Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: ALU felgi do sharana w starszej budzie
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
witam
moge tylko napisać jakie ja wsadziłem
felgi RH z patapetem
przód 16 cali, szerokość 7,5 cala, ET 55, opona 55, dystans 15 mm - równo z rantem nadkola
tył 16 cali, szerokość 9 cali, ET 45, opona 55 równo z rantem nadkola

wszystko przeliczałem sam
sharik VR^ wygląda zajebiaszczo
pozdro
ja do swojego sharika wsadziłem alufelgi od galaxa "16", musiałem jedynie dokupić dekle (co nie było takie proste) nakleiłem nowe naklejki VW i jest super. A jeśli chodzi o oponki to 55/225R16 Michelin. Powiem Wam, że śmiga super chociaż mówili, że oponki za szerokie i na naszych koleinach nie będzie się dobrze prowadziło ale daje rade.
sharan 1,9 TDI 110km
Witam jako że jestem tu nowy i od niedawna mam Sharana zrobiłem do niego zakup alufelg 15 cali z oponami 195/65/15 95T..
Pojechałem do kolegi na warsztat mam załozone felgi stalowe 16 cali z zimówkami i chciałem załozyc alusy zakupione...i tu mechanik mi powiedzial że musze dokupić inne sruby dłuższe do przykręcenia tych alufelg.bo to co mam przykręcone stalowe są za krótkie... więc odkręcałem,przykręcałem mierzyłem głębokość suwmiarką ,wyszło mi że może mimimalnie sie mniej wkręcają około-3-4 mm może czzy faktycznie musze kupić nowe śruby?prosze o porade bo nie chciałbym się zdziwic jak mi koła odpadna podczas chamowania.Pozdrawiam
Wlrecic sie powinny sruby nie mniej jak 8 mm ale tak optymalnie to 10 mm. Włóż srube w ta alufelgei z drugiej strony zmierz ile wystaje jak bedzie nie mniej jak 8 mm to moga byc. Z tym ze sprawdz czy alumy nie maja łba stozkowego a nie kulisty. Stalówki w vagach maja leb kulisty a alumy zazwyczaj stozek.
8mm podzielić przez skok gwintu 1,5mm wychodzi 5,3 obrotu, a to według mnie stanowczo za mało.
Moze i malo ale powiem Ci jedno sruba trzyma sie na stozku lub kuli nie na gwincie. Mialem na uczelni takie przedmioty jak teoria ruchu kola i nawet mielismy tez tam mocowania i polaczenia. Tradycyjne sruby trzymaja za pomoca nakretki poprzez tarcie na gwincie. W srubach kol mamy inaczej bo trzyma ona na stozku badz kuli. W polówce tez zakladalem alumy i byly w zestawie sruby ktore jak sie okazalo byly za dlugie na tylne kola bpo przednie byly okej. Do sharana zakladalem wlasnie pare dni temu kola jakie mi zostaly od astry G. Kola sa wyposazone w system vary-fit. Maja plywajace zruby ale tez i plywajace gniazda. Rozstaw jest zmienny od 5x108 do 5x114,3. Zakupilem nowe pirscienie oraz sruby do tych felg. Wystawanie srub dobralem tak by bylo wlasnie okolo 11 mm. W zupelnosci to wystarcza. Owszem przyznam osobiscie ze jak na tak duze auto to malo bedzie te 8 mm i lepiej zeby wystawalo tak 12-14 mm. Ja podawalem minimum jakie sie stosuje w autach osobowych z tym ze vagi niektore jak np golf 4 czy wlasnie sharan ma sruby 14 co juz powoduje ze sa mocniejsze. W astrze G mialem sruby 12mm.
Czy alufelgi z Scorpio rzeczywiście pasują do MK.I?
tak ale scorpio do 86 do 94 roku czyli tych starszych. Te nowsze maja juz inne parametry i nie podejdzie. Z merca kola tez maja ten sam rozstaw tylko wiekszy otwor centralny. Wazne jest tez ET czyli odsadzenie bo bedzie ci sie dziwnie jezdzic jak bedzie niskie ET. Drobna roznica nie gra roli ale nie jak bedzie juz powyzej 20 jednostek. W sharanch mk1 chyba jest ET 45 jak dobrze pamietam a w mk2 55. Kola pasuja zamiennie w tych autach ale polecam nie zakladac kol z niskim ET bo raz ze kola beda wystawaly mocno ( moze przycierac o nadkola) to bedziesie ciezko krecic kolem kierownicy ale bedzie sie sama szybko prostowala. Do tego dostaje zawieszenie, piasty itd.
temat przenoszę i podpinam
Co wy na to ma Ktos moze jakies foto Boret BS w Sharanie/Galaxy/ALhambrze ?? Nie bardzo moge sobie to wyobrazic Sad

[Obrazek: cbig1695392.jpg]

Dodam ze Auto ma kolor czarny jesli kogos by to interesowalo Smile
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Przekierowanie