Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Silnik 2.0B nie odpala/problemy z odpaleniem/gaśnie
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8
To raczej przekaznik 109 od zasilania ecm.
Witam,
przeczytałem całe forum o kłopotach z ADY 2.0 na zimno, ale nikt nie miał takich objawów.
może jakiś pomysł na rozwiązanie problemu?
Po wymianie całego wysokiego napięcia łącznie z cewką, czujnik Halla też nowy ( wszystko Bosch, NGK, bez China po taniości ) - nie odpala na zimno ( wcześniej też tak było ) , przekażnik 30 wymieniony, zapłon zgrany z rozrządem, jak już odpali po 15 minutach kręcenia, praca nierówna, dopiero jak złapie trochę temperatury to równa, przez kolejne 2-3 minuty gaśnie po dodaniu gazu - gaśnie; póżniej wszystko ok, odpala za 1 strzałem i kręci do 6700 na LPG i Pb; ostygnie powtórka z rozrywki. Aha w czasie jazdy nagrzanym, potrafi jakby zgubić prąd, zapłon, tak na ułamek sekundy, ale bez gaśnięcia.
LPG odłączone całkowicie, w czasie prób uruchomienia na zimno potrafi "strzelić" w tłumik - to ważne!
Przy kręceniu na zimno, raz obrotomierz pokazuje jakieś obroty z rozrusznika, czasami 0. Czasami mam wrażenie, że łapie zapłon przy "cofaniu" kluczyka.
Nie czuć zapachu benzyny ! Ale trzymanie lekko wciśniętego pedału gazu przy uruchamianiu nie pomaga, lecz przeciwnie - czas uruchomienia wydłuża się o kilka kolejnych kręceń rozrusznikiem. Temp. zewnętrzna ma wpływ; przy (-) kręce z 15-20 min, przy (+) góra do 10 min.
VAG pokazuje wartości graniczne dla sondy Lambda. Ale w ADY przez pierwsze 3 minuty na zimnym ECU nie bierze info z sondy.
Pytanie:
- zapchany kataliztor ?
- jednak sonda Lambda ?
- pompa paliwa ( słychać przy kręceniu ) ?
- przepływomierz ( przebieg 398 tys. - nigdy nie myłem od 220 tyś )
- a może po prostu kostka stacyjki ? Lub jakiś inny pierduł elektryczny ?

Sugestie mile widziane.
Pzdr. Adam
Po takim kręceniu wykręć świece, zobacz czy są mokre od benzyny, jesli mokre to nie ma zapłonu, jeśli suche tzn, że nie dostaje paliwa.

Takie cyrki miałem w VW 20. przy walniętym, czujniku temperatury. Były sprawdzane?
Jakieś błędy były sprawdzane vagiem? To podstawa.
Może czujnik temperatury chrzanic
(27-12-2014 22:41)ARTUROO26 napisał(a): [ -> ]Może czujnik temperatury chrzanic

który czujnik obstawiasz?
VAG nie pokazuje błędów.
Ale też, tak myślałem ( ale nic nie sugerowałem ) bo po wymianie nagrzewnicy w zeszłym sezonie po wybuchu i rozebraniu pół samochodu, wskażnik temperatury zimą pokazywał nagrzany, a latem niedogrzany Cool
możesz najpierw sprawdzić te czujniki:
http://www.vw-sharan.pl/forum/showthread...71#pid2571
(27-12-2014 23:15)szparag86 napisał(a): [ -> ]możesz najpierw sprawdzić te czujniki:
http://www.vw-sharan.pl/forum/showthread...71#pid2571

Dzięki za link, ale ADY 2.0 to nie jest VR6 2.8 Sleepy
A w VR'ach to była norma bo miałem VW Corrado VR6
Witam
No ja kolego mogę ci tylko zasugerować to sekundowe odcięcie prądu.Ja w swoim szarkim 2,0 miałem to samo przekaźnik 30 odcinał mi prąd na zapłon mogłem sobie kręcić do woli,jak masz gdzieś możliwość sprawdź czujnik położenia wału,pożycz może od kogoś i zobacz czy będzie to samo. Mi po wymianie pomogło.
Pozdrawiam
(27-12-2014 23:52)grykus napisał(a): [ -> ]Witam
No ja kolego mogę ci tylko zasugerować to sekundowe odcięcie prądu.Ja w swoim szarkim 2,0 miałem to samo przekaźnik 30 odcinał mi prąd na zapłon mogłem sobie kręcić do woli,jak masz gdzieś możliwość sprawdź czujnik położenia wału,pożycz może od kogoś i zobacz czy będzie to samo. Mi po wymianie pomogło.
Pozdrawiam

Witam,
temat przekażnika 30 wertowałem przez 1 rok na tym forum, bardzo niemiłe objawy - jak przy wyprzedzaniu TIR'a auto gaśnie nagle ni stąd ni z owąd Huh
i sam doszedłem do tego, teraz mam 30 zawsze w zapasie i teraz też nowa, zakładana stara sztuka - to samo. Czujnik położenia wału, czyli czujnik Halla, wymieniony ( orginal Bosch ) i bez zmian, tylko po wykasowaniu błędów już pracuja w normalnym trybie, a nie awaryjnym - czyli odcięcie przy 4500.
Dzięki za sugestie Smile

Czy ktoś wymieniał kostkę stacyjki w Sharanie ?
Kiedyś miałem podobny problem w VW G2 G60 i przyczyną była wypalona kostka stacyjki - ktoś przerabiał temat?
Jeżeli była by to kostka, to na zimnym i ciepłym by nie palił. Jeżeli na ciepłym jest git to trzeba sprawdzić czujnik temp silnika. Na 2,0 nie znam się, wiec musisz wygooglowac gdzie dokładnie ten czujnik jest.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8
Przekierowanie