Szukaj w tytułach wątków
Wyszukiwanie - więcej info
ADY - błąd 00515 czujnik Halla i odciecie przy 4500 obr
|
03-03-2013, 11:21
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-12-2014 02:40 przez smok_wawelski.)
Post: #1
|
|||
|
|||
ADY - błąd 515 czujnik Halla i odciecie przy 4500 obr
Witam!
mam problem silnika 2,0 115 koni ADY w którym występuje błąd 515 czujnik Halla. Samochód jest mułowaty jak 7 nieszczęść i ma odcięcie przy okolo 4,5 tys obrotów. Po wykasowaniu błędu samochód jest żywszy i jeździ jak trzeba. normalnie sie wkręca i kreci około 7 tys obrotów. jednak gdy zgasze auto i odpalę auto błąd się znowu pokazuje. 3 razy był podmieniany ten czujnik i to samo. Jeden nowy a 2 z jeżdżących aut. Rozrąd jest dobrze ustawiony. Co tu dalej robić?? |
|||
Reklama
|
|||
|
03-03-2013, 13:27
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-03-2013 13:28 przez bogaj.)
Post: #2
|
|||
|
|||
RE: Silnik ADY z błędem 515 Halla i odcieciem przy 4500 obr
trzeba podjechac do warsztatu i podpiac komputer i zaadoptowac aparat zaplonowy.
mam 2 sharany i w jednym z 1996r kazde ruszenie aparatem powoduje taki blad i trzeba zaadoptowac. gosc podlaczyl taki maly komputer patrzyl na 2 kreski by sie pokryly i juz jest i powiedzial by nie ruszac aparatem. moj 2 sharan 2000 r ten sam silnik i takiego problemu nie ma. mozesz wyciagnac aparat i zobaczyc czy ma symetrie moj 1 byl lekko skrzywiony niewiadomo dlaczego i obcieral czujnik czasem. ale zas i tak adaptacja |
|||
03-03-2013, 13:29
Post: #3
|
|||
|
|||
RE: Silnik ADY z błędem 515 Halla i odcieciem przy 4500 obr
byłem juz i nie bardzo ktoś wie o co chodzi z tym.
zapłon był ustawiany i raczej adaptowany. a objawy tez masz takie same? |
|||
03-03-2013, 13:33
Post: #4
|
|||
|
|||
RE: Silnik ADY z błędem 515 Halla i odcieciem przy 4500 obr
jeden elektryk siedzial 2 dni i nic nie wykombinowal, podjechalem tam gdzie zakladalem gaz i takim malym urzadzeniem (jak pilot tv) podlaczyl sie do kompa i zaadoptowal. trwalo to 10 minut i 30zl.
ale objawy takie same i to swiece i kable rozrzad sprawdzany i nic nie szlo. |
|||
04-03-2013, 11:46
Post: #5
|
|||
|
|||
RE: Silnik ADY z błędem 515 Halla i odcieciem przy 4500 obr
czyli trzeba zrobić adaptacje czujników tak?
|
|||
05-03-2013, 20:15
Post: #6
|
|||
|
|||
RE: Silnik ADY z błędem 515 Halla i odcieciem przy 4500 obr
zgrac aparat zaplonowy z kompem auta
|
|||
04-12-2014, 20:56
Post: #7
|
|||
|
|||
RE: Silnik ADY z błędem 515 Halla i odcieciem przy 4500 obr
Witam,
jestem przed wymianą czujnika Hall'a i czytam, że trzeba zsynchronizować czujnik z kompem; inni zaś piszą, że czujnik zgrać z silnikiem ... ?!! Będe wdzięczny za jakiś dokładniejszy opis, oczywiście 2.0 Pb, ADY |
|||
16-12-2014, 16:41
Post: #8
|
|||
|
|||
RE: Silnik ADY z błędem 515 Halla i odcieciem przy 4500 obr
\miałem to samo,wymien czujnik polozenia wału.
|
|||
11-12-2017, 16:21
Post: #9
|
|||
|
|||
RE: ADY - błąd 515 czujnik Halla i odciecie przy 4500 obr
panowie mam ten sam problem auto kreci się tylko do 4500 obrotów nic więcej wymieniony czujnik halla i położenia walu ale nadal nic się nie zmienia jakieś pomysły ?
|
|||
11-12-2017, 17:43
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-12-2017 21:08 przez tolus24.)
Post: #10
|
|||
|
|||
RE: ADY - błąd 515 czujnik Halla i odciecie przy 4500 obr
Witam.
W grupie vag-a, w starych silnikach benzynowych z aparatem zapłonowym i umieszczonym w nim czujnikiem halla, na wyłączonym silniku zawsze będzie pokazywał błąd tego czujnika, jeśli chodzi o rozszerzenie 'brak sygnału" (wynika to ze sposobu połączenia i odbioru go przez sterownik silnika), a po odpaleniu będzie on znikał, jeżeli nie zniknie, to dopiero wtedy mówimy o błędzie czujnika halla zgłaszanym przez sterownik silnika i o tym trzeba pamiętać, bo wielu "znawców", jak się czepi tego błędu, to pół silnika wymieni zanim zrozumie swój błąd, także najpierw zacznij od tego i się upewnij czy to rzeczywiście błąd, chyba że jest inne rozszerzenie niż "brak sygnału", to wtedy jest ewidentny błąd. Jeżeli tak to podpowiedzi co sprawdzić masz w tym wątki i jeszcze kilku innych na forum, jedno sprostowanie, aparatu zapłonowego się nie adaptuje tylko ustawia wstępny kąt wyprzedzenia zapłonu, resztą steruje sterownik silnika, w blokach pomiarowych na vag-u widać czy wszystko jest w porządku z zapłonem. Czujnik położenia wałka to chyba na pin1 dostaje masę z pin35 sterownika silnika, na pin3 idzie plus z pin45 sterownika silnika, a z pin2 wychodzą sygnały z czujnika na pin44 sterownika silnika. Pozdrawiam |
|||
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
|