Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Dlaczego kupić SGA i jak kupić dobry egzemplarz
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Z natury 1.9 spalają mniej niż silniki 2.0 TDI. 2.0 tdi masz dwa rodzaje 8V i 16 V - 8V 136 KM i 16V 140KM.

CO do 1.9 różnice w spalaniu miedzy 130 a 150 praktycznie żadna a pod butem więcej niestety sam silnik 150 KM w Sharanie był tylko w limitowanej wersji wyprodukowany około 2000 sztuk. ( rożni się zawieszeniem, wyposażeniem i dodatkami) przez to samochody są średnio około 8 tyś droższe od innych z tego rocznika. Samej oczywiście słupek silnika czy w 130 czy w 150 jest ten sam tak że nie ma się czego obawiać. Spoglądając na naklejkę w bagażniku dla silnika 130 oznaczenie będzie ASZ dla 150 BTB. Średnia spalania 150 KM na trasie to 6,5 litra w mieście od 8,5 do 10 zalezy od natężenia w mieście czyli zależy gdzie mieszkasz i jak jeździsz ja po takim Mieście jak Olsztyn w 8,5 się mieszczę choć najczęściej wychodzi 9,2. Nie zapominaj że to jednak wazy około 1700 kg tak że jak na takie auto nie jest to duże spalanie w porównaniu z innymi.
W tych rocznikach co ty chcesz nie występuje silnik 110 KM .
ja mam 2.0tdi 136KM i na autostradach spala 7-7,5 przy prędkości 140-160km/h. w mieście to jeszcze zależy czy dogrzany czy zimny ale tak 10 pali. na trasie przy spokojnej jeździe 8.
Auto posiadam od ponad roku. Po kupnie wymiana wszystkich płynów wraz z pełnym rozrządem i nie ma żadnego problemu. Regularna wymiana oleju i filtrów i spokój.
tak dla porównania nie wież zawsze w to co piszą ludzie np:
to jest wersja 150 KM TDI 1.9 i tylko w takim wyglądzie ona występuje i tylko w trzech kolorach: http://allegro.pl/vw-sharan-specjal-150-...98600.html

to nie jest 150 KM kogoś poniosła fantazja lub ma zrobiony wirus: http://otomoto.pl/volkswagen-sharan-1-9-...34353.html
Ja mam AUY 115 kM. Srednie spalanie ok 7,2. Najniższe jakie udało się osiągnąć to 6,4 na wakacjach w Bieszczadach (trasa 1400km) i dwie osoby na pokładzie. Do codziennej jazdy samemu lub w dwójkę do czterech osób jest ok. Ale jak założę 7 foteli i komplet ludzi + podręczny bagaż na wypad w górki to zdecydowanie za słabiutki. Zużycie oleju - litr na 15 tys. 505.01 mobila.
Dwumasa była w rocznikach sprzed 2000 roku i jest w tych po 2000. Koszt 3500 pln za komlet (Dwumasa, tarcza, łożysko wyciskowe, docisk)
(10-01-2012 09:50)minik napisał(a): [ -> ]witam,
dziękuję za odpowiedzi, opowiedzcie mi proszę jeszcze o silniku:
1.czy każdy tdi ma koło dwumasowe koszty.
2. instalacja LPG w koło - to mnie interesuje czy można użyć koła dojazdowego (masa i gabaryty auta) i czy ew. możbna go gdzieś schować tak aby nie latał po bagażniku.
3. Poniżej są dostępne silniki Diesla, które polecacie pod względem ekonomi:
1.9 TDI 150KM »
1.9 TDI 110KM »
1.9 TDI 130KM »
1.9 TDI 90KM »
1.9 TDI 115KM »
1.9 TDI Syncro 116KM »
2.0 TDI 140KM »
4. Jeżeli chodzi o benzynowe to wybór raczej padł na 2,8 tylko ich ilość jest znikoma.

pozdr,
minik

Wiekszość 90 konnych czyli 1Z ma jednomas a reszta juz ma dwumasy. Tylko nie myśl ze benzyniaki nie maja dwumasy bo niestey takze sa w to wyposażeone.
Odnośnie butli to ja bym sie zastanowil czy nie wywalic zbiornika paliwa ( dać mniejszy) i w jego miejsce zainstalowac zbiornik LPG. W kolo zapasowe to wcale nie jest udane rozwiazanie bo zapewne bedziesz smigal na prawie rezerwie a nawet gdyby nie to przecież nie na 3/4 baku- zaorasz pompke w baku jak nic. Bak niestety jest dość duzy i ja sie wcale nie dziwie ze ludzie smigaja na 1/4 baku.
Jesli chodzi o diesla to niesmiertelny i w sumie malo awaryjny, prosty w naprawach i niedrogi w utrzymaniu to tdi VP 90 lub 110 konny. tdi PD bardzie skomplikowany ale wystepuje tylko w poliftowych tak jak w przedliftowych tylko VPki byly. PD zrywniejszy napewno no i w razie tuningu bardziej rozwojowy ( wiecej KM wycisniesz).
2.8 moze i fajny moze zrywny tylko pytanie podstawowe czy ktos bedzie ci w stanie go w razie wu naprawiał no i czy stać cie bedzie na naprawe.
Ale jeśli znajdzie PD z pewnym przebiegiem to i pompki raczej długo posłużą tym bardziej w 1.9 bo są bardziej udane niż w 2.0 w rocznikach do końca 2007.
2.8 VR6 - butla gazowa 67 litrów netto w kole zapasowym Wink
A ha jeszcze jedna różnica auta po FL maja większy rozstaw osi.

dj_dual

Witam,
Obecnie posiadam passata B5 z trwałym motorkiem 90 konnym. Potrzebuję kupić coś większego (sharan), jednak trochę się naczytałem o pompo-wtryskiwaczach (skarbonka). Przed liftowego sharana nie chcę, bo dla mnie za bardzo archaiczne wnętrze (kwestia gustu, po prostu nie podoba mi się). Pomyślałem o zakupie sharana po lifcie, jednak większość jednostek, jak nie wszystkie są na PD. Chociaż spotkałem kilka po liftów z silnikami 90 i 110KM i tu kieruję pytanie do kolegów - czy te silniki działają na zwykłych pompach?
Posiadam Sharana 2001r 2.8 V6
ten silnik nie jest taki straszny jak go malują ,
jeśli jeździ się zgodnie z przepisami i bez niepotrzebnych szaleństw jak palenie gumy Smile
to spalanie potrafi mile zaskoczyć , w górach sprawuje się wspaniale i z lekkością
pokonuje wszelkie wzniesienia , miałem okazje nie raz jeździć sharanami z silnikiem Diesla
i z pewnością nie zamieniłbym tego 2.8 V6 na Diesla .
Pozdrawiam

FOTO mojego sharana w tle Jelenia Góra ..
http://v1.cache4.c.bigcache.googleapis.c...958162.jpg
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Przekierowanie