Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: cos rozładowuje akumulator pomocy
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6
(10-12-2013 14:09)m-blue napisał(a): [ -> ]zalecany i maksymalny prąd ładowania jest uzależniony właśnie od pojemności ( ew. od typu akumulatora ) i ma się nijak do napięcia.

Nie ma zalecanego czy maksymalnego pradu łądowania akumulatora przez latek. Alternator ma wbudowany regulator i to wlasnie on na podstawie napeicia dozuje odpowiednia ilosc pradu do akumulatora i osprzet. Czyli akumulator teroretycznie ma napiecie 12V ale wiadomo ze sie troszke rozni. Na postoju po dluzszym czasie jest okolo 12.5 V po odpaleniu gdy akumulator nie jest wyladowany jakos gleboko mamy napiecie okolo 13.5-14V Regulator łąduje do okolo 14,2 czsami do 14.4 a niekiedy nawet do 14.7V. To zalezy od marki regulatora.

Dlatego tez wszelkie aldowarki nawet te do wkretarek sa robione tak ze akumulatorek jest ladowany do osiagniecia przez aku pewnego poziomu napiecia i potem uklad elektroniczny rozlacza obwód. Te twoje teorie neistety sa dosc mylne a ja z adobry jestem z elektryki i elektroniki by mi to wciskac.
Powyciągaj przekaźniki. No i przy nich tez masz jeszcze extra bezpieczniki.
Sprawdź kable w przelotkach do drzwi i klapy bagażnika.
Czy aby na pewno dobrze podłączyłeś miernik przy pomiarze? Wygląda na to ,że pozostawiłeś kable podłączone na zakres 20A a mierzyłeś w mA, tak chyba nie powinno być. Może trzeba powtórzyć pomiary?
czekaj zrobie duze foto jak mierzyłem czekaj[attachment=2287]
niech ktos zerknie do pewnosci kto sie na tym zna
na moje oko, to nic nie zmieni, chociaż pisałem CI, żebyś podłączył kable zależnie jak mierzyszSmile skoro masz pomiar to znaczy się, że raczej zakres dał radę, a różnica jest tylko w tym, że na 20A jest bezpiecznik, ale pewny nie jestem, jakoś nie próbowałem nigdy tak mierzyćSmile

a temat za małego aku i jego ładowania jak jest rozładowany niech CI wyjaśnią tam gdzie aku sprawdzają, bo moim zdaniem wcześniej czy później tam trafisz, a nie chce mi się wesołowi już tu odpisywać...
Co do prądu na spoczynku, to u mnie jeszcze jest moduł gsm od sterowania dogrzewaczem, który ciągnie 17mA, czyli nie licząc innych rzeczy które są fabrycznie, to co dołożyłem bierze około 30mA i nie mam problemów z odpalaniem samochodu, a jeżdżę głównie po mieście, więc często odpalam i gaszę silnik - tfu na psa urok, żeby tak zostałoSmile

Teraz tak patrze i szczerze mówiąc już zgłupiałem... masz miernik na zakresie 20mA, czyli tyle powinien być maksymalny pomiar, powyżej tego powinien być poza zakresem, czyli wywalił by jedynkę, a pokazuje 100mA. Jest opcja, że już przemęczony jestemSmile Inna sprawa, że jak wspomniałem, nigdy nie wpadłem na pomysł żeby na dziurze 20A mierzyć mA, stąd może nie wiem jak to się zachowaSmile Chyba najbezpieczniej będzie jak zmierzysz na dziurze mA i na kilku zakresach.
uplywnosc mieryzmy na zakresie 10-20 amper na tego typu miernikach czyli na tej dziurce jednak do wysokich pradów. Podczas podlaczania klemy widac jaksie iskryz bo pierwsze zamkniecie obwodu to jednak prad nawet kilku maper co taki smieszny mierniczke za 15 zlotych z marketu na zakresie 200 mA a nie daj boze na 20mA poprostu nei zniesie. Skad to wiem bo takich mierniczkow juz naniszczylem w swojej karierze chyba ze trzy. Aktualnie ma taki tez maly marketowy i taki juz wiekszy profi z wieksza liczba mozliwosci pomiarowych.

Co do wielksoci aku to sobiekolego kup akumulator taki np z firmy OPTIMA np redtop i zobacyzsz czy przy pojemnosci 50 Ah bedzie mial prad rozruchowy tak mniejwiecej z 2-3 razy wiekszy jak ten co masz w ucie prawie dwa razy wiekszej pojmnosci. I co wtedy nie bedzie dobry taki akumulator. Poza tym chyba ci wyjasnilem co sie dzieje jak masz podwyzszona uplywnosc a mianowicie ze aku ci nie wytryzma w aucie 8-10 czy nawet jak w tych toyotach co pisalem po 11-12 lat. Czmeu bo uplywnosc zabija akumulator- pomysl chwile akumulator w aucie jest ladowany statystycznie po okolo 15-20 minut dziennie a reszte z calej doby auto stoi czyli rozladowywuje sie akumulator. Małym bo małym pradem ale dzień w dzien, tydzien w tydzien, rok w rok. Jak juz pisalem jesli mi nie wierzysz topodjedz do pozadnego serwisu akumulatorów to ci wszystko wytlumacza i to co pisalem ze przy wymianie aku sa zobligowaniu do zmierzenia uplywnosci i zapisania tych danych w karte gwarancyjna i zadna firma ci nie da gwarancji na aku jesli bediz eduza uplywnosc. TO ze sie teog nie stosuje a w marketach to juz wcale oto nie pytaja to inna bajka.
Akumulatory sa ladowane do siagniecia pewnego progu napieciowego zarowno w instalacji samochodowej po łądowarki domowych baterii czy np wkretarek np boscha.
czyli wesol jak mam zmierzyc bo juz nie wiem.... zle mierze czy co wstawie inny akumulator i zobaczymy
jak stykam klema to iskrzy nie mocno ale iskrzy
Dokładnie - zrób jak wesol mówi i idź tam gdzie sprzedają akumulatory i dopytaj o wszystko, bo ja swoje a on jak zwykle swoje i bez opcji reformy.

Pisałem CI kilka razy - jedź sprawdź akumulator, jak jest dobry, to nie ma tematu, zapominasz o jednej rzeczy i po sprawie, walczysz dalej z odbiornikami w aucie. Zapłacisz za to kilka zł, albo nic u mnie biorą 5zł za sprawdzenie stanu aku przed zimą. Prąd ładowania Ci sprawdzą cęgami, zajmuje to 10s, podobnie pojemność i prąd ładowania, masz wszystko na tacy. Napięcie możesz sam, ale to wszystko masz w jednym miejscu nie czytając tu doktoratów o ładowaniu elektronarzędzi.
polskich fachowców juz mam dosyc mam przykre doswiadczenia itd nie bede sie tu rozpisywał ale wole cos samemu zrobic jak dac komus i po nim poprawiac juz tak miałem wielkrotnie
szkoda ze mieszkasz gdzie indziej mam cegi do sprawdzania aku jak również mogę sprawdzić ile ładuje i jak jest naładowany jak również czy cela nie zwarcia
http://allegro.pl/yato-tester-cyfrowy-mi...94913.html
takim mogę sprawdzić co siedzi w aku i jak ładuje alternator
Stron: 1 2 3 4 5 6
Przekierowanie