Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: sharan 2.0 ATM bierze olej po remoncie
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8
silnik nie ma prawa pić oleju w takich ilościach szczególnie wolnossak benzynowy bo bez turbin itp. a tym bardziej , że po remontach są te motory i dalej to samo. Silnik na tyle nieskomplikowany że spróbował bym zrobić odmę tak w TDi tzn gruszka w pokrywę i jak to nie pomoże dodatkową w blok bo może nie ma jak z tamtąd uciec ciśnienie ( pierścienie tłokowe nigdy nie są szczelne nawet nowe ) i pcha olej bo ostatnia opcją jest błąd w konstrukcji, choć wątpię bo co ma do rzeczy że w trasie mało pali a na zimnym chleje, przecież w trasie jak mu dasz ognia i rzadszy olej to powinien łyknąć prędzej.
-odma w pokrywę z starszych silników taka jak w tdi szła podłączona do ori miejsca, bo te z zaworkiem są wadliwe miałem tak w jeden vitarze v6 i dwie jedna zwykła na jednej stronie i druga z zaworkiem na drugiej i za z zaworkiem zasysała olej chodź to dawało efekt litra za 200km
- sprawdzić jak ma odmę skonstruowaną skrzynia korbowa bo musi mieć drożność i rozmiar rurki zazwyczaj fi 10 i wiecej
- jest opcja jaka że najzwyczajniej problem jest wąskich pierścieni ale one idą od 88roku do 2010 w silnikach VW i w VR6 tak pokazuje katalog
Reasumując zobaczyć jak zmienili odme w 2005 roku bo moim zdaniem dopiero połapali się co przeoczyli lub rozwiązać jak w starych silnikach odme i tyle bo nie prawa pic więcej jak litr na 10tkm
Zgadzam się z Tobą w całości. Skoro silnik pali oleju 1l/1000km, to tą całą pseudoekologię można sobie w du..pę wsadzić. Katalizator w takim silniku raczej długo nie pożyje. Ciekawe kto dał na to homologację. Aha, już wiem skąd VW zdobywał doświadczenie w spełnianiu norm emisji Cool
Koledzy,
przyzwyczailiście się, że silniki zwyczajowo biorą mniej oleju. Najlepiej, jak od wymiany do wymiany (czyli 15 tys. km) weźmie maksymalnie 1 litr - to jest powszechnie akceptowalne.

Nasze przyzwyczajenia to jedno, ale papiery to zupełnie inna rzeczywistość.
W papierach, bardzo dużo (większość?) samochodów ma normę 1l./1000km. To nie jest wynalazek jednego tylko producenta. Ani nie możecie zwalać tego na jedną, niedobrą markę, ani nie da się tego reklamować. Taka "prawda ekranu"...

Oczywiście do ekologii to się ma wiadomo jak.
wiesz 1 litr na tysiak to potężna ilość i nikt mi nie powie że to norma bo tyle oleju to kurcze dwusuwy biorą, moim zdaniem na 99% odma jest źle rozwiązana i trzeba by było ją "autorsko" poprawić chociaż by jak pisałem wcześniej dać dodatkowa odmę skrzyni korbowej do tego do ori odmy dać normalną jak była w starszych autach z separatorem oleju i powinno być po problemie bo bloki sie nie zmieniają głowice też sa na zasadzie tej samej tylko różnią się rozwiązaniami ohc ohv dohc dohv ... co nie zmienia faktu, że skąd się bierze za niedogrzanym silniku spalanie oleju a na ciepłym w trasie jest praktycznie ok ??? jest to usterką i tyle
W zafirze 1,6 też walczyłem z apetytem na olej. Troszkę pomogła wymiana uszczelniaczy i pierścieni. Ale przy okazji powracały problemy z zapłonem i skutecznie wyleczyłem się z opli.
W New beetle 2,0 z gazem nie miałem problemu z nadmiernym zużyciem oleju. Troszkę brał, ale max. 1,5 litra na 10 000 km. Za to odmę często czyściłem profilaktycznie chociaż samochód wcale niedogrzany nie jeździł
Kolega nowa hondę teraz kupił norma to litr na 1000km śmiech. Pierwszy mój golf tyle brał gdy był pełnoletni i osobiście się nad nim znęcałem Smile
Tyle ze honda to wysokoobrotowka. Choc i tak litr na tysiak to sporo. No ale niech montuja po 6 zaworow na gar i inne bzdety to bedzie palil 2 litry na tysiaka.
Tu poniekąd masz rację. Im więcej dziur w silniku, tym więcej uszczelniaczy, przez które może wciągać olej. Przy dzisiejszej tendencji do robienia samochodów żeby się psuły, to tak może być.
Miałem kiedyś Poldka, brał 1l/1000km. Równiutko, nawet nie musiałem sprawdzać stanu. Problem zniknął natychmiast po wymianie uszczelniaczy na zaworach - ZERO od wymiany do wymiany. 1/2 stanu wlana, 1/2 stanu wylana.
Wyszło że to nie zużycie powoduje spalanie oleju a pierścienie olejowe są za wąskie w niektórych modelach silników vw
https://youtu.be/MstEuljOwyI
Może komuś się przyda
Silnik ATM ( sam słupek) pasuje do VW Tourana w miejsce silnika BSX
Oba słupki są identyczne i właśnie ATM siedzi zamiast BSX.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8
Przekierowanie