisałem przód.
A więc przód (u mnie) 300mm na 313mm zwrotnica taka sama, inny jest zacisk, tarcza i klocki, śruby pasują z 300mm. Koło 16" idealnie wypełnione.

Tył:
ETKA nie opisuje różnic między wahaczem z hamulcem 268mm a 294mm, poza oczywiście numerem części.
A różnice są dwie: 1. Śruby mocujace zacisk przy 268mm to M14 z drobnym gwintem , a w 294mm to M18 także z drobnym gwintem. Obie naturalnie twarde, 10.9. To akurat jest w etce.
2. Rozstaw otworów na owe śruby 268mm ma bodajże 120mm odstęp między śrubami a 294mm - 140mm.

Tak jak napisałeś, może (ale nie musi to być) 4motion, raczej wszystkie v6 po FL, i niektóre tdi też takie miały.
Z mojej strony, wieczorem podam dokładny rozstaw otworów w jarzmach 268mm i 294mm, może jakieś foto strzelę.
Przy kupnie, po prostu niech sprzedawca zrobi zdjęcie wahacza z miarką między otworami.


Pozdrawiam

Kolego staraj sie pisac słowo wahacz przez samo H bo kilra razy juz poprawialem. Troszke bije po oczach takie słowo. wesol
Ale mieszasz... Przy 268mm śruba mocująca jarzmo, to M12, przy 294mm śruba mocująca to M14...
Rozmiary, które podałeś, dotyczą przodu, a nie tyłu.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Przekierowanie