Szukaj w tytułach wątków
Wyszukiwanie - więcej info
Silnik 2.3 benzyna zamiast 2.0
|
03-01-2013, 00:12
Post: #11
|
|||
|
|||
RE: Silnik 2.3 benzyna zamiast 2.0
Nie no sam silnik jest okej. Ja tylko tak przytoczylem bo tyle mialem z tym wspolnego tylko. Jedno mnie tylko jeszcze martwi bo po takiej przekladce trzeba jeszcze zrobic zmiany w papierach chyba ze to olewamy ale dla swietego spokoju trzeba by to zrobic no i nieco wieksze OC po tym bedzie.
|
|||
Reklama
|
|||
|
03-01-2013, 01:23
Post: #12
|
|||
|
|||
RE: Silnik 2.3 benzyna zamiast 2.0
Ale ten silnik w porównaniu do 2.0 jest jak rakieta. Jest i dynamiczny i w miarę oszczędny. Bym powiedział że jak wsam raz dla przeciętnego użytkownika. Jedyny mankament to przerobienie go na gaz, jednym słowem nie lubią te silniki LPG. Co nie oznacza że się nie da tam wstawić instalacji, i by to poprawnie funkcjonowało. Wtedy trzeba już nie oszczędzać na materiałach ekspl. np: świece przewody.
|
|||
03-01-2013, 10:26
Post: #13
|
|||
|
|||
RE: Silnik 2.3 benzyna zamiast 2.0
2.0 z sharana czy ali to jest diagnozowalny naszymi vagami a w galaxy z racji iz sa to silniki fordowskie to ani tego 2.0 ani 2.3 sie nie da vagiem ugryźć. Troszke szkoda. Czy to taka rakieta to nie wiem ale ja sie nie jaram liczbami na samym koncu zakresu obrotowego. Mimo iz ma to prawie 150 koni to nawet nie ma co startowac do 1.8T czy nawet tdi 130 konnego.
Nie wiem jak to wyglada w silnikach fordowskich ale zazwyczja jest tak ze silniki 8 zaworowe maja bardzo duzy niuton z dolu a silniki 16 zaworowe to juz wysokobrotówki i czuć jak jedzie dopiero od okolo 3 a nawet 3.5 tys obr. Tu juz musial by sie ktos wypowiedziec kto smigał i 2.0 i 2.3. |
|||
04-01-2013, 17:16
Post: #14
|
|||
|
|||
RE: Silnik 2.3 benzyna zamiast 2.0
Też jestem tego zdania że ten 2,3 to do Galaxy jest w sam raz. Co do zagazowania to nie ma najmniejszych problemów. W Scorpio miałem również gaz w tym silniku i bez kłopotów żadnych. W Galaxy mam założony gaz ze sterownikiem STAG-4, osprzęt bez fajerwerków a samochód śmiga jak na benzynie - żadnej odczuwalnej różnicy. A tak na marginesie - jak ktoś chce kupić samochód do ścigania to niech zapomni o SGA. Te samochody nie są stworzone na tor wyścigowy.
Jak dla mnie ten motor 2,3 jest wystarczający. Nie mam zamiaru się ścigać z dieslami a w szczególności jak przyjdzie coś naprawić w dieslu - tutaj w kosztach nic nie pokona diesla. |
|||
04-01-2013, 17:46
Post: #15
|
|||
|
|||
RE: Silnik 2.3 benzyna zamiast 2.0
czy w osztach pokona to ja nie wiem. Duzo drozszy jest blok silnika od 1.9 od takiego 2.3. Mowa o nowym. Uzywke moz ei troszke tanie bedziesz mial ale jaki wybór masz? Jesli chodzi o diagnostyke to przy takim 2.3 czy 2.0 mam sladowa ilosc wiedzy a przy tdi moge wiele pomóc. Podobnie ma sie sprawa z warsztatami- kto pomoże przy znalezieniu usterki w 2.3?? tyle co w tdi? Raczej nie. Czy taki sGA z tdi jest bardziej pożadany i wartosciowy jak 2.3?? Czy bardziej oplaca sie naprawiać remontowac takiego tdi czy 2.3? Tu sa pewne znaki zapytania i mysle ze wiecej chętnych znajdziesz na tdika jak na takiego 2.3.
Wbrew powszechnej opini do tdików czescinie sa takie drogie - tu akurat mowie o uzywkach- wybieramy, przebieramy ile dusza zapragnie. |
|||
04-01-2013, 21:25
Post: #16
|
|||
|
|||
RE: Silnik 2.3 benzyna zamiast 2.0
Odbiegamy od tematu.
Mradek jak trafiłeś w dobrym stanie silnik to będziesz zadowolony. Z diagnostyką też nie będzie problemu. Interfejs ELM 327 za kilkadziesiąt złotych + program dostępny w internecie spokojnie sobie poradzi. Jak chcesz diagnozować swojego Galaxy z silnikiem Forda to musisz mieć dwa kabelki - do silnika inny i do pozostałego wyposażenia inny. Gdybyś miał jakieś problemy to wal na forum Forda Scorpio - http://ford-scorpio.pl/forum/viewforum.php?f=18 Tam na tych silnikach zjedli zęby i na pewno ci pomogą. |
|||
10-01-2013, 21:41
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-02-2013 21:50 przez mradek.)
Post: #17
|
|||
|
|||
RE: Silnik 2.3 benzyna zamiast 2.0
okazało się że, poprzedni silnik mógł paść bo nagrzewnica była walnięta. Rzeczywiście w ostatnim okresie na czwartym biegu nie radził sobie z zaparowanymi szybami. Nagrzewnica była zgnita i cały ten syf poszedł na silnik. Nie wiem czy to możliwe żeby tak było...?Ale już jest zmieniona nagrzewnica i silnik śmiga podobno nieźle.Jutro odbieram to się sam przekonam.
|
|||
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
|