Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA
Czy tak działa turbo? - Wersja do druku

+- Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA (http://www.vw-sharan.pl/forum)
+-- Dział: DZIAŁ TECHNICZNY (http://www.vw-sharan.pl/forum/Forum-DZIA%C5%81-TECHNICZNY)
+--- Dział: Sharan Alhambra 1995-2009, Galaxy 1995-2005 (http://www.vw-sharan.pl/forum/Forum-Sharan-Alhambra-1995-2009-Galaxy-1995-2005)
+---- Dział: Silnik Diesela (http://www.vw-sharan.pl/forum/Forum-Silnik-Diesela--63)
+---- Wątek: Czy tak działa turbo? (/Thread-Czy-tak-dzia%C5%82a-turbo)

Strony: 1 2 3


Czy tak działa turbo? - tacini - 27-12-2012

Napiszcie jak to jest w waszych autach,bo w moim 130 konnym bardzo wyrażnie czuć "kopa" przurost momentu tak przed 2000 obrotów,ale tylko na trzech pierwszych biegach. Na 4 i następnych jak wkładam wyższy bieg i obroty spadają około 1500 wciskam gaz (owszem ciągnie) ale już przed dwoma tysiącami obrotów nie czuć żadnego kopnięcia,przyspieszenie jest płynne.


RE: Czy tak działa turbo? - radzio- - 28-12-2012

tez chcialbym takie kopniecie na 4,5 i 6 jak na 1,2,3 Smile) ale to musisz miec jakies ponad 300 ps zeby poczuc na tych biegach kopa w dupe Smile


RE: Czy tak działa turbo? - rob555 - 28-12-2012

Zrob chipa to i na wyzszym biegu poczujesz Smile
To norlmalne przeciez im wyzszy bieg tym przelozenie sie zmienia....i mniej Nm na kola idzie.



RE: Czy tak działa turbo? - raventes - 28-12-2012

Kop to kop, niezależnie od tego jaki włączysz bieg. Silnik / Turbo ma pełną moc od 1900 obr ( chyba ) i niezależnie jaki wrzucisz bieg ma iść tak samo.
Może mam jakąś specjalną seryjną wersję auta bo u mnie tak właśnie jest Smile


RE: Czy tak działa turbo? - Rakus - 28-12-2012

raventes nie zgodzę się z tobą, ponieważ masz różne przełożenia, a co za tym idzie mamy różną prędkość kół zębatych w przekładniach jak i różne przenoszone momenty. Owszem silnik w określonym zakresie obrotów będzie posiadał max moment, ale w zależności od przełożenia na koła trafia inny moment niż w silniku. By mieć moment taki jak na silniku to byś musiał mieć przełożenie bezpośrednie. Kiedyś to był najwyższy bieg, ale teraz już chyba tak nie ma.


RE: Czy tak działa turbo? - tacini - 28-12-2012

Dziwi mnie że na wyższych biegach nie czuć już momentu załączania sprężarki,a na trójce jest wyrażny,przecież to nagły przypływ 30% siły ciągu


RE: Czy tak działa turbo? - raventes - 28-12-2012

Wydaje mi się, że zawsze podaje się maksymalną moc silnika w danym zakresie obrotów, a nie w danym zakresie obrotów, ale zależnie od włączonego biegu ( może się mylę )
No to w takim razie jest coś nie tak z moim autem Smile


RE: Czy tak działa turbo? - wesol - 28-12-2012

wszystko okej. Im wyzszy bieg tym mniejszy niuton na kolach z racji przelozenia skryzni biegów. Sa nawet na necie takie kalkulatory co ci przelicza ile masz niutona na jakim biegu. To ze jest 300 Nm na silniku nie znaczy ze na kolach masz nawet polowe tego. Niuton decyduje o kopie. Poza tym idac tym tropem ale w druga strone to na 5 czy 6 biegu asfalt stanowi tak duze obciazenie dla silnika ze nie jest wstanie wlasnie motor przyspieszac tak szybko. Dlateog wlasnie zdarza sie ze cos klęka miedzy silnikiem a kolami cyzli sprzeglo, skryznia itd. Wlasnie na ostatnich biegach najszybciej zaznasz uslizgu sprzegła.
W twoim aucie jest wszystko okej- tez tak mam u siebie. Dlatego zawsze mowie ze 6 bieg w SGA to troszke male nieporozumienie. Na 6 to nawet nie chce sie auto zbytnio rozpedzac nawet przy predkosciach rzędu 170km/h i wiecej. Trzeba cisnac ostro na 4 i 5 biegu prawie do tych 180-190 i wtedy zapinac 6 bieg by leciec taka predkoscia. Wbicie 6 biegu przy 130 km/h i rozpwedzanie go dalej(bo chcemy jechac jeszcze szybciej) to rzeźnia dla dwumasy, silnika( panewki i sam wał) a nawet i tej skrzyni choć ona jeszcze to jakis znosi.


RE: Czy tak działa turbo? - tacini - 28-12-2012

Oj! a ja w mieście przy 60-tce wpinam szóstkę i jak trzeba to przyspieszam....(dla ekonomiki)


RE: Czy tak działa turbo? - wesol - 28-12-2012

tak ekonom nie zaznasz natomiast dwumas wykonczysz bardzo szybko. Jakmoz ebyc ekonomia skoro zapinajac wysoki bieg naciskasz pedal gazu i silnik chce przyspieszac ale nie ma sily wiec podlewa plaiwem tak ostro ze pewnie az wał trzeszczy. Czy to dobre jest? Niesadze zeby przeciazac tak wal ze az sie wykrec ao 30 stopni a nacisk na panewki jest masakryczny. Ty tego nie czujesz bo przelozenie tlumi te odczucia. Pamietaj z ezaorasz silnik, sprzeglo i dwumas nie na pierszym czy drugim biegu ale wlasnie na tych najwyzszych. obroty na 1 czy 2 biegu a nawet jeszc zmeniejsze oborty i starty nie sa straszne na DM itp ale jazda na 6 biegu z obrotami 2500 wykonczy ten element mozesz mi wierzyc.