Szukaj w tytułach wątków
Wyszukiwanie - więcej info
Sharan 2.8l problemy z rozrządem/błąd wałka/wałków itp.
|
29-11-2017, 20:36
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-11-2017 20:38 przez jasiug23.)
Post: #73
|
|||
|
|||
RE: Sharan 2.8l problemy z rozrządem
Witam,
Jestem nowy na forum i pragnę się przywitać ze wszystkimi, serdecznie pozdrawiam. Kupiłem Sharana 2.8l z silnikiem AYL z rozrządem na dwóch wariatorach.Wyskakuje mi błąd 16395(wałek rozrządu ssący nie osiąga wartości zadanej), czasami także błąd 17748(brak synchronizacji między wałkiem rozrządu ssącym a wałem korbowym).Zrobiłem diagnostykiem VAGiem i w bloku 208 jest 0 KW a w bloku 209 1 KW, czyli wychodzi ze, jest w normie. W bloku 210 przy biegu jałowym są następujące parametry: 1. 0 KW, 2. 0,5 KW(skacze 0-0,5 KW),(powinno być 0 KW) 3. 0 4. nie pamiętam, a w 211 są następujące parametry: 1. 21.5 KW (powinno być 0 KW), 2. 21,5 KW (powinno być 0 KW), 3. 0 , 4. nie pamiętam. Przy obrotach 2300 blok 210: 1. 36 KW (powinno być 52 KW), 2. 36 KW ( powinno być 52 KW), do zera schodzą dopiero przy około 3000 obrotów, 3. 0 4. nie pamiętam, blok 211 przy obrotach 2300: 1. 0 KW, 2. 0 KW, 3. O 4. nie pamiętam. Reasumując w bloku 210 nie osiąga 52 KW przy 2300 obrotach a w bloku 211 przy biegu jałowym ma już wartość 21.5, którą powinien osiągnąć przy 2300 obrotach. Rozebrałem cały przód samochodu, aby dostać się do pokrywy zaworów, żeby zobaczyć jak jest ustawiony górny łańcuch rozrządu. W/g mnie jest dobrze założony. Tak widziałem był założony na filmach na YOUTUBE i na zdjęciach na zagranicznych forach.Znak na wałku ssącym pokrywa się ze strzałką na wariatorze na pozycji 24, ogniwo kolorowe ustawione jest tak, że początek pokrywa się z rowkiem na tym wariatorze. Znak na wałku wydechowym pokrywa się ze strzałką na wariatorze na pozycji 32, a ogniwo kolorowe( drugie), ustawione jest tak, że początek pokrywa się z rowkiem na tym wariatorze. Pozostała część ogniwa znajduje się już poza rowkiem. Między rowkami na wariatorach ustawione jest 16 ogniw. Nie zdjąłem jeszcze górnej pokrywy rozrządu. Sprawdziłem jedynie oporność elektrozaworów sterujących wariatorami. 1. zawór ssący 11 ohm 2. Zawór wydechowy 17 ohm. Chciałbym się zapytać kolegów czy górny łańcuch jest dobrze założony i jaka może być przyczyna, że wariatory tak się zachowują. Jak zdejmę pokrywę, to zdemontuję elektrozawory i sprawdzę jak się zachowują. Pozdrawiam Janusz P.S. Przepraszam, że tak się rozpisałem, ale nie chciałbym aby moja dotychczasowa praca poszła na marne. |
|||
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
|