10-11-2012, 22:42
Witam,
to co czytam, to mnie trochę "wzrusza"
jest jedna generalna zasada - średnica koła musi być w tolerancji producenta,
i tak można założyć większą felgę ale profil opony musi być mniejszy,
np. felga 15 opona o profilu 75, ale dla felgi 18 profil opony musi być już 45, itd, itp ...
Dla nie wtajemniczonych, profil to w uproszczeniu "wysokość" opony, im nizszy profil
tym większa możliwość uszkodzenia opony na polskich drogach - czytaj; "dziury, dziurki, bardzo duże dziurki - i na końcu miastowe drogi na wiosnę", z drugiej strony im niższy profil, tym lepsze prowadzenie auta na suchej nawierzchni - po polsku - opona mniej się ugina( bo jest jej mniej w wysokości) pod wpływem sił bocznych, mniejszy promień - czytaj w google :-) tam to jest dokładnie wytłumaczone.
a "wstrząsają" mną posty, że średnica felgi ma wpływ na ET, tak ale pod warunkiem, że ET czyli 'odsadzenie" przekroju pionowego felgi od płaszczyzny montażowej - tarcza hamulcowa, zewnętrzna płaszczyzna bębna hamulcowego - to tak przykładowo, przekracza dopuszczalne wymiary.
No i należy pamiętać, że jeżeli pojedziemy z ET na (-) to zawsze jest możliwość kolizji z np. zaciskiem hamulcowym.
Ale też może, się okazać, że felga firmy X z ET Y w rozmiarze Z pasuje i wszystko gra,
ale felga producenta XX z tymi samymi parametrami ET i średnicy już nie, bo ma inny kształt, np. ramiona felgi są inaczej ukształtowane.
Ufff, ale się napisałem
Zawsze przed zakupem felg, kompletnych kół, przymierz do swojego auta na obu osiach ...
aha, i spuść autko z podnośnika na glebę i wykonaj maksymalny skręt :
Pozdrawiam, szerokości
to co czytam, to mnie trochę "wzrusza"
jest jedna generalna zasada - średnica koła musi być w tolerancji producenta,
i tak można założyć większą felgę ale profil opony musi być mniejszy,
np. felga 15 opona o profilu 75, ale dla felgi 18 profil opony musi być już 45, itd, itp ...
Dla nie wtajemniczonych, profil to w uproszczeniu "wysokość" opony, im nizszy profil
tym większa możliwość uszkodzenia opony na polskich drogach - czytaj; "dziury, dziurki, bardzo duże dziurki - i na końcu miastowe drogi na wiosnę", z drugiej strony im niższy profil, tym lepsze prowadzenie auta na suchej nawierzchni - po polsku - opona mniej się ugina( bo jest jej mniej w wysokości) pod wpływem sił bocznych, mniejszy promień - czytaj w google :-) tam to jest dokładnie wytłumaczone.
a "wstrząsają" mną posty, że średnica felgi ma wpływ na ET, tak ale pod warunkiem, że ET czyli 'odsadzenie" przekroju pionowego felgi od płaszczyzny montażowej - tarcza hamulcowa, zewnętrzna płaszczyzna bębna hamulcowego - to tak przykładowo, przekracza dopuszczalne wymiary.
No i należy pamiętać, że jeżeli pojedziemy z ET na (-) to zawsze jest możliwość kolizji z np. zaciskiem hamulcowym.
Ale też może, się okazać, że felga firmy X z ET Y w rozmiarze Z pasuje i wszystko gra,
ale felga producenta XX z tymi samymi parametrami ET i średnicy już nie, bo ma inny kształt, np. ramiona felgi są inaczej ukształtowane.
Ufff, ale się napisałem
Zawsze przed zakupem felg, kompletnych kół, przymierz do swojego auta na obu osiach ...
aha, i spuść autko z podnośnika na glebę i wykonaj maksymalny skręt :
Pozdrawiam, szerokości