Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Sonda lambda - problemy/diagnostyka /wymiana
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8
Grzałka w sondach jest po to by przyspieszyć proces nagrzania sondy. To chyba nawet wymyślili japońce. Pierwsze auta nie miały podgrzewania więc ecm brał informacje z lambdy gdzieś dopiero po 15 minutach a teraz z grzaniem to do 5 minut. Ekologia czyli tu wymusiła. Lambda tak więc składa się z elementu pomiarowego do pomiaru ilości tlenu w spalinach (mniejsza oto jak) oraz z elementu grzejnego by podgrzać ten element czujnika. Uszkodzenie lambdy jak wiemy zatem może grzałka lub element pomiarowy. Sama grzałka to nie ma problemu wielkiego ale już czujnik to może siać zamęt bo jeśli będzie dawać sygnał że w spalinach jest dużo tlenu to ecm będzie wzbogacał mieszankę. Itd itd. Dlatego pomiar wartości bagien wiele nam powie a najlepiej na skp i skład spalin i z vagiem porównujemy.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8
Przekierowanie