Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: cos rozładowuje akumulator pomocy
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Najlepiej, żeby zobaczyć co jest nakombinowane to zdejmij środek (będzie więcej miejsca do dłubania) i rozizoluj wiązkę trochę dalej tak, żeby widzieć ori przewody. Jeżeli dalej jest wszystko całe, to po prostu wywal te doczepki, zrób przedłużenie przewodów odpowiednimi kolorami i na spokojnie podłączaj radio. Domorosłe majstry potrafią zrobić naprawdę dziwne mostki, często dość głęboko.
Jeżeli w innym samochodzie radio grało prawidłowo i nie doiło aku, to musisz mieć coś z kablami w wiązce porobione. Dlatego nie możesz go prawidłowo podłączyć.
Tolus, ta rozpiska pinów jest naprawdę teoretyczna. Ostatnio u żony w 206-tce padła zmieniarka, więc wywaliłem ori radio Blaupunkta i założyłem inne radio Blaupunkta. Oczywiście radio nie działało. Musiałem zamieniać przewody miejscami. Niby ten sam producent, niby to samo ISO...
(22-07-2016 08:03)mamwi napisał(a): [ -> ]Najlepiej, żeby zobaczyć co jest nakombinowane to zdejmij środek (będzie więcej miejsca do dłubania) i rozizoluj wiązkę trochę dalej tak, żeby widzieć ori przewody. Jeżeli dalej jest wszystko całe, to po prostu wywal te doczepki, zrób przedłużenie przewodów odpowiednimi kolorami i na spokojnie podłączaj radio. Domorosłe majstry potrafią zrobić naprawdę dziwne mostki, często dość głęboko.
Jeżeli w innym samochodzie radio grało prawidłowo i nie doiło aku, to musisz mieć coś z kablami w wiązce porobione. Dlatego nie możesz go prawidłowo podłączyć.
Tolus, ta rozpiska pinów jest naprawdę teoretyczna. Ostatnio u żony w 206-tce padła zmieniarka, więc wywaliłem ori radio Blaupunkta i założyłem inne radio Blaupunkta. Oczywiście radio nie działało. Musiałem zamieniać przewody miejscami. Niby ten sam producent, niby to samo ISO...
Tak by było najlepiej i profesjonalnie. Natomiast dosc pracochlonnie. Moja 2 letnia córcia nie chidzi do żłobka a oboje z żoną pracujemy wiec na razie to mam obcykane lego Duplo i świnke Pepe
Napewno tak zrobię jak piszesz jak będę mial wiecej czasu jak godzinę dziennie. Na chwilę obecną zrobię pomiary i ubytki na kazdym pinie. jak to nic nie wniesie to tak jak mówisz...
Tępa świnia Big Grin. Ja mam już to za sobą Tongue Teraz jestem na etapie kanciastoportego. Trochę bardziej wydumany humor.
Z tymi kabelkami to fakt, ze dwie, trzy godziny trzeba, żeby ładnie zrobić.
(22-07-2016 08:03)mamwi napisał(a): [ -> ]Tolus, ta rozpiska pinów jest naprawdę teoretyczna. Ostatnio u żony w 206-tce padła zmieniarka, więc wywaliłem ori radio Blaupunkta i założyłem inne radio Blaupunkta. Oczywiście radio nie działało. Musiałem zamieniać przewody miejscami. Niby ten sam producent, niby to samo ISO...

Witam.

Rozpiska pin-ów w kostce radia (jeśli była zmieniana) może być teoretyczna ale kolor kabli w instalacji samochodu już nie (bo nie wieżę, że ktoś dorabiał całą instalację audio po swojemu) i o ten kolor kabla/kabli mi chodzi, a nie o nr pin w kostce radia (o niego w ogóle nie pytałem) ani o krótki odcinek przyłączeniowy kabla z kostki iso, zakładając, że ktoś zmieniał kostkę, bo może jest w oryginale Wink.

Pozdrawiam
Ja rozumiem, o co chodzi. Kolory przewodów w instalacji zależą od producenta - w naszych są akurat takie jak podałeś, ale ich podłączenie do kostki ISO powinno być zgodne z normą, niezależnie od producenta, czyli zamiana modelu radioodbiornika powinna ograniczyć się do wypięcia i wpięcia kostki do drugiego radia. W mojej 206-tce cała instalacja do radia jest ori, nikt tego nigdy nie zaczepiał, są karteczki identyfikacyjne na wiązkach. Ale po zmianie modelu radia musiałem zamieniać miejscami zasilanie, bo w nowszym było inne podłączenie zasilania - i też ISO. W swojej Alabamie też zmieniałem radio i też musiałem zamieniać miejscami zasilanie. Co ciekawe, wyjścia na głośniki pasują zawsze.
Dlatego, jeżeli u Pamoniusza, ktoś kombinował wcześniej z podłączeniem radia i są jakieś dziwne kabelki to mogą dziać się cuda.
(22-07-2016 12:50)mamwi napisał(a): [ -> ]Ja rozumiem, o co chodzi. Kolory przewodów w instalacji zależą od producenta - w naszych są akurat takie jak podałeś, ale ich podłączenie do kostki ISO powinno być zgodne z normą, niezależnie od producenta, czyli zamiana modelu radioodbiornika powinna ograniczyć się do wypięcia i wpięcia kostki do drugiego radia. W mojej 206-tce cała instalacja do radia jest ori, nikt tego nigdy nie zaczepiał, są karteczki identyfikacyjne na wiązkach. Ale po zmianie modelu radia musiałem zamieniać miejscami zasilanie, bo w nowszym było inne podłączenie zasilania - i też ISO. W swojej Alabamie też zmieniałem radio i też musiałem zamieniać miejscami zasilanie. Co ciekawe, wyjścia na głośniki pasują zawsze.
Dlatego, jeżeli u Pamoniusza, ktoś kombinował wcześniej z podłączeniem radia i są jakieś dziwne kabelki to mogą dziać się cuda.
A oto kolorki u mnie z nr pinów :
1 FIOLET
2 BRAK
3 NIEBIESKO BIAŁY
4 BRĄZOWO CZERWONY
5 BIAŁO CZERWONY
6 SZARO-NIEBIESKI
7 CZERWONY
8 BRĄZOWY

chyba porobię próby z radiem i prostownikiem w domu bo to sa jakieś cuda. jak dam z iso nr 7 na żółty do radia i plus po kluczuku na czerwony do radia to nie działa a jak na odwrót to działa.... tylko pamieci nie trzyma.... duchy Panie, cuda jakieś...
Witam.

Kostka iso w Twoim aucie prawie pokrywa się z oryginałem Smile, w którym (o ile się nie pomyliłem) :

1 - fioletowy - do zegarów i do modułu telefonu jeśli jest na wyposażeniu,
2 - żółty - do modułu telefonu jeśli jest na wyposażeniu,
3 - szaro-biały - do gniazda diagnostycznego obd i do modułu centralnej elektryki,
4 - brązowo-czerwony - do bezpiecznika (+ po zapłonie), do modułu centralnej elektryki i do modułu telefonu jeśli jest na wyposażeniu,
5 - czerwono-biały - do bezpiecznika (+ stały) i do modułu telefonu jeśli jest na wyposażeniu,
6 - szaro-niebieski - do pokrętła regulacji jasności podświetlenia i do modułu telefonu jeśli jest na wyposażeniu,
7 - czerwony - do bezpiecznika (+ stały),
8 - brązowy - do masy.

Teraz wystarczy zobaczyć na schemat podłączenia radia, najczęściej naklejony na radio, a jak nie to ściągnąć z neta i do dzieła i modlić się, żeby nikt nie namieszał wcześniej w instalacji i żeby radio było sprawne no i oby moduł centralnej elektryki nie był trafiony Wink.

Pozdrawiam
zabralem radio do domu. sprawdzilem, aby dzialalo musza być podpięte obydwa plusy i ten po stacyjce i ten z aku. rozłączenie któregokolwiek powoduje wylaczenie radia i najgorsze, że utrzymanie pamięci. Więc żółty z radia oznaczony jako MEMORY BACKUP podlacze do pin 7, masa do masy, czerwony z radia IGNITION SWICH B+ podłącze do pin 4, a kabel z radia pomarańczowy oznaczony jako ILLUMINATION CONTROL do pin 6... I Wola Boska!
i jeszcze sprawdziłem upływność na wyłączonym radiu 0,15 A... trochę dużo, wiec chyba nie będę sie upieral z tym utrzymaniem pamięci...
0.15A to stanowczo za dużo. Skoro radio robi problem to bym się go pozbył.
chyba poptostu podłącze tylko z + po stacyjce i będę za. kazdym razem regulować tony wysokieni basy bo stacje radiowe programuje mi szybko jednym dotykiem. I tak na zimę przyjdzie hebel na klemie minusowej bo do roboty będę bujał innym transportem. Radia na razie sie nie pozbede bo całe g. za nie wezmę a za nowe z tymi uzytecznosciami musiałbym powyżej tysiaka wyczesać. Może na elektrodzie cos wygrzebie dlaczego takie zarłoczne jest.
dzięki wszystkim za pomoc pozdrawiam
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Przekierowanie