Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Swap/upgrade hamulców
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
ile mamay genaeracji ukladow abs? Podaj jakies dane jakimi sie charakteryzuja pierwsze systemy abs a te aktualnie najnowsze skoro mowisz ze abs niczym sie nie różni??
W naszych sharanach chyba jest tylko jeden rodzaj, wystarczy sprawdzić czy pompa jest taka sama w 2.0/1.8T/2.8/1.9TDI.......
Wesoł teraz to czepiasz się słówek i wyluzuj bo nikt tu nie będzie robił habilitacji na układach abs-u.
oj panowie czepiacie się co najwyżej sprawdził by czy same serwo przy większych tarczach jest takie same jeśli nie ma róoznicy to bym zakładał i w dup..e z jakimś programowaniem.
Siema

Panowie, poszukuję info, może link do jakiejś etki online, na temat hamulców w sharanach po 2000r. Ja mam AUY i 288mm przód, 268(?) tył. Przód muszę do wiosny zmienić, bo już końcówka, a tył w sumie kupiłem takie, jak mam teraz, ale rozważam wstawienie większych. I tu pytania:

Tył w V6 był 298 - czy osłona tarcz jest taka sama, jak w pozostałych? czy zaciski też są inne?

Podobnie z przodu. V6 ma 313mm, jakie tam siedzą zaciski?

Będę wdzięczny za wszelkie info Wink
tu podaje fotke
Ja bym nic nie ruszal. Po co wieksze. Na przedzie to jeszcze jak ci moge ale tyl i tak niewiele hamuje. Hamulce tylne sa tak eksploatowane ze jesli duzo nie smigasz to nawet krawedzie sie szkliwią i zweza sie pole tarcia na klockach. Tylne klocki ile wytryzmują?? Kilka lat. Przednie tez jakos daja rade a przynajmniej umnie a nie mam jakiegos wypsionego zestawu zalozonego. póki co na 160 konaich daja rade ale niedlugo bedzie znacznie wiecej koni i nie mam zamiaru ruszac hamulców.

No chyba ze to czysto zabieg estetyczny ewentualnie ciagasz lawete ze sporym ładunkiem.

wg etki inne sa jarzma i inne sa zaciski a zeby bylo fajnie to tez byly rozne wersje czyli niektorych zaciskow pod 16 cali nie dopasujesz pod jarzma niby tez do 16 cali. Poprostu lepiej kupic jak juz w komplecie. Oslony to wiadomo ze sa inne bo przeciez tarcza ktora one oslaniaja jest wieksza.
Ja bym wymienil tarcze i klocki na twoim miejscu na ATE i cieszyl sie z tego ze koszt bedzie taki jak do wiekszych tylko polowa tego zestawu.
Ja też u siebie bym z chęcią zmienił ... nie chodzi o jazde samemu czy nawet z przyczepą ale jak mam 7 osób ( często ) na pokładzie i jest w 90 % jazda po mieście to hamulce po prostu puchną i przy np 3 cim hamowaniu nie jest tak ciekawie. Zastanawiałem się nad swapem ze skody octavii RS ( podobno pasują ) ale chyba lepszym wyjściem będzie zakup nawiercanych i lub nacinanych tarcz przód i tył (?)
Tu masz link do ETKI online kliknij na napis CarProg2 i już masz etke.

Dokładnie w VR6 był taki zestaw jak umnie czyli:
zaciski przód ATE tarcze 313mm, zaciski tył LUCAS tarcze 294mm
wielkasliwa zmien na ate zwykle najlepiej ale i te PD tez by mogly byc. Tak samo klocki tez ate i wydaje mi sie ze ze powinno byc okej. Ja tam swoich jeszcze nigdy nie zagotowalem a nogi tez raczej lekkiej nie mam. Taka przekladka przy takiej jedzie jest bezcelowa póki nie masz na haku 2 ton.
Tarcze ATE klocki Bosch z przodu i z tyłu mam teraz ...
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Przekierowanie