12-08-2017, 10:19
15-11-2017, 19:20
ASZ praktycznie mój nowy nabytek stan licznika 200 tys km , dzis przy wymianie oleju wyciągnąłem bagnet na odpalonym silniku tam i delikatnie dmucha para , czy to może być zatkana odma ,czy tak powinno być ?
16-11-2017, 01:11
Jeśli to robiłeś na rozgrzanym silniku a na to wygląda to będzie delikatna mgiełka. Nic złego się nie dzieje.
20-06-2020, 22:30
A wymieniał ktoś z Was membranę odmy ?
18-03-2021, 13:52
Cześć panowie,
znalazłem źródło problemu w mojej Ali z 2.0 ATM i masełkiem na bagnecie
Winna jest odma zintegrowana z pokrywą zaworów i podczas pracy i chłodniejszych dni pluje masłem do rury i dalej do separatora w kolektorze ssącym. Dzięki temu mam zawaloną przepustnicę jakimś szlamem i generalnie praca silnika w bardzo szybkim tempie się pogarsza. Po sprawdzeniu kompresji silnik mieści się w granicach producenta. Cyl 1-3 mają 10 barów, cyl 4 ma 11 barów.
Dalej nie do końca rozumiem skąd się bierze w silniku te masło i czy czyszczenie odmy cokolwiek zmieni oraz czy odmę da się w jakiś sposób umyć.
Czy to, że mam LPG i potencjalnie nieszczelne pierścienie (choć test kompresji to wyklucza) może miec szczególny wpływ na ilość par wody w silniku?
Po wymianie oleju 0W40 po 10tys km zlałem szlam a silnik był konkretnie wypłukany. Muszę to zrobić żeby nie mieć jaj z wymianami non stop
Macie jakieś pomysły? Doświadczenia?
Pozdr
znalazłem źródło problemu w mojej Ali z 2.0 ATM i masełkiem na bagnecie
Winna jest odma zintegrowana z pokrywą zaworów i podczas pracy i chłodniejszych dni pluje masłem do rury i dalej do separatora w kolektorze ssącym. Dzięki temu mam zawaloną przepustnicę jakimś szlamem i generalnie praca silnika w bardzo szybkim tempie się pogarsza. Po sprawdzeniu kompresji silnik mieści się w granicach producenta. Cyl 1-3 mają 10 barów, cyl 4 ma 11 barów.
Dalej nie do końca rozumiem skąd się bierze w silniku te masło i czy czyszczenie odmy cokolwiek zmieni oraz czy odmę da się w jakiś sposób umyć.
Czy to, że mam LPG i potencjalnie nieszczelne pierścienie (choć test kompresji to wyklucza) może miec szczególny wpływ na ilość par wody w silniku?
Po wymianie oleju 0W40 po 10tys km zlałem szlam a silnik był konkretnie wypłukany. Muszę to zrobić żeby nie mieć jaj z wymianami non stop
Macie jakieś pomysły? Doświadczenia?
Pozdr
18-03-2021, 15:59
Możliwe, że katalizator jest zapchany i zbierający się kondensat w kolektorze wydechowym trafia do odmy?
Na chwilę puściłem wąż odmy pod silnik by cały syf mógł spokojnie spłynąć do zbiorniczka na końcu węża ale czy to kiedykolwiek ustanie?
Nie mogę uwierzyć, że po instalacji LPG poprzedni właściciel co kilka miesięcy/tygodni usuwał syf z odmy w takich ilościach.
Mam tylko nadzieję że zmiana oleju poprawi pracę i zniweluje masło ma dłużej niż miesiąc. Tym bardziej, że ja krótkich tras nie robię nigdy.
Robię ok 10tys km na 4 mies
Na chwilę puściłem wąż odmy pod silnik by cały syf mógł spokojnie spłynąć do zbiorniczka na końcu węża ale czy to kiedykolwiek ustanie?
Nie mogę uwierzyć, że po instalacji LPG poprzedni właściciel co kilka miesięcy/tygodni usuwał syf z odmy w takich ilościach.
Mam tylko nadzieję że zmiana oleju poprawi pracę i zniweluje masło ma dłużej niż miesiąc. Tym bardziej, że ja krótkich tras nie robię nigdy.
Robię ok 10tys km na 4 mies