Sharan 2.8l problemy z rozrządem/błąd wałka/wałków itp. - Wersja do druku +- Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA (http://www.vw-sharan.pl/forum) +-- Dział: DZIAŁ TECHNICZNY (/forumdisplay.php?fid=6) +--- Dział: Sharan Alhambra 1995-2009, Galaxy 1995-2005 (/forumdisplay.php?fid=13) +---- Dział: Silnik Benzynowy (/forumdisplay.php?fid=64) +---- Wątek: Sharan 2.8l problemy z rozrządem/błąd wałka/wałków itp. (/showthread.php?tid=700) |
Sharan 2.8l problemy z rozrządem/błąd wałka/wałków itp. - sp6qkx - 13-07-2011 09:53 Witam od 2 dni jestem posiadaczem Sharana 2001r 2.8L 24V który nabyłem w Niemczech z motorschaden ( uszkodzonym motorem ) . na diagnostyce VCDS-em jest błąd 17748 - Brak synchronizacji Wałków z wałem itp ( silnik uruchamia się ale nierówno pracuje ) wygląda na to iż jest przestawiony rozrządu , prawdopodobnie jest to efekt zapalania na zaciąg . Mam pytanie czy w jakiś szybki sposób można sprawdzić ustawienie rozrządu ?? oraz czy jest możliwe przestawienia tego rozrządu bez wyciągania silnika na zewnątrz ??? . Pozdrawiam RE: Szarik 2001r 2.8L 24V - DTC 17748 - rozrząd - daneczek76 - 13-07-2011 10:58 Silnika nie trzeba wyciągać wystarczy jak mechanik założy nowy rozrząd na znaki i powinno być ok. RE: Szarik 2001r 2.8L 24V - DTC 17748 - rozrząd - sp6qkx - 13-07-2011 16:59 Dziękuje za Informacje - to mój pierwszy sharan do tego z takim silnikiem dla tego też nie mam w tym temacie rozeznania zaś mechanicy w moich okolicach jedni twierdza że da się bez wyciągania silnika a inni że będzie to koniecznie . tak czy inaczej rozglądam się za jakimś mechanikiem który zna ten temat i już coś podobnego robił Pozdrawiam RE: Szarik 2001r 2.8L 24V - DTC 17748 - rozrząd - wesol - 13-07-2011 22:52 nie tak hop siup to jest rozrzad na łancuchach ze zmiennymi fazami. To nie takie proste. RE: Szarik 2001r 2.8L 24V - DTC 17748 - rozrząd - daneczek76 - 14-07-2011 08:56 wesol masz racje a ja się tak zapędziłem. Nie wiem jak dokładnie w sharanie ale w Golfie czy w Corado mój kolega musiał wyciągnąć półosie i skrzynie żeby dostać się. Na pewno przy wymianie w VR6 trzeba takze wymienić napinacze i prowadnice> tu masz fotorelacje. http://forums.vwvortex.com/showthread.php?1264409 Co do tego błędu sprawdź może to tylko masz uszkodzony Czujnika pozycji wału rozrządu. RE: Szarik 2001r 2.8L 24V - DTC 17748 - rozrząd - sp6qkx - 19-07-2011 10:26 Dziękuje za te informacje , rozmawiałem z dwoma użytkownikami tego typu samochodu Sharana 2.8l , którzy obsłuchali jak pracuje ten silnik i niemal jednoznacznie stwierdza iż jest to problem napinacza + wyciągnięte łańcuchy które należy wymienić. Zamówię oryginalne części by po paru tys km nie wracać do tego samego tematu Pozdrawiam RE: Szarik 2001r 2.8L 24V - DTC 17748 - rozrząd - sp6qkx - 01-09-2011 14:05 Witam Ponownie Po wyciągnięciu silnika okazało się że to jednak typowy problem wyciągniętego łańcucha i do wymiany napinacze oraz prowadnice i mam pytanie jaki najlepiej kupić łańcuch by dłużej posłużył niż ten oryginalny ?? . na niemieckich stronach znalazłem że niektórzy instalują łańcuchy firmy Iwis - http://iwis.de i http://iwis.pl ? . Znalazłem ciekawy opis rozrządu z podobnego silnika VR6 z tym że o większej pojemność 3.2Litra http://www.a3quattro.de/pdf/Bericht_VR6_3-2_Kettentrieb_onlineVers.pdf Pozdrawiam RE: Szarik 2001r 2.8L 24V - DTC 17748 - rozrząd - daneczek76 - 01-09-2011 15:00 z tego co wiem najlepiej kupić ori z ASO koszt 900 a 1300 zł. Nie kupuj febi podobno na niego psioczyli ludzie na forach różnych z tego co pamietam, kupisz ori i zapomnisz o rozrządzie do samej sprzedaży auta tym bardziej że jest sporo roboty dlatego warto kupić raz a dobrze. RE: Szarik 2001r 2.8L 24V - DTC 17748 - rozrząd - wesol - 01-09-2011 15:21 za te pieniadze to co jest w zestawie same łancuchy czy czy cos jeszcze, slizgi napinacz.?? RE: Szarik 2001r 2.8L 24V - DTC 17748 - rozrząd - daneczek76 - 01-09-2011 15:51 szczerze nie pamiętam ale wydaje mi się że to był komplet. trzeba by zadzwonić do ASO |