Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Dlaczego kupić SGA i jak kupić dobry egzemplarz
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
na trasie autostrada niemcy stałe 150 km/h na tempomacie - 6.5 litra i też tyle wychodzi na trasie w Polsce oczywiście przy mniejszej prędkości między 120 a 140 km/h.
Miasto zależy miedzy 8,5 - 9 litra na 100km zależy jak go depcze a idzie naprawdę miodzio :D

Zresztą jak patrzyłem na Shariki Wersja Sharan Special jest najładniejszą wersją jeśli chodzi o body KIT niestety najdroższa w używanych.
Ale co najważniejsze mażył mi się mocny TDI i dlatego też wybór padł na Speciala choć auta były sprzedawane tylko na Rynku Niemieckim i podobno jak mówił mi Niemiec w salonie w małej ilości około 2000 Sztuk, to uważam że są warte swej ceny ponieważ jak bym chciał to wszystko wstawić do zwykłego Sharana też bym jaskieś koszty poniósł a nie było by to ORI. np: zawias , tarcze, felgi, tylna lotka itp.
Witam wszystkich forumowiczów.
Jestem tu nowym użytkownikiem i planuję zakupić coś ze stajni SGA . Jako ,że mam już skarbonke , którą jeżdżę w dalsze trasy ( grand voyagera z 2003 2,5 crd ) to poszukuję coś czym mógłbym jeżdzić w koło komina i na krótsze odcinki. Auto musi być pakowne i wygodne także wybrałem coś co wszyscy tu lubicie Smile
No i najważniejsze dla mnie :
- silnik benzynowy , bo diesla który nie lubi przy -5 odpalać już mam Angry
- rocznik do 2000 chyba bo co starsze to lepsze i tańsze w naprawach.
- spalanie nie ma znaczenia i auto ma być bez gazu bo na gaz to są kuchenki.
Chodzi mi o to żeby auto bez problemu odpalało w zimie i ,zeby nie było napakowane elektroniką bo z tym to tylko problemy.
może poszukaj 2.8 VR6

małe OT co do tego odpalania zimą to zależy od stanu silnika i jakie paliwo się leje. Ja mam któregoś diesla z kolei i żadnych problemów nie miałem nawet przy -20stopni. (silniki były VW,Ford,Peugeot).
Kup TDI ten przy - 30 zapali , sprawdzone ;-)
na takie wymogi to najlepszy tdi VP z tym ze ciezko dorwac takiego z prawdziwym przebiegiem nie wiekszym jak milion. Wiekszosc krecona kilkukrotnie lub zarżnięta. JEsli w dobrym stanie bedzie to odpali spokojnie przy -20 czy nawet i wiecej.
no właśnie z tymi dieslami to jest tak że u mnie w domu jest mój chrysler , który nie lubi palić w zimie (połowa tak ma), passat b4 , transporter i mojej mamy mazda 323 z 1993 , no i przy pełnej zimie tylko ona jedyna była na chodzie w pewnym momencie. Ja mam 7 mies bobasa i jednak muszę mieć auto które w razie czego zapali napewno , a benzyniaki takie myślę ,że są , jeśli sprawny rozrusznik, akumulator i podstawowe rzeczy. Także jednak chyba dalej wolę benzyniaka (chyba ,że mnie odwiedziecie faktycznie od tego ... )
w t4 i voyagerze też aktywnie uczestniczę w życiu forum i wiem np że pewne silniki wychodzące do jakiegoś roku były np okk a potem w jakimś roczniku cos zmieniono i spartolono bądż polepszono , gdzieś tu już natrafiłem na post że ktoś pisał że 2,0 do roku 2000 miały dobrą opinię a potem coś tam wpakowano do niego czy zmieniono.
także tak na pierwszy rzut rozważam silniki 2,0 i 1,8 bo z tym VR to nie wiem czy to nie jest jakaś wyżyłowana jednostka itp.
no i chciałbym żeby to było auto chyba z roczników do 2000 bo wtedy według wielu opinii i mojej równiez skończyły sie bezawaryjne auta a nie chcę tej całej elektroniki i cudów na kijku Smile ma po prostu jak najrzadziej odwiedzać mechanika i ew mało kosztować naprawa Smile
nie porównuj silnikow diesla z fortkomora i wtryskiem jedno-sprezynkowym z TDI ktory ma wtrysk bezposredni. TO nie te czasy. Benzyna moz elepiej palić ale jak jest naprawde sprawna no i w temp -5 do -10 owszem bedzie palił. Tyko co sie stanie jak bedzie temp-20 czy -25?? PAliwo juz nie odparowuje tak dobrze.
Bena jest dobra ale bena sie nie jezdzi az cos siadzie tylko sie o nia dba i wymienia czesci. W benie masz wymieniac regularnie: swiece. kable wysokiego napiecia, cewki. Jak bedziesz czekał az siadzie kabel i spali cewke albo beda przebicia to jakos niewróze dobrej jazdy. Za duzo nanaprawiałem sie tych benzyniaków i wież mi ze nie jest tak z nimi różowo. A to faluja obroty a to zabkuje a to duzo pali a o nie mamocy a to kopci itd. Pamietaj ze przelot deisla w stosunku do benzyny kilkukrotnie liczony. 250 tys km w benie to juz niestety do wymiany pierscienie, uszczelniacze na zaworach, docieranie zaworów. Czasem sa jaies drobne awarie jak lambda, silniczki krokowe czy inne takie tam drobne sprawy ale wiekszosc ludzi mysli ze benzyna sie jezdzi az cos padnie. Pokaz mi bene ktora turlajac sie w kolo komina co ma dluzej wydech jak 4 lata?? Ile wytrzyma wydech w dieslu a ile w benie??
W tdi VP to podstawa jest szczelny uklad paliwowy, sprawne swiece , sprawny aku i rozrusznik. Wtedy misi odpalic nawet jak bedzie i -30 stopni.
ooo , i tu już mam jakiś obraz Smile proszę o jeszcze więcej za i przeciw.
i co to jest ten silnik VP ?
VP'ki to tdi na pompie czyli 90 i 110 konne silnik w 1.9.
PD'ki to tdi na pompowtryskach nowsze jednostki i tu juz wiecej bylo mozliwosci jesli chodzi o moc:90 115 130 150 czy teraz w innych budach 105 i 100 itd. W sumie nie istotne. Podział prosty starsze jednostki na pompie rozdzielaczowej a nowsze na pompowtryskach a teraz króluja silnik CR ( common rail).
czyli jeśli diesel to szukam VP , najlepszy ,starszy , niezawodny ...Smile
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Przekierowanie