Ocena wątku:
Czy tak działa turbo?
27-12-2012, 23:54
Post: #1
Czy tak działa turbo?
Napiszcie jak to jest w waszych autach,bo w moim 130 konnym bardzo wyrażnie czuć "kopa" przurost momentu tak przed 2000 obrotów,ale tylko na trzech pierwszych biegach. Na 4 i następnych jak wkładam wyższy bieg i obroty spadają około 1500 wciskam gaz (owszem ciągnie) ale już przed dwoma tysiącami obrotów nie czuć żadnego kopnięcia,przyspieszenie jest płynne.
Reklama

28-12-2012, 00:57
Post: #2
RE: Czy tak działa turbo?
tez chcialbym takie kopniecie na 4,5 i 6 jak na 1,2,3 Smile) ale to musisz miec jakies ponad 300 ps zeby poczuc na tych biegach kopa w dupe Smile
28-12-2012, 01:20
Post: #3
RE: Czy tak działa turbo?
Zrob chipa to i na wyzszym biegu poczujesz Smile
To norlmalne przeciez im wyzszy bieg tym przelozenie sie zmienia....i mniej Nm na kola idzie.



28-12-2012, 09:05 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-12-2012 09:06 przez raventes.)
Post: #4
RE: Czy tak działa turbo?
Kop to kop, niezależnie od tego jaki włączysz bieg. Silnik / Turbo ma pełną moc od 1900 obr ( chyba ) i niezależnie jaki wrzucisz bieg ma iść tak samo.
Może mam jakąś specjalną seryjną wersję auta bo u mnie tak właśnie jest Smile
28-12-2012, 09:41
Post: #5
RE: Czy tak działa turbo?
raventes nie zgodzę się z tobą, ponieważ masz różne przełożenia, a co za tym idzie mamy różną prędkość kół zębatych w przekładniach jak i różne przenoszone momenty. Owszem silnik w określonym zakresie obrotów będzie posiadał max moment, ale w zależności od przełożenia na koła trafia inny moment niż w silniku. By mieć moment taki jak na silniku to byś musiał mieć przełożenie bezpośrednie. Kiedyś to był najwyższy bieg, ale teraz już chyba tak nie ma.



Sharan ADY 2.0 + LPG
Peugeot 406 - ukochane auto
Kiedy każdy pomysł zaczyna wydawać Ci się genialny - dopij wódkę i idź spać
28-12-2012, 09:49 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-12-2012 10:00 przez tacini.)
Post: #6
RE: Czy tak działa turbo?
Dziwi mnie że na wyższych biegach nie czuć już momentu załączania sprężarki,a na trójce jest wyrażny,przecież to nagły przypływ 30% siły ciągu
28-12-2012, 09:51
Post: #7
RE: Czy tak działa turbo?
Wydaje mi się, że zawsze podaje się maksymalną moc silnika w danym zakresie obrotów, a nie w danym zakresie obrotów, ale zależnie od włączonego biegu ( może się mylę )
No to w takim razie jest coś nie tak z moim autem Smile
28-12-2012, 10:28
Post: #8
RE: Czy tak działa turbo?
wszystko okej. Im wyzszy bieg tym mniejszy niuton na kolach z racji przelozenia skryzni biegów. Sa nawet na necie takie kalkulatory co ci przelicza ile masz niutona na jakim biegu. To ze jest 300 Nm na silniku nie znaczy ze na kolach masz nawet polowe tego. Niuton decyduje o kopie. Poza tym idac tym tropem ale w druga strone to na 5 czy 6 biegu asfalt stanowi tak duze obciazenie dla silnika ze nie jest wstanie wlasnie motor przyspieszac tak szybko. Dlateog wlasnie zdarza sie ze cos klęka miedzy silnikiem a kolami cyzli sprzeglo, skryznia itd. Wlasnie na ostatnich biegach najszybciej zaznasz uslizgu sprzegła.
W twoim aucie jest wszystko okej- tez tak mam u siebie. Dlatego zawsze mowie ze 6 bieg w SGA to troszke male nieporozumienie. Na 6 to nawet nie chce sie auto zbytnio rozpedzac nawet przy predkosciach rzędu 170km/h i wiecej. Trzeba cisnac ostro na 4 i 5 biegu prawie do tych 180-190 i wtedy zapinac 6 bieg by leciec taka predkoscia. Wbicie 6 biegu przy 130 km/h i rozpwedzanie go dalej(bo chcemy jechac jeszcze szybciej) to rzeźnia dla dwumasy, silnika( panewki i sam wał) a nawet i tej skrzyni choć ona jeszcze to jakis znosi.



3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
28-12-2012, 11:09
Post: #9
RE: Czy tak działa turbo?
Oj! a ja w mieście przy 60-tce wpinam szóstkę i jak trzeba to przyspieszam....(dla ekonomiki)
28-12-2012, 12:30
Post: #10
RE: Czy tak działa turbo?
tak ekonom nie zaznasz natomiast dwumas wykonczysz bardzo szybko. Jakmoz ebyc ekonomia skoro zapinajac wysoki bieg naciskasz pedal gazu i silnik chce przyspieszac ale nie ma sily wiec podlewa plaiwem tak ostro ze pewnie az wał trzeszczy. Czy to dobre jest? Niesadze zeby przeciazac tak wal ze az sie wykrec ao 30 stopni a nacisk na panewki jest masakryczny. Ty tego nie czujesz bo przelozenie tlumi te odczucia. Pamietaj z ezaorasz silnik, sprzeglo i dwumas nie na pierszym czy drugim biegu ale wlasnie na tych najwyzszych. obroty na 1 czy 2 biegu a nawet jeszc zmeniejsze oborty i starty nie sa straszne na DM itp ale jazda na 6 biegu z obrotami 2500 wykonczy ten element mozesz mi wierzyc.



3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.




Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  VW Sharan 2.0 tdi BRT turbo po regeneracji pozno wstaje? MarcinW 21 10,386 23-09-2023 20:38
Ostatni post: wesol
  BRT - Zapchany DPF? Kończące się turbo? gbawol 0 537 13-03-2022 18:18
Ostatni post: gbawol
Question Turbo nie działa, MAF zmierzony większy od planowanego f0ff 6 1,851 07-04-2021 11:52
Ostatni post: f0ff
  regulacja sztangi turbo??? lysy-karll 55 30,244 23-08-2019 11:40
Ostatni post: majronn
  AUY - problem po wymianie/regeneracji turbo kowalwalcz 33 9,380 20-11-2018 09:06
Ostatni post: wesz82
  Turbo Patryk181 41 20,254 20-05-2018 17:12
Ostatni post: wesol
  Galaxy MK1 1.9 TDI 1997r- wskaźnik temperatury nie działa. Szymon500 0 1,314 24-02-2017 22:17
Ostatni post: Szymon500
  Wentylator działa bez przerwy Galaxy 97` cichy993 9 4,172 04-01-2017 21:39
Ostatni post: marcyb3
  turbo kkk z btb z jakim innym mozna je porownac ARL ? ASZ? dr.lolek 3 2,755 14-07-2016 18:41
Ostatni post: wesol
  Spadający wężyk podciśnienia z gruchy turbo PAMONIUSZ 5 3,675 26-05-2016 16:35
Ostatni post: mamwi

Skocz do:


Kontakt | Forum - VW Sharan, Ford Galaxy, Seat Alhambra - warsztat, porady, forum, galeria, pomoc, ogłoszenia | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Oklejanie samochodów - Agencja reklamy Starachowice - marecki.name