03-08-2014, 18:36
27-12-2014, 21:18
Witam,
przeczytałem całe forum o kłopotach z ADY 2.0 na zimno, ale nikt nie miał takich objawów.
może jakiś pomysł na rozwiązanie problemu?
Po wymianie całego wysokiego napięcia łącznie z cewką, czujnik Halla też nowy ( wszystko Bosch, NGK, bez China po taniości ) - nie odpala na zimno ( wcześniej też tak było ) , przekażnik 30 wymieniony, zapłon zgrany z rozrządem, jak już odpali po 15 minutach kręcenia, praca nierówna, dopiero jak złapie trochę temperatury to równa, przez kolejne 2-3 minuty gaśnie po dodaniu gazu - gaśnie; póżniej wszystko ok, odpala za 1 strzałem i kręci do 6700 na LPG i Pb; ostygnie powtórka z rozrywki. Aha w czasie jazdy nagrzanym, potrafi jakby zgubić prąd, zapłon, tak na ułamek sekundy, ale bez gaśnięcia.
LPG odłączone całkowicie, w czasie prób uruchomienia na zimno potrafi "strzelić" w tłumik - to ważne!
Przy kręceniu na zimno, raz obrotomierz pokazuje jakieś obroty z rozrusznika, czasami 0. Czasami mam wrażenie, że łapie zapłon przy "cofaniu" kluczyka.
Nie czuć zapachu benzyny ! Ale trzymanie lekko wciśniętego pedału gazu przy uruchamianiu nie pomaga, lecz przeciwnie - czas uruchomienia wydłuża się o kilka kolejnych kręceń rozrusznikiem. Temp. zewnętrzna ma wpływ; przy (-) kręce z 15-20 min, przy (+) góra do 10 min.
VAG pokazuje wartości graniczne dla sondy Lambda. Ale w ADY przez pierwsze 3 minuty na zimnym ECU nie bierze info z sondy.
Pytanie:
- zapchany kataliztor ?
- jednak sonda Lambda ?
- pompa paliwa ( słychać przy kręceniu ) ?
- przepływomierz ( przebieg 398 tys. - nigdy nie myłem od 220 tyś )
- a może po prostu kostka stacyjki ? Lub jakiś inny pierduł elektryczny ?
Sugestie mile widziane.
Pzdr. Adam
przeczytałem całe forum o kłopotach z ADY 2.0 na zimno, ale nikt nie miał takich objawów.
może jakiś pomysł na rozwiązanie problemu?
Po wymianie całego wysokiego napięcia łącznie z cewką, czujnik Halla też nowy ( wszystko Bosch, NGK, bez China po taniości ) - nie odpala na zimno ( wcześniej też tak było ) , przekażnik 30 wymieniony, zapłon zgrany z rozrządem, jak już odpali po 15 minutach kręcenia, praca nierówna, dopiero jak złapie trochę temperatury to równa, przez kolejne 2-3 minuty gaśnie po dodaniu gazu - gaśnie; póżniej wszystko ok, odpala za 1 strzałem i kręci do 6700 na LPG i Pb; ostygnie powtórka z rozrywki. Aha w czasie jazdy nagrzanym, potrafi jakby zgubić prąd, zapłon, tak na ułamek sekundy, ale bez gaśnięcia.
LPG odłączone całkowicie, w czasie prób uruchomienia na zimno potrafi "strzelić" w tłumik - to ważne!
Przy kręceniu na zimno, raz obrotomierz pokazuje jakieś obroty z rozrusznika, czasami 0. Czasami mam wrażenie, że łapie zapłon przy "cofaniu" kluczyka.
Nie czuć zapachu benzyny ! Ale trzymanie lekko wciśniętego pedału gazu przy uruchamianiu nie pomaga, lecz przeciwnie - czas uruchomienia wydłuża się o kilka kolejnych kręceń rozrusznikiem. Temp. zewnętrzna ma wpływ; przy (-) kręce z 15-20 min, przy (+) góra do 10 min.
VAG pokazuje wartości graniczne dla sondy Lambda. Ale w ADY przez pierwsze 3 minuty na zimnym ECU nie bierze info z sondy.
Pytanie:
- zapchany kataliztor ?
- jednak sonda Lambda ?
- pompa paliwa ( słychać przy kręceniu ) ?
- przepływomierz ( przebieg 398 tys. - nigdy nie myłem od 220 tyś )
- a może po prostu kostka stacyjki ? Lub jakiś inny pierduł elektryczny ?
Sugestie mile widziane.
Pzdr. Adam
27-12-2014, 21:39
Po takim kręceniu wykręć świece, zobacz czy są mokre od benzyny, jesli mokre to nie ma zapłonu, jeśli suche tzn, że nie dostaje paliwa.
Takie cyrki miałem w VW 20. przy walniętym, czujniku temperatury. Były sprawdzane?
Jakieś błędy były sprawdzane vagiem? To podstawa.
Takie cyrki miałem w VW 20. przy walniętym, czujniku temperatury. Były sprawdzane?
Jakieś błędy były sprawdzane vagiem? To podstawa.
27-12-2014, 22:41
Może czujnik temperatury chrzanic
27-12-2014, 23:05
(27-12-2014 22:41)ARTUROO26 napisał(a): [ -> ]Może czujnik temperatury chrzanic
który czujnik obstawiasz?
VAG nie pokazuje błędów.
Ale też, tak myślałem ( ale nic nie sugerowałem ) bo po wymianie nagrzewnicy w zeszłym sezonie po wybuchu i rozebraniu pół samochodu, wskażnik temperatury zimą pokazywał nagrzany, a latem niedogrzany
27-12-2014, 23:15
możesz najpierw sprawdzić te czujniki:
http://www.vw-sharan.pl/forum/showthread...71#pid2571
http://www.vw-sharan.pl/forum/showthread...71#pid2571
27-12-2014, 23:41
(27-12-2014 23:15)szparag86 napisał(a): [ -> ]możesz najpierw sprawdzić te czujniki:
http://www.vw-sharan.pl/forum/showthread...71#pid2571
Dzięki za link, ale ADY 2.0 to nie jest VR6 2.8
A w VR'ach to była norma bo miałem VW Corrado VR6
27-12-2014, 23:52
Witam
No ja kolego mogę ci tylko zasugerować to sekundowe odcięcie prądu.Ja w swoim szarkim 2,0 miałem to samo przekaźnik 30 odcinał mi prąd na zapłon mogłem sobie kręcić do woli,jak masz gdzieś możliwość sprawdź czujnik położenia wału,pożycz może od kogoś i zobacz czy będzie to samo. Mi po wymianie pomogło.
Pozdrawiam
No ja kolego mogę ci tylko zasugerować to sekundowe odcięcie prądu.Ja w swoim szarkim 2,0 miałem to samo przekaźnik 30 odcinał mi prąd na zapłon mogłem sobie kręcić do woli,jak masz gdzieś możliwość sprawdź czujnik położenia wału,pożycz może od kogoś i zobacz czy będzie to samo. Mi po wymianie pomogło.
Pozdrawiam
28-12-2014, 00:03
(27-12-2014 23:52)grykus napisał(a): [ -> ]Witam
No ja kolego mogę ci tylko zasugerować to sekundowe odcięcie prądu.Ja w swoim szarkim 2,0 miałem to samo przekaźnik 30 odcinał mi prąd na zapłon mogłem sobie kręcić do woli,jak masz gdzieś możliwość sprawdź czujnik położenia wału,pożycz może od kogoś i zobacz czy będzie to samo. Mi po wymianie pomogło.
Pozdrawiam
Witam,
temat przekażnika 30 wertowałem przez 1 rok na tym forum, bardzo niemiłe objawy - jak przy wyprzedzaniu TIR'a auto gaśnie nagle ni stąd ni z owąd
i sam doszedłem do tego, teraz mam 30 zawsze w zapasie i teraz też nowa, zakładana stara sztuka - to samo. Czujnik położenia wału, czyli czujnik Halla, wymieniony ( orginal Bosch ) i bez zmian, tylko po wykasowaniu błędów już pracuja w normalnym trybie, a nie awaryjnym - czyli odcięcie przy 4500.
Dzięki za sugestie
Czy ktoś wymieniał kostkę stacyjki w Sharanie ?
Kiedyś miałem podobny problem w VW G2 G60 i przyczyną była wypalona kostka stacyjki - ktoś przerabiał temat?
28-12-2014, 00:20
Jeżeli była by to kostka, to na zimnym i ciepłym by nie palił. Jeżeli na ciepłym jest git to trzeba sprawdzić czujnik temp silnika. Na 2,0 nie znam się, wiec musisz wygooglowac gdzie dokładnie ten czujnik jest.