Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Swap/upgrade hamulców
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
droga hamowanie sie raczej sie niewiele zmieni. Juz na tych 300 mm mozna spokojnie kola zblokowac. Tu juz specjalnie sa montowane ogranicznuki sily hamowania na ukladzie hydraulicznym. dawno skonczy sie przyczepnosc opon.

Co do srednicy to te 13 mm to jest bardzo duzo- jakies 100 % wieksza skutecznosc.

Ogolnie to nie wiem czy nie lepiej zakupic sobie pozadne opony i to co kolega pisal- odswieżenie calego ukladu hamulocwego czyli zaciski rozruszac, prowadnice poczyscic posmarowac itd.
daneczek76 właśnie przez wzgląd na tył chyba jednak inwestycja o jakiej myślę ( swap przodu ) trochę mija się z celem. Bo cóż mi po przodzie jak tył i tak będzie mały ( 268 mm ).

wesol taki " serwis " robiony był po każdej zimie więc z tym jest wszystko w porządku. Poza tym z 1 strony piszesz że droga hamowania się niewiele skróci, by po chwili napisać że 13 mm to 100% większa skuteczność. To jak to w końcu jest? Smile
(03-06-2013 17:07)wesol napisał(a): [ -> ]Poza tą zmianą hamulcow trzeba tez przekodowac abs bo inaczje to tez moze byc lipton.
Nic nie trzeba kodować po zmianie, wszystko działa normalnie. Zmienialiśmy już parę razy tarcze z 298 na 312 i 312 na 345 z r32, nic nie trzeba było kodować. Były obawy że coś będzie niedomagać ale nic nie wyszło, skutecznie działają a różnica kolosalna na korzyść większych hebli. Co prawda mody wykonywane na golfach ale elektronika/pompki/czyjniki tak samo się koduje.
Panowie, po co tył? Tył ma i tak spory zapas mocy, a koryguje je korektor nie dopuszczając do blokowania (choć w nowszych modelach od tego jest już ABS). 70% siły hamowania i tak załatwia przód. Dla niedowiarków - rozpędźcie auto do 50 km/h i depnijcie hamulec - auto stanie jak wryte, takie samo ćwiczenie na ręcznym - zablokujecie koła, a nie uświadczycie poważnego hamowania.

Dla upartego - można zmienić sam przód, ale różnica naprawdę będzie znikoma (przy dobrych klockach może faktycznie poprawi się odporność na przegrzanie, ale taki sam efekt uzyska się na 300 i dobrych klockach).
(03-06-2013 22:32)fredric napisał(a): [ -> ]
(03-06-2013 17:07)wesol napisał(a): [ -> ]Poza tą zmianą hamulcow trzeba tez przekodowac abs bo inaczje to tez moze byc lipton.
Nic nie trzeba kodować po zmianie, wszystko działa normalnie. Zmienialiśmy już parę razy tarcze z 298 na 312 i 312 na 345 z r32, nic nie trzeba było kodować. Były obawy że coś będzie niedomagać ale nic nie wyszło, skutecznie działają a różnica kolosalna na korzyść większych hebli. Co prawda mody wykonywane na golfach ale elektronika/pompki/czyjniki tak samo się koduje.

Nie pisz tu takich herezji kolego bo widac ze malo wiesz. Nawet zerknij sobie na forum golfa bo temat ten akurat byl tam walkowany pare dni temu. Nawet podawali jakie kodowania nalezy zmienic. Zreszta sprawdz sobie kodowania dla mniejszych i dla wiekszych hebli. Jak myslisz beda te same?
Wesoł zapytam tak miałeś okazję polatać tym samym samochodem co miał fabrycznie 298 a potem zmienione na 312??? Ewentualnie 312 na 345 ??? Byłem osobiście przy zmianie takich zestawów i jedno z aut było moje więc wiedz że nie piszę herezji które gdzieś zasłyszałem tylko fakty. A niusów z [automat-usunięto wulgaryzm] to miałem dosyć jak zmienialiśmy heble i po przeczytaniu znawców z internetu i wiedz że po kodowaniu nic się nie zmieniło. W przypadku zmiany na heble z r32 pisali że nie ma prawa dobrze działać a popatrz skoda mojego kumpla jedzie normalnie a hamuje zajebiście.Nawet paru naszych tunerów twierdziło że trzeba pompy abs/esp.......
Wesoł cenię twoją wiedzę którą wnosisz na forum ale czasem jak coś napiszesz...... to poczytaj nie tylko vwgolf.pl........
rodzynek ja nie twierdze że musowo trzeba zmienić ale tył ma to do siebie że przy mniejszej terczy i tak szybciej się zużyje już nie mówiąc o tym że przy większej prędkości bedzie to na pewno bardziej skuteczne.
Co do zabaw z hamowaniem panwie nadal proszę zwrócić uwagę na amory bo to tez ważny element całej zabawy przy prędkości około 60 km na godzinę droga hamowania zwiększa się o jakieś 2.3 -2.6 metra, oczywiście przy nie równej nawierzchni.
To ja zadam inne pytanie - jak często kontrolujemy ciśnienie w oponach? Zakładamy większe heble (zrobiłem tak w A200), czasem nawet reperujemy zawieszenia jak nam znajdą na przeglądzie, a opony pompujemy może przy zmianie sezonówek. O tym mało kto myśli (mało kto robi), a ma największe znaczenie dla komfortu i bezpieczeństwa jazdy i efektywności hamowania.
ja raz w miesiącu przy tankowaniu sprawdzam ciśnienie lub przed wyjazdem w długą trasę.
Może już trochę przespałem parę wydażeń w rozwoju motoryzacji ale co ma średnica tarcz do ABS?
Przecież ten system sprawdza tylko czy koło się obraca czy nie...

No chyba, że... dajac większe tarcze dostajemy większe zaciski a tym samym inną objętość płynu przy tym samym skoku tłoczka (o ile tłoki mają większą średnicę) Może pompa ABS coś fiksować ale bez przesady... to jest raczej układ dwustanowy.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Przekierowanie