Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: sharan 2.0 ATM bierze olej po remoncie
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8
Pamiętać należy że przed każdym remontem silnika należy sprawdzić średnicówka dwu punktową po pierwsze owal a po drugie stożek i sprawdzić w tabeli tolerancję zazwyczaj jest to ok 0,05mm jeśli tolerancja odbiega znacząco od podawanego z tabeli należy zrobić szlif cylindrów to na tyle bez tego to taki remoncie jest krótkotrwały
Właśnie wróciłem z urlopu i zmierzyłem ile mi oleju ubyło, teraz wyszło jakieś 0,6 litra na 1000 ale większość to były dwa przejazdy w granicach 750 - 800 km plus jakieś 100 km jazdy po mieście na miejscu. A co do oleju to w tej chwili zalewam go motulem 10w40. Zobaczę jak teraz będzie się zachowywać jadąc normalnie do pracy i z powrotem niestety na krótkich odcinkach, czy spalanie wzrośnie.
A co myślicie żeby zalać ten silnik olejem motul-a 15w40 albo nawet 15w50 zmniejszy to zużycie oleju? Oba mają aprobatę vw.
Witam
Ja też najpierw po kupieniu auta zalałem 5w/30 brał 1litr na 1000 mechanik polecił 10w/40 miało być o 50% mniej i nic nie pomogło dalej brał 1litr na 1000km wiec zdecydowałem się na remont identyczny jak twój ( panewki , pierścienie , zawory , uszczelniacze , prowadnice zaworów ) i 2 tysiaki poszły w błoto sharan dalej bierze 1l/1000 więc wymiana na 15w/40 może okazać się być wywaleniem kolejnej kasy w …. i dalej może brać 1l/1000. Ja już się poddałem i powiedziałem sobie ten model tak ma , ale dałem silnikowi ostatnią szansę i dodałem do oleju dodatku Xado i czekam na jakiś efekt a że robie mało kilometrów to na efekt muszę troszkę poczekać dopiero zrobiłem 400km na ty środku . Zdaję sobie sprawę że środek jest drogi 122zł i pewnie ma dużo przeciwników ale może warto przynajmniej poczytać .
Życzę powodzenia Rolleyes
Z doswiadczenia powiem ze dosc czesto w warsztatach nei ma zciskarki do pierscieni i pryz zakladnaiu tlokow do cylindrów uzywaja takich opasek do rur i bywa tak ze przez to wlasnie przy wkladnaiu tlokow zarysowuje sie gladz cylindrową. Wtedy bedzie wciagal oliwe jak szalony, podkapcal na niebiesko z pedalem gazu w podlodze itp sprawy. Jednak przy poprawnie wykonanym takim remoncie silnik nie powinien wciagac oliwy wcale/prawie wcale.
(07-09-2015 22:08)duzysasza napisał(a): [ -> ][...] robie mało kilometrów [...]

Krótkie trasy i częsta jazda na zimnym silniku nie sprzyjają oszczędności oleju. Być może zawsze będziesz miał jakieś zwiększone zużycie.

Zmiana z 5W/30 na 10W/40, albo i na 15W/40 ma sens przede wszystkim ekonomiczny. Jak już dolewać, to tańszy.

Powodzenia!
No i dziś znowu dolałem literek do szarika i rzeczywiście remont nic nie pomógł te modele tak mają i trzeba się z tym pogodzić, kupić najtańszy olej i lać. Już testowałem i 5w40 i 10w40 zjadał w sumie tyle samo oliwy bez znaczenia czy tani czy drogi olej, a przerzuciłem przez niego ze cztery różne rodzaje, teraz jadę na motul-u 10w40 ale jak tak dalej pójdzie to zainwestuję w Lotos 15w40 Smile.
Witam

Olej jaki mam zalany w swoim ATM to Castrol Magnatec Proffesional 5w30. Po pól roku użytkowania zrobiłem 3000km. Podczas tego okresu dolałem litr oleju. Najwyraźniej ten typ tak ma.
(07-09-2015 22:08)duzysasza napisał(a): [ -> ]Witam
Ja też najpierw po kupieniu auta zalałem 5w/30 brał 1litr na 1000 mechanik polecił 10w/40 miało być o 50% mniej i nic nie pomogło dalej brał 1litr na 1000km wiec zdecydowałem się na remont identyczny jak twój ( panewki , pierścienie , zawory , uszczelniacze , prowadnice zaworów ) i 2 tysiaki poszły w błoto sharan dalej bierze 1l/1000 więc wymiana na 15w/40 może okazać się być wywaleniem kolejnej kasy w …. i dalej może brać 1l/1000. Ja już się poddałem i powiedziałem sobie ten model tak ma , ale dałem silnikowi ostatnią szansę i dodałem do oleju dodatku Xado i czekam na jakiś efekt a że robie mało kilometrów to na efekt muszę troszkę poczekać dopiero zrobiłem 400km na ty środku . Zdaję sobie sprawę że środek jest drogi 122zł i pewnie ma dużo przeciwników ale może warto przynajmniej poczytać .
Życzę powodzenia Rolleyes

I jak teraz zachowuje się silnik po dolaniu tego dodatku?? coś się zmieniło ??
Witam
Niestety nic nie pomogło jak brał litr na 1200 km tak bierze jestem ciekawy czy kolega malypm wymieniłeś olej na 15/40 i czy nadal bierze olej . Ja zastanawiam się czy moja głowica niema jakiś pęknięć bo zawsze bierze około 1 na 1200 km . Czy ktoś miał jakieś doświadczeniem z spawaniem głowicy ? Szukałem głowicy do ATM w necie i nic nie znalazłem Sad
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8
Przekierowanie