Ocena wątku:
Silnik 2.0B nie odpala/problemy z odpaleniem/gaśnie
22-03-2011, 21:10
Post: #1
sharan nieodpala
Witam

Mam problem z moim Szarikiem Sad mianowicie autko nie odpala. Auto przeszło remont głowicy wymieniona uszczelka splanowana głowica rozrząd itp. przez pierwsze 3 dni autko latało super i na benzynie i na gazie. Zachciało mi się wymieniać płyn chłodniczy wymieniłem go ale zapomniałem zakręcić korka od zbiorniczka wtedy zaczął przerywać gaz ale jakoś dało się z tym żyć niestety w pewnym momencie auto zgasło dokładnie podczas cofania i już nie odpaliło.
Silnik 2.0 8v rocznik 1997
co sprawdziłem:
- komputer pokazuje "zestyk biegu jałowego"
- iskra jest
- paliwo jest, pompka chodzi ciśnienie na pompce jest bo sprawdzałem
- rozrusznik kręci
- żadnych alarmów niema

co jest najsmieszniejsze auto po wzięciu na hol i osiągnięciu nie zbednej temperatury do włączenia gazu odpala i jazdę można kontynuować na gazie, jest to instalacja montowana seryjnie w belgii skąd pochodzi auto także ciężko się do niej dostać a jest na tyle nieprzyjemna że nie mogę odpalić z gazu nawet awaryjnie Sad

no i moje pytanie co to może być ?
co odpowiada za otwieranie wtrysków ?
czy jest coś takiego jak czujnik wstrząsowy w szarikach ?
ewentualnie jakiś inny czujnik blokujący wtryski ? bezpieczniki , przekaźniki od wtrysków gdzie są zlokalizowane itd.


Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedzi

Maciej
Reklama

22-03-2011, 22:32
Post: #2
RE: sharan nieodpala
Napisałeś że auto zgasło podczas cofania ?. a nie przestawił ci się rozrząd ? może coś przy wymianie poszło nie tak .... ja bym od tego zaczął. no chyba że masz problem ze świecami i wysokim napięciem....


Napisałeś: "co jest najsmieszniejsze auto po wzięciu na hol i osiągnięciu nie zbednej temperatury do włączenia gazu odpala i jazdę można kontynuować na gazie" co to znaczy osiągnięciu niezbędnej temperatury ?. jak nie odpala to w jaki sposób osiągasz temperature ?.

A może chodzi ci o odpowiednią prędkość.... ?.



ALHAMBRA 2.0 TDI 140 KM
Zapraszam:
https://www.facebook.com/wachlewski Big Grin
22-03-2011, 22:35
Post: #3
RE: sharan nieodpala
no operacja wyglada tak ze ciagnie mnie auto ja mam wrzucony 3 bieg i puszczone sprzeglo czyli ciegnie mnie na silniku, po paruset metrach odpalaoczywiscie w momencie jak załączy się gaz stąd moje podejrzenia że wtrysi od benzyny nieprzepuszczają etc. tylko niewiem czy sa jakies zabezpieczenia które mogły się zepsuć. rozrząd raczej ok bo wtedy nie chodziłby na gazie bo na gazie chodzi normalnie Sad
22-03-2011, 23:00
Post: #4
RE: sharan nieodpala
Ok czyli osiągasz prędkość która przełącza z benzyny na gaz ....

moim zdaniem poszukaj w dostarczaniu paliwa może pompa paliwa lub pompo wtryski nie wiem co tam masz...

uważam ze nie dochodzi paliwo może filtr paliwa albo coś z pompą....


poczekaj może ktoś inny napisze coś mondrego ....


Pozdrawiam...



ALHAMBRA 2.0 TDI 140 KM
Zapraszam:
https://www.facebook.com/wachlewski Big Grin
23-03-2011, 10:32 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 23-03-2011 11:17 przez daneczek76.)
Post: #5
RE: sharan nieodpala
możesz mieć zapchane/zapieczone wtryskiwacze benzyny dlatego auto na zimnym na gazie nie zapal bo wtedy powinna odpalić na benzynie.
Do czyszczenia wtrysków w benzynie dobry jest płyn dostępny na Statoil firmy STP wlewa sie go do baku z benzyną i jeździ na benzynie wtedy wtryski się czyszczą . Pozostaje pytanie czy to jeszcze im pomoże czy to juz agonia wtrysków.
Jak sie domyslam jest to silnik 2.0 na wtrysku benzyna 115KM wtryski do niej możesz znaleźć na allegro.
Oczywiście jeśli byś miał kupić musisz sprawdzić typ silnika czy jest to MPI czy jedno punktowy.
Druga sprawa zobacz czy po przekręceniu stacyjki słychać pompę paliwa jeśli nie może być ona uwalona lub tylko bezpiecznik.
Sprawdź także filtr paliwa powinno się wymieniać co 60 tyś.



Proszę pisać na Maila bo PW jest zapchane.
23-03-2011, 13:12 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 23-03-2011 13:22 przez red.)
Post: #6
RE: sharan nieodpala
kolego moim zdaniem rozrząd odpada, wtryski też nie zapchają się wszystkie na raz
napisałeś że diagnostyka pokazała zestyk biegu jałowego - to jest przełącznik który informuje komputer o tym że przepustnica jest zamknięta - warunek jaki powinien wystąpić do uruchomienia silnika
sprawdź najpierw to zanim rozdłubiesz autko
to jest taki mały guziczek na przepustnicy naciskany jak puścisz gaz (powinno być słychać takie "klik" jak zamyka się przepustnica) prawdopodobnie urwał się kabelek - napraw i sprawdź co będzie
2E to dosyć bezproblemowy silniczek więc jak padło coś to raczej jakiś drobiazg
btw masz lub miałeś corka? jak tak to jest nas dwóch



VW SHARAN 1,9 TDI AUY 4MOTION 2002
S7reklama.pl
PYLONY CENOWE - WYŚWIETLACZE LED - SPRZEDAŻ - MONTAŻ - SERWIS
TUTAJ zamów nalepkę klubową
01-02-2013, 17:48 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-01-2015 02:31 przez smok_wawelski.)
Post: #7
Question ADY - Nie odpala
Witam serdecznie,

otóż mam problem z moim sharanem (generalnie problemy były zawsze, ale ten jest poważny).
Przedwczoraj po powrocie do domu zgasiłem silnik i nie mogłem już go odpalić. Kiedyś miałem podobny problem, więc szybko zdiagnozowałem usterkę czujnika prędkości obrotowej silnika - prawdopodobnie spowodowany przez wodę. Wymieniłem zatem ten czujnik i od razu założyłem osłonę pod silnik. Oczywiście samochód odpalił, bez problemu.
Wczoraj ojciec pojechał do pracy i po przejechaniu 7km samochód nagle zgasł. Problem niby ten sam: próbując go odpalić obrotomierz nie pokazuje nic. I nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby czujnik czy kostka się znów zalała, ale przecież założona była osłona! Co lepsze, samochód po ok. 10 min odpalił, bez problemu! Później dalsza część drogi do pracy, kilka kilometrów i znów to samo.... i tak kilka razy nim ojciec do pracy dojechał. Oczywiście wieczorem powrót do domu, to samo.

Dzisiaj podpiąłem go po komputer:
Silnik: błędy:
- sonda Lambda (sporadyczne)
- Czujnik prędkości obrotowej silnika (sporadyczne)
- Czujnik temp. cieczy chłodzącej G62


Moją uwagę zwróciło wskazanie jednego z czujników klimatyzacji, który odczytywał temperaturę ok. 52-54 st. C. Nie wiem skąd się wzięło takie wskazanie. Kilka miesięcy temu wymieniony został czujnik G62, gdyż nie było wskazania temp. na liczniku.

Do tej pory samochodu nie odpaliłem, domyślam się, że może to być znów wina czujnika prędkości silnika, bo przy odpalaniu na komputerze prędkość cały czas pokazuje 0 obr/min. Dlaczego ten czujnik miałby się zepsuć już po kilku/kilkunastu kilometrach?

Może to wina temperatury, a raczej jej wskazań przez czujniki?

Bardzo proszę o pomoc.

Pozdrawiam,
Artur

P.S Samochód ma zamontowaną instalację LPG, ale to raczej nie ma wpływu na działanie samochodu.

_________________________________

Zmieniłem czujnik temperatury, który wywalał błąd, lecz problem jest dalej.

Idąc dalej tropem temperatury stwierdziłem, że być może staje się ona zbyt wysoka. Zauważyłem, że przez cały ten czas, gdy samochód chodzi ani razu nie załącza się wentylator. Jakiś przekaźnik gdzieś pod maską pyka, ale nie wiem czy to ten od wentylatora (jeszcze go nie zlokalizowałem). Dlatego takie pytanko: przy jakiej mniej więcej temperaturze powinien się włączyć wentylator?
Jeszcze jeden trop prowadzi do termostatu. Może to jego wina, tylko nie wiem jak to sprawdzić ;/

Jeśli ma ktoś jakieś pomysły lub wie, w czym może leżeć problem, to bardzo proszę o pomoc.

Pozdrawiam
13-06-2013, 20:38
Post: #8
Sharan 2.0 ADY - zgasł, nie odpala i pika dwa razy.
Witam
Proszę o pomoc - może ktoś z Was już miał taki problem. Oto mój Sharan 2.0 ADY (+ instalacja gazowa STAG) zgasł podczas jazdy. Najpierw trochę poszarpał, jakby silnik przerywał a potem zgasł na dobre. Przy próbie ponownego odpalania - po przekręceniu kluczyka nie słychać pracy pompy paliwa. Przy wymuszeniu ręcznie pracy tylko na gazie - też nie odpala. Rozrusznik kręci jak zaczarowany ale motor nie chce w ogóle zaskoczyć. Po tym jak skończę go kręcić i popuszczę kluczyk w stacyjce, to coś piszczy dwa razy (piiiiiiiii, przerwa, pii). Piszczenie dochodzi z pod deski rozdzielczej z okolic bezpieczników. Bezpieczniki wszystkie sprawdziłem - są O.K. Pomocy. Co robić?
13-06-2013, 21:09
Post: #9
RE: Sharan 2.0 ADY - zgasł, nie odpala i pika dwa razy.
pompa wtryskowa to raczsje w starszych dieslach jest. Niewazne. Sprawdz czy jest iskra na swiecach. Mozliwe z ez jakiegos powodu nie ma zaplonu lub jest to odciecie pompki paliwowej i nie dostaje paliwa. Wszelkie zabezpieczenia w tym immo do sprawdzenia.



3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
13-06-2013, 22:02
Post: #10
RE: Sharan 2.0 ADY - zgasł, nie odpala i pika dwa razy.
Tak, mam tylko oryginalny immobilizer i nic więcej. Nie wiem jak go sprawdzić. Zastanawia mnie jednak to pikanie - dwa razy, jeden raz długi pisk, a drugi raz krótki. Czy ktoś z Was ma opis tych komunikatów dźwiękowych?




Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  szarik 1.8t lpg AWC nie odpala/brak prądu/zagadki dsierpina 1 281 12-07-2023 19:30
Ostatni post: jasiug23
  AJH/AWC 1.8T Problemy z turbo/wokół turbo kojot 59 28,512 30-07-2022 17:46
Ostatni post: adrianb
  1.8T nie odpala, pompa paliwa? marqs85 17 10,984 09-01-2022 20:27
Ostatni post: gustafson13
  1.8T odpala i gaśnie/nie odpala/gaśnie podczas jazdy itp. ARTUROO26 77 18,139 09-10-2021 14:46
Ostatni post: wesol
  Moduł zapłonu/cewka - silnik 4cyl. iv7 23 6,269 12-05-2021 14:02
Ostatni post: grzeczny_52
Sad VR6 AAA gaśnie na ciepłym Homer1987 2 1,050 28-02-2021 15:48
Ostatni post: skimir
  1.8T nie odpala. MaksiuSF 0 919 01-09-2020 13:14
Ostatni post: MaksiuSF
Heart Sharan 2.8l problemy z rozrządem/błąd wałka/wałków itp. sp6qkx 124 69,757 28-06-2020 12:27
Ostatni post: Maniek1214
  Sonda lambda - problemy/diagnostyka /wymiana Loco 70 23,784 29-08-2019 10:35
Ostatni post: wesol
  Sharan 2.0 115KM 8V oznaczenie ATM jaki silnik wstawić krystian503394 11 16,305 04-01-2019 00:20
Ostatni post: prezesdjserwis

Skocz do:


Kontakt | Forum - VW Sharan, Ford Galaxy, Seat Alhambra - warsztat, porady, forum, galeria, pomoc, ogłoszenia | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Oklejanie samochodów - Agencja reklamy Starachowice - marecki.name