Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Dlaczego kupić SGA i jak kupić dobry egzemplarz
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Ja wybrałbym diesla 115KM na pompkach, ekonomiczny i w miarę dynamiczny, choć nie tak niezawodny jak stara dobra pompa.

http://www.vw-sharan.pl/forum/showthread.php?tid=31

Tutaj temacik na co zwrócić uwagę przy kupnie, generalnie te same zasady co przy każdym innym aucie...

Warto też zapoznać się z tym

http://www.autocentrum.pl/oceny/volkswagen/sharan/i/
a czy występuje sharan na pompkach już po lifcie insteresuje mnie rok min 2003
Jak dla mnie to są autka dla majsterkowiczów.
Też mam tdi 115. Warto zwrócić uwagę na to co w standardzie dolega tym furmankom.
Zacząłbym od upewnienia się czy był zalewany właściwym dla danego silnika olejem i czy był regularnie wymieniany. W zasadzie niemcy zalewali te silniki 5w30 o normie 506.01 longlife i zalecali okres co 30 tys. Ale jak ktoś wymieniał częściej to duuuużo lepiej. Kto przedłużał okresy padały wałki rozrządu. Druga rzecz to półoś wychodząca ze skrzyni z prawej strony. Po przeszło 200 tys nadaje się do wymiany, ale u nas jest już trwalszy zamiennik i połowę tańszy. Warto dokładnie obejrzeć zgrzewy na podwoziu po całym obwodzie auta. Tam najszybciej pojawia się rdza
Zgadza się dlatego lepiej przejść z LL na wymianę co 15 tys i zalać lepszy olej wystarczy z normą 505.01 który jakościowo najczęsciej jest lepszy niż oleje z wyższa norma.
Osobiście szukał bym ASZ czyli PD 130 KM.
a ja 2.8 VR6
bezobsługowy silnik - prawie, zero rozrządów, pierdól, prosta sprawdzona konstrukcja
12 litró gazu w automacie t onie tragedia. czyli 6 litrów ropy
ale tam rozrządy, turbiny - a fuj !!!!
No i nie skończyłem. Właśnie nagle zrobił się fajrant i trzeba było iść do domciu. Więc kontynuuję.
Wracając do silnika. Właściwy wywiad to podstawowa sprawa. Czy był wymieniany rozrząd, kompletny czy tylko pasek. Napinacz paska wielorowkowego nie może szarpać. Rolka alternatora ma w sobie wolnobieżne sprzęgło które się często uszkada. Czy był czyszczony układ dolotowy (EGR+kolektor ssący), i czy EGR jest zaślepiony. Warto zdjąć osłonę silnika i piankę wygłuszjącą. Pocenie się przy odmie to standard, ale przy egr już nie. Jaka jest przeszłość turbiny, czy już się wieszała, czy była czyszczona, warto ją i inne rzeczy przy okazji sprawdzić vag-iem. Np. czy podstawowe parametry nie odbiegają od tolerancji - pompki, egr, turbo, przepływka.... Kolejnym mankamentem jest elektryczne złącze przy głowicy, skutkuje wieszaniem się pompki. Dodatkowa elektryczna pompa płynu chłodzącego - czy pracuje, jak nie to - jak długo nie pracuje. Dogrzewacz jak jest (a jest wskazane by był) to czy sprawny. Czy jest rozbudowa do postojowego, fabryczna czy własnoręczna (poprosić o schemat). Klimatronik jest jednakowy dla wszystkich, ale tylko niektóre mają dwie strefy (wyloty w podsufitce na 2-gi i 3-ci rząd). W podwójnej nie otwiera się elektrycznie lewa tylna szybka, tak ma być. Szczelność klimy, najbardziej newralgiczne punkty to sama chłodnica i obejma rurki tuż pod klaksonem z prawej strony auta. Zaciski chamulcowe czy nie są zapocone w miejscu osi od ręcznego, no i czy ręczny działa. Amorki są dość trwałe i starczają nawet na 300 tys. pod warunkiem omijania kraterów w jezdni. Problemem są za to łożyska kolumn mcpersona. Warto zajrzeć w miejsce gdzie są w komorze silnika śruby amorów. Jak śruby są pokryte ocynkiem to świetnie, jak rdzą to przechlapane. Sworznie wachaczy są długowieczne, za to końcówki drążków i łączniki stabilizatora wymienia się dość często. Czy wszystkie szyby się płynnie otwierają i zamykają. Czy wycieraczki płynnie działają - w przednich zacierają się sworznie, w tylnej spryskiwacz ma sikać na wprost, nie chlapać szyby wraz z ruchem wycieraczki. W rocznikach 2000-2002 chyba, sprawdzić działanie klapy na podszybiu. Czy w tylnej klapie wszystko działa (pękające wiązki przewodów). Czy krańcówki drzwi działają (zdarzają się kłopoty z instalacją), czy są wszystkie (również pod maską). Czy pod dywanikami pod przednimi siedzeniami jest sucho. Warto zajrzeć pod siedzenia do komór na złącza (czasem dodatkowy aku.) Tam też ma być suchutko.
Jeszcze trochę i człowiek zacznie rozglądać się za inną furmanką, więc kończę. Na razie.
NO ja tak samo jak ty wurba tez poszłem do domku. Co do mocy i samochodu im mocniejszy silnik tym lepiej bo SGA mało nie ważą a rozbujac sie trzeba.
Co do rozrządów to i tak zawsze po kupnie wymiana rozrządu ze wszystkimi rolkami z paskiem wielorowkowym i z pompa wody to podstawa, oczywiscie wtedy spradzamy także rolke sprzegła alternatora to oczym pisze wurba (bo sie zaciera) Co do samych PD czyli pompo wtryskiwaczy oczywiscie jeśli jesteś nastawiony na turbognojka to oczywiście silniki 1.9 i tu jak juz pisałem wcześniej im mocniej tym lepiej bo to nie młoda konstrukcja auta i swoje waży.
Co do 2.0TDi najlepiej szukać 8V mniej awaryne i tu najlepiej samochody koniec 2007 roku najlepiej żeby vin był rok modelowy 2008.
Co do olej jak już pisałem wczesniej jiesli to bedzie silnik 1.9 to są bez DPF i tu uzywanie i lanie olejów Low Sap (nisko popolowe) i LL czyli mija się z celem a co za tym idzie szkoda silnika kosztem ekologi. Czyli najlepiej co 15 tys olej z norma 505.01.

Oczywiście jakiego byś sobie Sharana, Alhambre itp upatrzył zadzwoń do sprzedającego i poproś o VIN potem serwis i zapłać te 50 zł za sprawdzenie przynajmniej ostatniej daty kiedy auto było w serwisie i przy jakim przebiegu będziesz miał przynajmniej jasność co do nakulanych km i dopiero potem możesz jechać oglądać oczywiście z miernikiem lakieru lub kolegą blacharzem.
Przypomniał mi sie jescze temat kluczyków. Są wersje bez pilotów i autoalarmu. A w dołożonym autoalarmie scyzoryki są niemal identyczne z orginałami. Dlatego domagać się ori kluczyków. A co za tym idzie, fajnie by było gdyby wkładki w zamkach się obracały. Jeszcze winda od zapasu, to też się psuje. Warto sprawdzić czy jest wklejka z kodami wyposażenia w schowku z lewarkiem i czy zgadza się z tą w ori książce przeglądów. Jak auto jest z przełomu roku to upewnić się co do daty wyjazdu furmanki z fabryki. U niemców rocznikiem jest data z vin-u i pierwsza rejestracja, u nas właśnie data produkcji. Mój wyjechał 30 grudnia 2003.
(10-01-2012 09:09)wurba napisał(a): [ -> ]U niemców rocznikiem jest data z vin-u i pierwsza rejestracja, u nas właśnie data produkcji. Mój wyjechał 30 grudnia 2003.
Dokładnie tak u Niemców liczy sie data pierwszej rejestracji czyli nawet jak auto wyprodukowane np: grudniu np: 2005 a zarejestrowane w styczniu 2006 i nawet na Vim jak ma rok modelowy 2006 lub nawet 2005 to u Niemców jest to jako samochód z roku 2006 . U nas Nie unas data produkcji nie jest równa dacie rejestracji.
witam,
dziękuję za odpowiedzi, opowiedzcie mi proszę jeszcze o silniku:
1.czy każdy tdi ma koło dwumasowe koszty.
2. instalacja LPG w koło - to mnie interesuje czy można użyć koła dojazdowego (masa i gabaryty auta) i czy ew. możbna go gdzieś schować tak aby nie latał po bagażniku.
3. Poniżej są dostępne silniki Diesla, które polecacie pod względem ekonomi:
1.9 TDI 150KM »
1.9 TDI 110KM »
1.9 TDI 130KM »
1.9 TDI 90KM »
1.9 TDI 115KM »
1.9 TDI Syncro 116KM »
2.0 TDI 140KM »
4. Jeżeli chodzi o benzynowe to wybór raczej padł na 2,8 tylko ich ilość jest znikoma.

pozdr,
minik
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Przekierowanie