Ocena wątku:
2.0TDI DPF - rodzaje/obsługa/usunięcie-wymiana
13-12-2021, 07:31
Post: #131
RE: 2.0TDI DPF - rodzaje/obsługa/usunięcie-wymiana
Ciekawy pomysł czemu nie. Jednakże i tak polecam co jakiś czas monitorować sprawdzać parametry żeby się zaraz nie okazało że silnik chodzi wiecznie na dopalaniu dpf. Sprawdzać częstotliwość wypaleń i ciśnienia oraz temperatury.



3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Reklama

26-01-2024, 22:23 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-01-2024 22:27 przez 1robert.)
Post: #132
RE: 2.0TDI DPF - rodzaje/obsługa/usunięcie-wymiana
Witam kolegów. Przeczytałem cały ten wątek ale nie rozgryzłem mojego problemu.

Kupiłęm 2.0 TDI BRT bo moje Galaxy 1,9TDI ma już 24 lata.
Rozkręciłem wydech, zaświeciłem do środka i wg mojej wiedzy BRT ma DPF tak jak powinien mieć, w zbiorniku pod autem jest płyn do DPF (około 1/3 zbiornika) i wygląda że wszystko jest w porządku. Auto przyjechało z Niemiec więc jednak może jest wszystko w porządku ale ..
Przejechałem ponad 500 km a komp nie pokazuje żeby sterownik wypalił DPF i jakby w ogóle nie ma na to ochoty po parametrach w kanale 73.
Auto jeździ delikatnie - potrzebny mi samochód 7 osobowy do użytku nie koniecznie codziennego. BRT ma 140 koni więc nie mam potrzeby używać pełnej mocy przy jeżdzie wokół komina i może DPF ma lżej.

Co do orientacji w sytuacji mam taki problem ze używam do komunikacji ObdEleven a on nie ma advedanced measuring blocks (chyba ze nie wiem jak się do nich dostać).
Na dodatek ObdEleven do BRT nie ma opisu bloków pomiarowych i nie znalazłem nigdzie opisu który by pasował do tych parametrów. Są opisy do innych silników które są podobne ale czasem "prawie" robi wielką różnicę..nie chcę coś zrobić źle.

Parametry które odczytałem (głownie na postoju) opisałem poniżej:

kanał 67 67/3 (czujnik różnicy ciśnień )pokazuje od 2,5 (nawet 0 ) na wolnych obrotach do ponad 100 jak się bardzo mocno pociągnie na niskim biegu przy przyspieszaniu.
kanał 67/4 offset ciśnienia w bloku wskazuje -10,20 (zakładam że to jakaś adaptacja)
kanał 68 68/1 =0% 68/2 =0 68/3 =0
kanał 69 same 0 (to są jakieś bity w 4 blokach)
kanał 70 70/1 =00000000, 70/2 =0s, 70/3 =0, 70/4=0
kanał 71 ile dobrze zrozumiałem wątek - informacje o wypalaniu.
jak wypalanie nie zachodzi to są zera i to pasuje : blok 71/2 =0 blok 71/4 =0
kanał 72 72/1 =0.00 72/2 =0 72/3 =9.98 72/4 =0.00
kanał 73 73/1 =53l 73/2 =710km 73/3 =612
kanał 74 74/1 =924/min 74/2 =192.0stC 74/3 =3.88 74/4 =0.00 mg/H
kanał 75 75/1 =186stC 75/2 =228.0stC 75/3 =0%

proszę o pomoc alb przynajmniej wskazanie gdzie mam czytać..
Na mój rozum sterownik nie widzi popiołu w DPF
Jedna wskazówka... Auto stało długo bez akumulatora. Mogło się coś zwieśić, wyzerować?
Może trzeba jakiejś adaptacji czy coś..?

Auto po zakupie miało padnięty piecyk i termostat - silnik rozgrzewał się do około 72 stC - naprawiłem trzyma jakoś około 87stC
Sterownik silnika nie widzi błędów.
Może musiałbym sprawdzić kody gotowości ale muszę się douczyć nie chcę coś na mieszać w sterowniku.



niestety nowy na tym forum.
historia: 2x F126p, Golf MK2, Astra '92, Passat B4, Galax Mk1, Passat B5, B6, Alhambra Mk1FL 2.0TDI BRT -prawie jak Sharan Sleepy
29-01-2024, 20:57
Post: #133
RE: 2.0TDI DPF - rodzaje/obsługa/usunięcie-wymiana
Witam! W/g mojej oceny masz przedziurawiony filt DPF. Napełnianie filtra sadzą powoduje z czasem wzrost wskazań 67/3 na wolnych obrotach ( u mnie wacha się od 0 do 25). Ważne czy silnik ciepły czy zimny przy sprawnym EGR (przy sprawnym EGR i ciepłym silniku wskazania są o niskich wartościach).
30-01-2024, 21:16
Post: #134
RE: 2.0TDI DPF - rodzaje/obsługa/usunięcie-wymiana
Dziękuję za odpowiedź Smile
Początkowo też tak myślałem ale rozkręciłem tłumik i wygląda na to że wkład jest na miejscu.. nie rozkręcałem od strony kąta ale chyba jeszcze raz go rozkręcę od przodu dla upewnienia.
Ktoś mi ma popatrzeć do softu czy nie było coś grzebane .. zobaczymy co powie...
Jeszcze chce pooglądać czujnik różnicy cisnien przynajmniej czy obydwa wężyki sa ok. Wyglądają dobrze ale chciałbym być pewny że drożne...



niestety nowy na tym forum.
historia: 2x F126p, Golf MK2, Astra '92, Passat B4, Galax Mk1, Passat B5, B6, Alhambra Mk1FL 2.0TDI BRT -prawie jak Sharan Sleepy




Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
Information 2.0 TDI PD BRT - wymiana mustang727 5 1,064 14-08-2022 16:36
Ostatni post: wesol
  Wymiana sprzęgła - MkI 110KM kedzior04 22 17,751 05-04-2022 10:07
Ostatni post: wesol
  wymiana kompleksowa zest. sprzegla (2.0TDI/BRT) tom_dresden 5 1,524 01-09-2021 14:34
Ostatni post: krokodyl901
  Wymiana chłodnicy ToughMike 1 1,077 18-06-2021 15:57
Ostatni post: Brykas31
  AFN- Wymiana przewodu odmy? Grzesiek75 10 7,980 17-11-2019 18:10
Ostatni post: Dawid2542
  Wymiana turbiny 1.9tdi ANU Raptus1984 4 1,567 09-11-2019 21:36
Ostatni post: Raptus1984
  Rozrząd TDI - co wybrać/przebiegi/wymiana itp. wojci1 196 107,331 01-09-2019 15:37
Ostatni post: wesz82
  Wymiana ECU, adaptacja, pin itp. him2k 33 17,940 26-03-2019 20:48
Ostatni post: kalamb
  Katalizator - czyszczenie/wymiana/usunięcie/odkręcenie - problemy/uwagi z tym związane raventes 36 14,333 22-01-2019 13:00
Ostatni post: ULTRA
  1.9TDI DPF - rodzaje/obsługa/usunięcie-wymiana m-blue 21 9,515 05-08-2018 07:32
Ostatni post: wesol

Skocz do:


Kontakt | Forum - VW Sharan, Ford Galaxy, Seat Alhambra - warsztat, porady, forum, galeria, pomoc, ogłoszenia | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Oklejanie samochodów - Agencja reklamy Starachowice - marecki.name