Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Sharan 2.8l problemy z rozrządem/błąd wałka/wałków itp.
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Witam
od 2 dni jestem posiadaczem Sharana 2001r 2.8L 24V który nabyłem
w Niemczech z motorschaden ( uszkodzonym motorem ) .
na diagnostyce VCDS-em jest błąd 17748 - Brak synchronizacji
Wałków z wałem itp ( silnik uruchamia się ale nierówno pracuje )
wygląda na to iż jest przestawiony rozrządu , prawdopodobnie
jest to efekt zapalania na zaciąg .
Mam pytanie czy w jakiś szybki sposób można sprawdzić ustawienie rozrządu ?? oraz czy jest możliwe przestawienia
tego rozrządu bez wyciągania silnika na zewnątrz ??? .
Pozdrawiam
Silnika nie trzeba wyciągać wystarczy jak mechanik założy nowy rozrząd na znaki i powinno być ok.
Dziękuje za Informacje - to mój pierwszy sharan do tego z takim silnikiem Smile dla tego też nie mam w tym temacie rozeznania zaś mechanicy w moich okolicach jedni twierdza że da się bez wyciągania silnika a inni że będzie to koniecznie . tak czy inaczej rozglądam się za jakimś mechanikiem który zna ten temat i już coś podobnego robił

Pozdrawiam
nie tak hop siup to jest rozrzad na łancuchach ze zmiennymi fazami. To nie takie proste.
wesol masz racje a ja się tak zapędziłem.
Nie wiem jak dokładnie w sharanie ale w Golfie czy w Corado mój kolega musiał wyciągnąć półosie i skrzynie żeby dostać się. Na pewno przy wymianie w VR6 trzeba takze wymienić napinacze i prowadnice>
tu masz fotorelacje. http://forums.vwvortex.com/showthread.php?1264409

Co do tego błędu sprawdź może to tylko masz uszkodzony Czujnika pozycji wału rozrządu.
Dziękuje za te informacje ,
rozmawiałem z dwoma użytkownikami tego typu samochodu Sharana 2.8l ,
którzy obsłuchali jak pracuje ten silnik i niemal jednoznacznie stwierdza iż jest
to problem napinacza + wyciągnięte łańcuchy które należy wymienić.
Zamówię oryginalne części by po paru tys km nie wracać do tego samego tematu
Pozdrawiam
Witam Ponownie
Po wyciągnięciu silnika okazało się że to jednak typowy problem wyciągniętego łańcucha
i do wymiany napinacze oraz prowadnice i mam pytanie jaki najlepiej kupić łańcuch by dłużej posłużył niż ten oryginalny ?? . na niemieckich stronach znalazłem że niektórzy instalują łańcuchy firmy Iwis - http://iwis.de i http://iwis.pl ? .
Znalazłem ciekawy opis rozrządu z podobnego silnika VR6 z tym że o większej pojemność 3.2Litra
http://www.a3quattro.de/pdf/Bericht_VR6_...neVers.pdf

Pozdrawiam
z tego co wiem najlepiej kupić ori z ASO koszt 900 a 1300 zł.
Nie kupuj febi podobno na niego psioczyli ludzie na forach różnych z tego co pamietam, kupisz ori i zapomnisz o rozrządzie do samej sprzedaży auta tym bardziej że jest sporo roboty dlatego warto kupić raz a dobrze.
za te pieniadze to co jest w zestawie same łancuchy czy czy cos jeszcze, slizgi napinacz.??
szczerze nie pamiętam ale wydaje mi się że to był komplet. trzeba by zadzwonić do ASO
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Przekierowanie