Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Silnik 2.0B nie odpala/problemy z odpaleniem/gaśnie
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8
Właśnie dlatego że gaz jest czulszy na niedomagania WN napisałem żeby sprawdzić ten temat - kolega pisze że na benzynce jest ok - więc może właśnie WN jest nie halo i na gazie ten temat wychodzi.
Chodziło mi o niski przebieg WN czyli małe zużycie świec i kabli.
Jeśli świece i kable są ok to szedłbym w kierunku zasilania gazem - chyba najpierw reduktor brałbym pod lupę - ale to już robota dla gaziarza
Jeżeli parownik jest juz stary to będzie na zimnym kiepsko chodzić, nie doczytałem smoku :-) może kolega nam powie kiedy były zmieniane kable, świeczki i ile lat ma parownik. Wtedy będziemy dalej myśleć Smile
Odgrzewam kotleta. Co bylo przyczyna takiego zachowania wozu?
Witam, mam mały problem z moich sharanem 2.0 ady. Nie każdy mógł wejść w nowy rok z uśmiechem...
Auto nie odpala na benzynie, w trybie awaryjnym na gazie odpali bez problemu.
Zaczęło się wszystko wczoraj w powrocie do domu. Najpierw wskazówki latały na blatach jak chciały tzn przy 90 km/h pokazywały raz 180 a raz 150 itd.
Zmieniałem przekaźnik 167 i nadal nic. Po przekręceniu kluczyka słychać jakieś tyknięcie i nic więcej. Nie ma słychać żeby pompa paliwa zaczęła podawać paliwo.
Witam,
problem wygląda następująco:

Samochód stoi cały dzień. Odpala normalnie, pracuje równo, przyspiesza tak jak powinien. Po przejechaniu ok 20 km i pełnym rozgrzaniu silnika, zostawiam auto na 5 minut i wtedy już nie odpala.

Czasami jest tak, że trzeba poczekać ok 10minut i odpala jak gdyby nic.

Dzisiaj przejechałem ok 10km, zaraz po zgaszeniu, odpalam i gaszę, 10x wszystko ok.
Po ok 2-3 minutach już nie dopala.

Reasumując, nie ma znaczenia czy ciepły czy zimny. Po prostu klasyczny fochSmile

Dodam, że w momencie problemu nie ma iskry na przewodzie zasilającym kopułkę (przewód WN od cewki), oraz sygnałowym wchodzącym do cewki WN.

Wymienione zostały: Cewka WN-beru, Cewka WN-temic- nowe, na jednej i drugiej sytuacja się powtarza, podmiana ich w trakcie nic nie zmienia.

Nowe świece NGK, przewody WN bosch, kopułka i pale Beru-nowe.

Nowe czujniki położenia wału 2x siemens VDO, 1x ori używka, 1x chińczyk- podmiana w trakcie problemu- sytuacja bez zmian.

Czujnik halla pod kopułką, podmieniony na ori używkę, sytuacja bez zmian, po zdjęciu kostki z tego czujnika odcina obroty przy 4500obr/min.

W samochodzie instalacja sekwencyjna LPG, jednak problem jest na PB i LPG.

W momencie zaistnienia problemu, podczas próby odpalania (na rozruszniku), vag nie odczytuje obrotów, również obrotomierz nie podnosi się.

Panowie jakieś podpowiedzi?

Wiecie jaki jest układ pinów na kostce dochodzącej do czujnika położenia wału?
Stawiam, że będzie tam (+), (-) i sygnał? Ale w jakiej kolejności? Nie mam oscyloskopu, więc jeżeli pod sygnał podepnę diodę led czy sygnał powinien być widoczny na diodzie? skąd wychodzi zasilanie tego czujnika?

Byłbym wdzięczny za wszystkie podpowiedzi.
Witam.

Jak byś uzupełnił dane o samochodzie, to by było prościej. Z tego co pamiętam, to czujnik położenia wału jest bezpośrednio połączony ze sterownikiem silnika, każdy przewód, od początku do końca w tym samym kolorze. Napięcie zasilania na czujniku sprawdzasz między pinami 1 i 3, sygnał między pinami 2 i 3. Pin3 czujnika to pin16 sterownika (masa), pin1 czujnika to pin68 sterownika (+ zasilania), pin2 czujnika to pin67 sterownika (sygnał). Oczywiście sygnał sprawdzaj czujnikiem diodowym, a nie żarówką.

Pozdrawiam
Zgadza się, zapomniałem, Alhambra 2.0 i ADY 1999.

tolus24- dziękuje za pinologie, sprawdzę przejścia sterownik wtyczka, napięcia i sygnał przy sterowniku.
Widzę że masz podobny problem psikus z odpalaniem jak miałem u siebie w ADY.
Zwróć uwagę czy wtedy co kręcisz rozrusznikiem i nie chce odpalić to słychać pompę paliwa.
Ja miałem taki problem że po przekręceniu kluczyka w stacyjce nie zawsze załączała się pompa paliwa. Jak pompa nie podała paliwa to mogłem krecić aż aku padł i nie odpalił. Wystarczyło wtedy uderzyć pięścią w puszkę z bezpiecznikami i auto odpalało. Wymieniłem przekaźnik na drugi i od jakiegoś czasu jest ok. Posłuchaj czy czasem nie masz podobnie.Wink
Raczej nie jest to pompa, bo słychać ją przez chwile po przekręceniu kluczyka. Najważniejszym objawem jaki zauważyłem jest po prostu brak iskry na przewodzie z cewki do kopułki.
Ale i pompę dzisiaj sprawdzę dokładniejSmile
Więc prawdopodobnie pierwszy problem za nami, podmiana przekaźnika numer 30, chwilowo rozwiązała problem. Z tego co znalazłem to odpowiada on za zasilanie sterownika silnika i przepływomierza.

Do pełni szczęścia muszę jeszcze rozwiązać problem z błędem czujnika halla(z tego co pamiętam to opisie: wartość poza zakresem). Mianowicie po odpaleniu zawsze wyskakuje, ten błąd i auto dostaje odcięcie przy 4500obr.
Wystarczy skasować błąd i auto wraca do życia.

Podczas moich walk z tym autem, podmieniałem też aparat zapłonowy i tutaj moje pytanie czy ten błąd może być związany ze złym ustawieniem aparatu?

Jeśli tak to jak to profesjonalnie ustawić?
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8
Przekierowanie