Szukaj w tytułach wątków
Wyszukiwanie - więcej info
Wymiana ECU, adaptacja, pin itp.
|
19-11-2015, 11:01
Post: #1
|
|||
|
|||
Przełożenie ECU z innego silnika
Witam po pierwsze nie wiem czy dobry dział w razie czego przepraszam i proszę o przeniesienie. Otóż mam zamiar przełożyć sterownik silnika - zakupiłem inny o tych samych symbolach 038 906 019 ET bodajże z seata ibiza (anglik).
I teraz mam pytanie. Jak wygląda adaptacja tego sterownika? http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/immobilizer2.html Sharan ma immo box II , III generacji? Z tego co się orientuję to jest jakaś procedura. Co do powodu zmiany ECU to jest to poniższy bład: 18048 w sumie mógłbym przeprogramować pamięć ale w razie czego chce mieć czym jezdzić więc zakupiłem drugi ECU. Posiadam kabelki zwykły kkl + chiński VAG commander Log VAG-COM ze starego sterownika Kod: Controller: 038 906 019 ET |
|||
Reklama
|
|||
|
20-11-2015, 09:20
Post: #2
|
|||
|
|||
RE: Przełożenie ECU z innego silnika
Musisz kodować jako immo III (login kanał 50) lub commanderem zrobić immo off. Jeśli chcesz mieć idealną kopię sterownika to musisz zgrać flash i eeprom ze swojego sterownika i zapodać do tego nowego
|
|||
21-11-2015, 10:51
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-11-2015 11:43 przez him2k.)
Post: #3
|
|||
|
|||
RE: Przełożenie ECU z innego silnika
Co do kopii to nie jestem przekonany bo orginalny sterownik ma błąd którego nie da się wykasować "18048 - Internal Contr. Module (EEPROM) Error P1640 - 35-00 - -" jakiś błąd pamięci - może ktoś coś wcześniej już tam namieszał jak kupiłem auto to już tak było i poza tym cały czas mruga kontrolka świec żarowych. Nie mogę odczytać tego eepromu commanderem 1.4 China już nawet bezpośrednio na stole położyłem sterownik i podłączyłem pod zasilacz 12V 1,5 A (może za mały) i tylko linie "K". Czym Wy wydobywacie PINY do tych sterowników EDC15P+? Kablami czy wylut pamięci i w programator?
|
|||
21-11-2015, 12:09
Post: #4
|
|||
|
|||
RE: Przełożenie ECU z innego silnika
Tzn mogę odczytać ale nie wiem czy te odczyty są ok bo różnią się między sobą a poza tym zawsze wyskakuje taki dziwny 5 cyfrowy PIN a powinien mieć 4 cyfry. Z Tych HEX-ów, które wrzuciłem można odczytać PIN?
|
|||
21-11-2015, 20:45
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-11-2015 21:01 przez kowalwalcz.)
Post: #5
|
|||
|
|||
RE: Przełożenie ECU z innego silnika
Wszystkie te biny które zapodałeś są albo źle odczytane albo eeprom sterownika wyleciał w powietrze, nie ma w nich VINu ani loginu, pozostaje Ci odczytać puszkę immo a w niej 24c04 zewnętrznym programatorem wówczas podaj bin tutaj to podam Ci login
Z Twojego sterownika prawdopodobnie nic już nie będzie przynajmniej z tą zawartością eepromu i aby zakodować poprawnie nowe ECU musisz znać login, który jest w sharanie w ecu oraz puszce immo, puszki immo nie odczytasz po diagnozie Podaj rok produkcji ponieważ były różne puszki immo oparte w środku o procesor lub pamięć eeprom, nie sądze abyś miał czym wylutować procesor a później go poprawnie odczytać dlatego łatwiej dobrać się do puszki immo po 2001 roku wygląda ona tak: puszka immo 24c02 Najłatwiej i najszybciej jest dla Ciebie założyć nowy sterownik zrobić comanderem immo off, potem vcds skasować błedy bo będzie migać sprężynka i w drogę, ale pozostaniesz bez aktywnego immo. W sumie żadne to zabezpieczenie ale zawsze coś... |
|||
|
21-11-2015, 23:25
Post: #6
|
|||
|
|||
RE: Przełożenie ECU z innego silnika
brak aktywnego immo ,
" nie jestem mechanikiem" co to znaczy ? |
|||
22-11-2015, 10:51
Post: #7
|
|||
|
|||
RE: Przełożenie ECU z innego silnika | |||
22-11-2015, 11:39
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 22-11-2015 12:18 przez him2k.)
Post: #8
|
|||
|
|||
Przełożenie ECU z innego silnika
Sharan jest z 2001 roku, co do wylutowania to faktycznie nie mam hot-air, mam w domu programator archaiczny willem 3b bez adaptera do TMS370, natomiast gdyby chodziło o 24c04 to klipsem bez wylutu można go zczytać?
Znalazłem taki wątek na elektrodzie: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic22...l#10848712 Piszą w nim, że to jest immo 2 i pin i vin w sterowniku silnika nie jest zapisywany? Na ross-techu jest napisane, że do adaptacji ecu z immio 1 lub 2 nie potrzeba (wg tabeli) PINU - tabela: http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Immobilizer Procedura immo 2: http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/immobilizer2.html Jedna rzecz mi się nie zgadza bo jak robie odczyt VCDS-Lite to tak jakby to było immo3 If you see something like "WVZKB58001H231169 VWZ7Z0W0648696" You've got Immo-3. The first 17-digit string is the VIN. The second 14-digit string in the Immo-ID. Address 25 ------------------------------------------------------- Controller: 7M3 953 257 Component: IMMO 0008 Coding: 00003 Shop #: WSC 00000 WVWZZZ7MZ1V062028 VWZ1Z0A1381594 Puszka immo w jakim miejscu jest założona ? @kaktys 123 z tego co wyczytałem jak wyłączysz immo w ecu to samochód będzie palił bez kluczy i tak też widocznie ktoś zrobił w sharanie, który mam. Założony jest dodatkowy immo. Ciągle mruga na desce świeca żarowa a w sterowniku ECU jest błąd EEPROM ERROR - nie idzie go skasowac - możliwe że po modyfikacji immo-off - tylko się domyślam. Ciągle mrugaja swiece zarowe sam blad by mnie nie irytowal A tutaj jeszcze inaczej: http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php...U_Swapping |
|||
22-11-2015, 20:24
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 22-11-2015 20:26 przez him2k.)
Post: #9
|
|||
|
|||
RE: Przełożenie ECU z innego silnika | |||
22-11-2015, 21:15
Post: #10
|
|||
|
|||
RE: Przełożenie ECU z innego silnika
Jeśli twierdzisz że to immo 2 to nie będę Cie w żaden sposób przekonywał, koduj do woli auto ile tylko masz sił i cierpliwości :-)
Puszka immo założona w okolicach włącznika świateł lub daleko nad nim raczej celowo, przykręcona na dwa wkręty Po 2001 roku jest tylko eeprom 24c04 nie ma TMS, czy dasz radę zczytać to klipsem nie wiem i nie namawiam Jeśli poprawnie zrobisz immo off w nowym sterowniku po czym skasujesz błędy z vcds nie ma mowy o zapalającej się kontrolce świec, ponadto jeśli zrobisz immo off nie będziesz widział numeru VIN oraz numeru ID immo w blokach pomiarowych, poprawnie zakodowany sterownik z immo ON pokazuje w blokach pomiarowych VIN oraz ID immo z auta do którego został zakodowany a te dane pobierze i przepisze z immo boxa |
|||
|
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
|