Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Silnik 2.3 benzyna zamiast 2.0
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Witam! Padł mi silnik 2.0 przy Galaxy.Mechanik zaproponował ze włoży mi silnik 2.3. Robił ktoś podobną przekładkę? Jeżeli tak to jak się sprawuje?
powinno sie udac bo i 2.0 i 2.3 to silniki fordowskie i nie maja nic wspolnego z vagiem. Czy on taki wspanialy to nie wiem bo si enie zaglebialem i bys musial sie gdzies popytac tych co takim smigaja i jak z czesciami. Za wiele silniejszy to on nie bedzie wiec nie wiem czy jest sens.
ale ja miałem 8 zaworowy i cięzko było znaleźć taki sam.w tym 2.3 jest 150 koni to już jest troche mocy.Bo powiem szczerze to ta 2.0 to trochę przy mało na taką masę w szczególności z pełnym obciążeniem jak się jedzie.Przy wyprzedzaniu trzeba się dobrze zastanowić czy się zdąży czy nie.
Nie wiem czy jest 8 zaworowy czy ile ale autodata podaje ze to silnik DOHC czyli dwa walki rozrzadu wiec chyba lipa jesli chodzi o 8 zaworów ale nie znam na tyle forda.
Nie podales czy galaxy przedliftowe czy poliftowe ewentualnie rocznika wiec mozemy sie tylko domyslac. Ja bym sie nie jaral tymi liczbami bo niby masz 115 koni a ten co podajesz to moz emiec albo 140 albo 145 koni. OCzewiscie to moc maksymalna w zakresie nigdy nie uzywanym. Zwykly tdi 130 konny objedzie cie bez problemu a i z 115 nie mial byc łatwo o ile bys dal rade. Nie jaraj sie wynikami bo 1.8 T tez ma 150 koni i złoił by tyłek jak nic. Tyle ze t ekonie sa w wiekosci zakresu. Cos tam lepiej zapewne bedzi ena takim 2.3 ale jak masz mozliwosc wlozenia takiego jak masz aktualnie to ja bym nie zmienial na wiekszy.
Zreszta nie mowisz czemu ta wymiana silnika - co tam sie stalo z enie da go sie go juz uratować?
korbowód pękł i zrobił dziurę w bloku. Trochę dziwne, bo do końca silnik pracował dobrze?Samochód z 1997r.także na pewno licznik cofany ,bo trochę tanio go kupiłem...no i mechanik powiedział że zmęczenie materiału jest przyczyną pęknięcia korbowodu.A skąd zmęczenie materiału? Ano pewnie stąd ze silnik już swoje zrobił.Silnik już jest włożony tylko jeszcze jakieś przeróbki zostały. Ja też bym wolał nie kombinować,ale zdałem się całkowicie na mojego fachmana i on kupił 2.3. Jestem ciekawy tylko czy to będzie wszystko dziabać i o ile się zwiększy zużycie paliwa. O szybkość mi nie chodzi bo już z tego wyrosłem,tylko bardziej o żywotność silnika.
wada materialowa ktora sie ujawnila akutar w tym momencie. Nie ma tak ze korbowód peka przy nie wiem 500 czy 900 tys km. Tak to nie mozna mysleć. Ujednego peknie po 100 tys u drugiego bedzi ejeszcze sie dobrze spisywal nawet po 500 tys km. Nie wnikalem w te silniki nigdy ale mozliwe ze to blizniacze jednostki i wszystko pasuje p&p. Regulator spalania masz pod prawa noga wiec tym sie nie przejmuj.
Dzięki za wskazówki! Jak będę miał zrobiony i pojeżdże trochę to się odezwę i powiem jak chodzi.Wszystkiego najlepszego na NOWY ROK!!!
mradek ja mam w swoim 2,3 i jestem zadowolony i kupiłem z takim silnikiem tylko z tego względu że już go znałem i nie narzekałem. Poprzednio miałem także w Scorpio ten sam silnik i miał najechane 300 tys. i pojechał jeszcze służyć na Ukrainę.
Jak trafisz w zadbany motor to posłuży. Skoro go klepali tyle lat to znaczy że jednostka sprawdzona.
2.0 ma faktycznie dwa wałki ale jest 8 zaworów. 2.3 są już 16-to zaworowe.
W Scorpio wymieniałem tylko szklanki i to tylko dlatego że jeden zawór lekko klepał i trochę mnie wkurzało. Mechanik i tak wymienił po stronie wylotowej a klepało po stronie ssącej. Więc przyzwyczaiłem się do tego klepania i tak najechał spokojnie 300 tys.
Może użytkownicy diesla mnie trochę rozjadą ale uważam że koszty napraw benzyniaka są wiele niższe niż diesla. 2,3 jak mi nawet padnie to sam silnik kupię za około 1000 zł + wymiana i dalej śmigam.
grzebalem kiedys w takim 2.3 bo mial kilka usterek i zrazil mnie. Stwierdzilem awarie wlacznika od swiatla cofania no i sie okazalo ze nie wystepuje w zamienniku a koszt oryginału powala na kolana. W sumeie mozna jakas uzywke zalozyc ale jakos mne to tak troszke szkowało i ciekawe jak tam pozostale elementy. No i wg autodaty to ten 2.3 wlasnie bl tylko w scorpio i w galaxy bo nic innego nie mialo tej jednostki. Troszke dziwne.
Zdania jak zwykle będą podzielone. Jakikolwiek silnik nie wybierzesz to nie masz gwarancji że nie będzie problemów. mradek zwróć uwagę aby cewka była na zewnątrz silnika tak jak jest to teraz u mnie w Galaxy. W Scorpio miałem montowane dwie cewki bezpośrednio przychodzące na świece - straszne tam są temperatury i cewki lubią się przegrzewać. Jak masz możliwość to wybierz rozwiązanie z cewką na zewnątrz.
Wracając do silników to za dużego wyboru nie masz a z 2,3 będziesz zadowolony.
Jeżdżę już czwartym Fordem i nie mam zamiaru przekonywać użytkowników VW. Sądzę że jest to przysłowiowa walka z wiatrakami. Pozdrawiam
Stron: 1 2
Przekierowanie