Ocena wątku:
ATM 2.0 Benzyna - kilka pytań
14-12-2019, 17:46
Post: #1
ATM 2.0 Benzyna - kilka pytań
Cześć !

Jestem od niedawna posiadaczem VW Sharana z 2004r b+g, silnik ATM, który w ostatnim czasie więcej stał niż jeździł (przebieg roczny 3500km).
Widzę, że na bagnecie nazbierało się trochę masełka oraz wydawało mi się, że za bardzo kopci przy porannym rozruchu, oraz na nagrzanym silniku (wskazówka stoi w pionie - 90*C) włącza się wentylator chłodnicy, a czasami dwa, a czasami w ogóle. Podpiąłem komputer, pojeździłem trochę, podeptałem, stałem z pół godziny w miejscu na jałowym - temperatura płynu chłodniczego na VAG-u nie przekracza 102*C - waha się między 97*C a te 102*C. Zrobiłem mu test UPG (taki zwykły za 10pln) - wyszedł negatywny, tzn kolor nie zmienił się.

W związku z tym pytania:
1. Czy to normalna temperatura robocza płynu chłodniczego ?
2. Skąd to masło ?
3. Czemu wentylatory się załączają skoro się nie przegrzewa ? One w tych silnikach i podobnych z grupy VW chodzą cały czas na ciepłym ?

I pytanie dodatkowe:
4. Okolice Kraków-Katowice - jakaś firma, która zajmuje się regeneracją tych nieszczęsnych półosi ? Mam szarpnięcia przy dodawaniu i ujmowaniu gazu, chciałbym z tym od razu zrobić, ewentualnie jakiegoś kolegę co by się chciał tym zająć ?

Z góry dzięki za odpowiedzi, pozdrawiam Smile
Reklama

14-12-2019, 19:28 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-12-2019 19:33 przez Niemago.)
Post: #2
RE: ATM 2.0 Benzyna - kilka pytań
3. Masło może zbierać się od długiego stania auta. Jak go przegoniles to masło znikło?


Co do półosi to na pewno musisz cała półoś regenerować? Wydaje mi się że to wina przegubów wewnętrznych. Nie wiem jak to jest w benzynie ale ja w swoim 1.9 TDI wymieniłem na przeguby z audi ze szrotu (numer całej półosi audi 4F0407271J - komplet 100zl) Z tego co czytałem to benzyna ma te same półosie ale to lepiej niech się koledzy wypowiedzą. No i nowa podpora półosi długiej. I wszelkie drgania i zniknęły.
 Thanks given by: Mathek2019
14-12-2019, 19:43 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-12-2019 20:40 przez Mathek2019.)
Post: #3
RE: ATM 2.0 Benzyna - kilka pytań
Dzięki za odp Smile
Jak przegoniłem samochód to jest tego jakby mniej, ale nadal na końcu bagnetu coś tam się znajduje, więc... nie wiem ocb, na pewno olej do zmiany. Ktoś zna odpowiedzi na pozostałe pytania ? Smile

Rozumiem, że co do półosi to rozwiąże problem ? Jest takie szarpnięcie i jakby chwilowy zgrzyt i dopiero łapie po szarpnięciu. Takie dziwne uczucie, lekko uciążliwe. Co musiałbym dokładnie zamówić ? Aż tak się nie znam i przerasta mnie to różne nazewnictwo Smile
14-12-2019, 22:23
Post: #4
RE: ATM 2.0 Benzyna - kilka pytań
Z tą półosią to poczekaj aż ktoś straszy stażem się wypowie bo nie wiem czy do Pb i ON szły te same. Jeżeli te same to kupujesz półoś od audi lewa i prawa na allegro albo obie lewe nie ma to znaczenia. Numer co podałem wcześniej. Zawodzisz do mechanika i on ci to zrobi juz (przełoży przeguby). Dodajesz jeszcze ewentualnie smaru i lata. Martwi mnie to stuknięcie o którym mówisz może to ten frez na wyjściu ze skrzyni pada? Ja miałem wibracje jak gaz szedł w podłogę na 2 biegu. Żadnych zgrzytów nie było.
15-12-2019, 12:00
Post: #5
RE: ATM 2.0 Benzyna - kilka pytań
A ten drez na wejściu skrzyni to też można jakoś w niedrogi sposób wymienić czy muszę się bawić w regeneracje skrzyni całej? Bo średnio mi się to widzi, a nawet nie wiem kto by to miał u mnie zrobić, już nie mówiąc o jakiś normalnych kwotach za robotę itd.
15-12-2019, 12:37
Post: #6
RE: ATM 2.0 Benzyna - kilka pytań
Frez jest na tym elemencie półosi długiej między skrzynia a podpora. Da się to kupić osobno
 Thanks given by: Mathek2019
15-12-2019, 15:59
Post: #7
RE: ATM 2.0 Benzyna - kilka pytań
Od początku do końca kupisz.
Tzn od wyjścia że skrzyni do końca czyli przegubu zew.
Sprawdź co to jest bo tak na pałę to ciężko stwierdzić.
Wymienisz poloske potem okaże się że to frez.
Musisz wejść pod auto i sprawdzić gdzie to przerywa.
 Thanks given by: Mathek2019
15-12-2019, 18:11 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-12-2019 18:15 przez Mathek2019.)
Post: #8
RE: ATM 2.0 Benzyna - kilka pytań
Dobrze Smile Dzięki wielkie za odpowiedzi ! Smile W przyszłym tygodniu postaram się tam pod spodem co nie co pomacać i dam znać co ogarnąłem.

A jak myślicie co z tym masłem i tymi wentylatorami ? Wczoraj np stał na postoju ok 10 min, na dworze jakieś 5*C a chodziły 2 wentylatory (klima wyłączona, jest manualna). Zgasiłem go, odpaliłem za jakieś 2 minuty i już nie chodziły, słyszałem że włączyły się za jakąś minutę jak ruszałem z miejsca... na bagnecie masła praktycznie nie ma, na korku też.

Przeglądałem program autodata i sporo różnych technicznych forów na internecie i nigdzie nie mogę znaleźć tak w sumie prostej informacji jak robocza temperatura w tym silniku płynu chłodniczego i kiedy mają się włączać wentylatory.
15-12-2019, 18:42 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 16-12-2019 21:45 przez wesol.)
Post: #9
RE: ATM 2.0 Benzyna - kilka pytań
uklad chlodzenia w pratycznie wszystkich autach jest tak zrobiony ze temperatura silnika moze byc i 80-100 stopni. Nawet te 104 stopnie jest okej i wiatraki sie nie zalacza. Zalaczenie jest gdy silnik sie gotuje czyli tak od kolo 110 stopni ( plus minus kilka stopni). Teraz uklad chlodzenia jak ma defekt to na wszelki wypadek zalacza ecm wiatraki. Czyli dziabniety czujnik temperatury lub kabloteka do niego to zalaczenie wiatrakow. Takz eproblem z presostatem czyli wlacznikiem trojfunkcyjnym na klimie tez steruje zalaczeniem wiatrakow. To musisz sprawdzic i ogarnac.
Polosie podpory to sa takie same w sga niezaleznie do silnika czy 20. benzyna czy 1.8t 1.9 tdi 90 czy 150 koni maja te same. Podzialjest tylko na poczatkowe podpory w koszu alu i pozniejsze tzw stalowe. Jak polaczenie podpory na wym wielowpuscie jest wyrobione to tez i lozysko z guma w podporze tez bedzie wyrobione a i jak nie ruszane byly przeguby to i one tez beda wyrobione.



3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
 Thanks given by: Mathek2019
16-12-2019, 18:58
Post: #10
RE: ATM 2.0 Benzyna - kilka pytań
Super dziękuję za odpowiedź Smile W tym tygodniu myślę, że popatrzę tam pod samochodem ocb i zacznę działać. Dam znać co powychodziło, ale pewniejsze jest to że będę miał więcej pytań Tongue

Pozdrawiam !




Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  VW Sharan 2.0 benzyna 2000 zwarcie w obwodzie pompy paliwa. Bjunior 1 1,752 28-11-2020 13:28
Ostatni post: ghostmusic
Question Alhambra 2006r. 7v8 vs 7v9? -Kilka prostych pytań matade11 11 3,084 21-05-2020 13:13
Ostatni post: wesol
  Wymiana termostatu - Benzyna macius4343 38 23,779 31-12-2019 20:00
Ostatni post: rodzynek
  benzyna 2.0 - do czego ta rura? ziepa 2 1,305 30-09-2019 19:44
Ostatni post: skimir
  Wymiana oleju w skrzyni automatycznej VW Sharan 2,0 benzyna rok 96 barney7 20 14,485 29-04-2018 20:15
Ostatni post: wesol
  Sharan 2006 benzyna - fotelik isofix top tether Eldur 4 2,339 07-10-2017 20:12
Ostatni post: Petru23
  Benzyna - niebieski dymek przy odpalaniu/po dłuższym postoju itp. fazacool 7 5,374 23-02-2017 15:57
Ostatni post: orson06
  Alhambra 2.0 Benzyna Benek 2 1,552 07-07-2016 13:37
Ostatni post: happy20
  Gasnący znienacka Sharan 1995 2,o benzyna kolinka7 14 5,389 19-06-2016 16:30
Ostatni post: Kamil
  Sprzęgło benzyna/diesel - to samo? K9Darek 5 5,333 20-06-2015 07:05
Ostatni post: wesol

Skocz do:


Kontakt | Forum - VW Sharan, Ford Galaxy, Seat Alhambra - warsztat, porady, forum, galeria, pomoc, ogłoszenia | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Oklejanie samochodów - Agencja reklamy Starachowice - marecki.name