Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Sonda lambda - problemy/diagnostyka /wymiana
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8
Sonda nie bierze udzialu przy odpalaniu i przez pierwsze minuty pracy silnika tez jej dane nie sa brane pod uwage. Poza tym odpiecie wtyczki to ecm przechodzi w tryb zastepczy i dobiera wartosci z mapy. Silnik dobiera mieszanke na 90% poprawna. Silnik powinien chodzic bardzo dobrze. Pamietajmy ze starsze jeszcze silniki nie mialy wcale takiego elementu i jakos to dzialalo nawet na gazniku.
Witam
Od dłuższego czasu mam problem z sonda Lambda za katalizatorem .
Od początku: jakieś 4 lata temu wymieniono mi katalizator na uniwersalny zamiennik i padła sonda lambda zarówno pierwsza (przed) jak i druga (po) katalizatorze obie zostały wymienione na sondy Bosch pierwsza chodzi bez problemu do dziś a druga padła jakieś 6-7 miesięcy później wymieniłem ja wtedy na oryginalna używkę ta popracowała tez jakieś 6 miesięcy i padła .
Testowałem tez tulejki wkręcane między sondę a układ wydechowy ( t.z.w emulatory sondy ) i co stwierdziłem że zawsze scenariusz jest ten sam w każdej sondzie pada grzałka .
Sprawdzałem woltomierzem i napięcie do sondy dochodzi w normie około 12-12,5 volta .
Nazbierałem już przez ten czas około 5 sąd i we wszystkich padnięta jest grzałka ( sprawdzone omomierzem ) .
Dziś założę nowa sondę Boscha 0 258 006 927 (wiem ze w opisie jest do nowszych Galaxy ) i zobaczę co się będzie dziać .
Czy ktoś z was przerabiał już takie problemy w galaxy ?
Dziękuje i pozdrawiam
Witam.

Po podaniu napięcia na grzałkę, poprzez przekaźnik ECU (+) i ECU (-), opór grzałki jest dla ECU funkcją temperatury, w której ta grzałka się znajduje/pracuje czyli mierząc prąd można obliczyć temperaturę. Sonda działa prawidłowo w odpowiedniej temperaturze pracy czy to od grzałki czy to od spalin. Jaki błąd pokazuje komputer, na jakich pin-ach sprawdzałeś/pojawia się te 12V, jaka rezystancja grzałki? Jedź na stację diagnostyczną i sprawdź spaliny, bo coś mi się wydaje, że katalizator Ci siada albo montujesz nieodpowiednie/felerne sondy.

Pozdrawiam
Witam
Napięcie sprawdzałem na białych przewodach kostki przyłączeniowej do sondy , rezystancja na tych samych przewodach na uszkodzonych sondach była 0 na nowiutkiej zainstalowanej wczoraj 8-8,8 OHM-a
Błędy sprawdzę dziś w domu mam zapisane logi .
Dzięki i pozdrówka
Podaje błędy z programu forscan :
===OBDII DTC P0141-C===
Kod: P0141 - Usterka w obwodzie elementu grzejnego HO2SHTR12.

Status:
- Potwierdzony - usterka jest potwierdzona

Moduł: Diagnostyka pokładowa II

Szczegóły kodów usterek

Usterka w obwodzie elementu grzejnego HO2SHTR12.

Przyczyną tego kodu DTC może być:

Przerwa lub zwarcie z masą w obwodzie.

Zwarcie obwodu elementu grzejnego HO2S z VPWR.

Możliwa usterka HO2S12.

===END OBDII DTC P0141-C===

===PCM DTC P0141===
Kod: P0141 - Usterka w obwodzie elementu grzejnego HO2SHTR12.

Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).

Szczegóły kodów usterek

Usterka w obwodzie elementu grzejnego HO2SHTR12.

Przyczyną tego kodu DTC może być:

Przerwa lub zwarcie z masą w obwodzie.

Zwarcie obwodu elementu grzejnego HO2S z VPWR.

Możliwa usterka HO2S12.

===END PCM DTC P0141===
cześć

jak w temacie, brak mocy i błąd P0030 czasami pojawia się P0135 , P0171. Czasami występuje szarpanie, obroty nie falują. teraz tak, nie ma znaczenia czy BP/LPG. zapłon doprowadzony do kultury (moduł, przewody, świece - nowe i nie materiały typu świece za 10zł - jakość półka średnia ) filtry itp. też po niedawnej wymianie. pytanie moje brzmi, co oprócz sondy Lambdy powinienem sprawdzić? i teraz niespodzianka ! wszędzie przy sondzie napisane jest że auto wiecej pali, (robie około 1000km tygodniowo wiec bym zauważył) u mnie spalanie nie wzrosło, po za tym napisane jest że falują obroty, u mnie nie falują. wiec ?? pomysł Smile ?

dodam: vw sharan 2.0 8v 115km pb/lpg 400tyś na szfie w oryginale. auto użytkowane na codzień, wszystko robione na bierząco i na czas.
Witam.

Jak chcesz porządnie zdiagnozować, to do diagnostyki używaj vag-a, a nie uniwersalnego skanera obdII, bo nim nie zrobisz log-ów, a to podstawa w takim przypadku. Auto nie będzie Ci paliło więcej, na podstawie tylko dwóch pierwszych błędów - pierwsza sonda + jej grzałka, gdyż masz do kompletu trzeci błąd - uboga mieszanka. Jak sprawdzić sondę było już wielokrotnie opisywane więc nie będę się powtarzał, jak coś jest nie zrozumiałe w opisach, to mogę wyjaśnić. Na początek musisz rozwiązać problem z sondą ( czy to z nią samą czy jej instalacją) i sprawdzić szczelność układu dolotowego szeroko rozumianego czyli różnego typu wężyki, uszczelki zwłaszcza kolektora i przepustnicy itp.. Bez eliminacji/sprawdzenia tych problemów dalsza diagnostyka jest bezcelowa, przy takim przebiegu warto też sprawdzić co się dzieje w cylindrach, czyli chociażby zrobić pomiar ciśnienia.

Pozdrawiam
Dzięki za podpowiedź. Niedługo wrócę do prbemu błędów. Okazało się że to i szampana, drgania to dwumawa. Koszt wymiany z wyszprzeglikiem oraz sprzęgłem 2500zl. Pozostała kwestia błędów, ale chwilowo nie mam czasu. Jak wszystko skończę dam znać.
witam pytanie co do szczelności silnik 2.0 ATM mam błąd sondy pierwszej

17524 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating: B1 S1: Open Circuit
P1116 - 35-00 - -

Sonda Lambda 1 (HO2S), bank 1 - otwarty obwód grzałki

czyli grzałka uwalona czy nieszczelność może ten błąd powodować???
Kabloteke sprawdzić i czy grzałka w sondzie ma przejście z jaką opornością.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8
Przekierowanie