Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Odma - temat zbiorczy
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7
Odma to koszt 100zł i jak pęka na mocowaniu u śrub to się ją wymienia.
Kupiłem zamontowałem i jest suchutko.
Dałem 55 zł w sklepie i nawet była na miejscu. Nie składa się z 3 elementów jak dotychczas, tylko teraz jest to jedna rurka od bloku do pokrywy zaworów.
1.9 TDI 130KM 2005

Długi czas walczyłem ze swoim Sharanem aby wyeliminowac zapach spalin/lub nie spalin wewnątrz auta. Temat ciągnąłem tutaj: http://www.vw-sharan.pl/forum/showthread.php?tid=5585. Teraz jest już lepiej...lecz nie idealnie.
Dzisiaj, po zaspawaniu 3 centymetrowej szczeliny przy katalizatorze (której 5 babraków poprostu nie zauważyło) następnie zdjęciu zaślepki EGR co znacznie zmiejszyło smrodliwość spalin, przyszła pora za sprawdzenie odmy.

Zauważyłem, że mój korek pluje olejem, nie dużo, troszeczkę. Korek moim zdaniem jest ok. Siedzi bardzi mocno. (Zdjąłem osłonę górną silnika i wypiąłem 'zetkę' więc korek siedzi bezpośrednio w pokrywie). Mimo wszystko mam wrażenie, że ciśnienie wygrywa i co jakiś czas korek puszcza bąka, co prawdopodobnie jestem w stanie odczuć w swoich nawiewach. Pytanie 1. Czy odma, która powinna załatwić problem ciśnienia w komorze zaworów to cienki ok 4 cm srednicy gumowy wężyk który wędruje od pokrywy do przewodu filtra powietrza ? Po wpisaniu w G 'Sharan 1.9 odma' pojawiają mi się różne rzeczy nie przypominające tej rurki. Raczej jakiś sztywny przewód z mocowanie na śruby z jednej strony przypominający ten który idzie w kierunku EGR a nie gumowa rurka (u mnie przypięta na opaski).
Pytanie 2. Jak sprawdzić czy odma działa ? Gdzie może się zatkać ?
Pytanie 3. W jakich przewodach silnika mamy nadciśnienie w jakich podciśnienie ?
Pytanie 4. Które miejsca w silniku są skłonne puszczać wyziewy/opary/smrody itd ?

Z góry dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam wszystkich Sharanowiczów.
(08-10-2011 14:09)plsmart0 napisał(a): [ -> ]Napisałeś numer TOPRANu, a ja jak kładę zamienniki to lepszych firm, albo oryginalne części, a w Etce pod hasłem: "przewód elastyczny odpowietrzenia pokrywy rozrządu" nie znalazłem.

Ok, kolega w sklepie mi to sprawdził. Oryginalny numer dla silnika AVG: 028 103 491 M

W Seacie Alhambra silnik AFN numer tego przewodu co wchodzi do bloku jest nastepujacy :
028 103 465 C.
Zastanawiam sie dlaczego silnik 1,9tdi ma takie ustrojstwo,natomiast 2,0B ma zaslepke,a moj T4 2,5tdi w ogole tego nie ma.Czy mozna zastosowac zaslepke skoro odma jest w pokrywie zaworow a to jest dodatkowy element odpowietrzajcy ?
I sprawiajacy po kilku latach uzytkowania zbedny przeciek olejowy.Plastik jest twardy i peka i oring traci swoje wlasciwosci oszczelniajace.
Male sprostowanie u mnie na tej rurce od bloku do tego (niby filtra) jest numer 028 103 465 C ale w ASO nic pod tym numerem nie wystepuje.
ASO Olsztyn Palomowski mi pomoglo i dali mi numer 028 103 491 M czyli ten co kolega wyzej wkleil,cena w ASO Seat to na dzien 27.08.14 wynosi 149zl,ASO VW 184zl.
Ta rurka o której mówisz jest do dostania w zamienniku z firmy Hans Pries (Topran).Koszt 50-70zł.
Tak,wiem o tym Auto Land proponuje mi za 84 zl,ale nie ma mozliwosci podpiecia tego niby filterka.Bo idzie od bloku do odmy.Pomijajac ten filter.
Lub znow sa dwa rodzaje zamiennikow.
Daruje sobie zamawiam w ASO.
Są dwa, bo właśnie ja mam z tym filterkiem i kupowałem w zamienniku, tak jak pisałem wyżej.
Panowie mam taki problem gdyż cieknie mi olej w okolicach turbo, już prawie wszystko wymienione łącznie z turbo. a olej cały czas się sączy. Jeden z mechaników powiedział mi że może być zapchana odma ale nie ta co jest w pokrywie zaworów, tylko odpowietrzająca głowicę. na żadnych schematach nie mogę znaleźć gdzie i czy w ogóle to ustrojstwo jest. Lub jaka jest przyczyna wycieku oleju.
Trochę to bardziej sprecyzuj bo w okolicy turbo nie ma żadnej odmy a jedynie smarowanie turbo zasilanie na górze a odpływ do skrzyni korbowej od dołu. Odmę to mamy od pokrywy klawiatury do przewodu powietrza co idzie do turbo (gumowy przewód). Także gdzie cieknie????
Stron: 1 2 3 4 5 6 7
Przekierowanie