Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Sonda lambda - problemy/diagnostyka /wymiana
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8
Witam
Dziś byłem u mechanika, od kupna Sharana miałem błąd z sondą lambda w końcu wymieniłem na nową, była przepalona grzałka czy jakoś tak ale po wymianie postanowiłem sprawdzić w necie info o nowej - PIERBURG- okazało się że jest to sonda do silników 1,8t i 2,0 czy to będzie miało jakieś "skutki uboczne" ludzie z intercars twierdzą że to nie ma znaczenia ale wolałbym żeby części byłe do wybranego modelu - mechanik który wymieniał też twierdzi że nawet jakby wsadził sondę od opla to było by ok i żeby patrzeć na zużycie paliwa
Witam
Wymieniłem sondę lambda tą przed katalizatorem, nowa, dobra, ale na drugi dzień wyskoczyło check engine i po sprawdzeniu taki bląd
16891 - Idle Control System RPM: Higher than Expected
Silnik słychać, ze delikatnie faluje na jałowym biegu, nawet wydaje mi się jakby poszarpywał ale po skasowaniu błędu engine gaśnie. Szukałem w sieci ale nic konkretnego bo przy różnych autach, różnie to interpretują
Raz auto zgasło po odpaleniu, spadły obroty i zdechł
Proszę może ktoś coś wie na ten temat, błędu sondy już nie ma i żadnego innego też nie
Jakiej firmy sonda?
Oczywiście Bosh
Witam.

Ten błąd teoretycznie jest powiązany z przepustnicą ale na jej pracę ma również wpływ m.in. przepływomierz, sonda lambda, czy nieszczelność w dolocie. Jeżeli problem ten powstał ewidentnie po wymianie sondy lambda, to w tym kierunku musisz zacząć poszukiwania, najlepiej zrobić logi/poobserwować grupy odpowiedzialne za pracę sondy, a jest ich nie mało, bo chyba w 001 jest coś, w 099 też coś, a poza tym w wielu grupach w przedziale od 030 do 050, z tego co pamiętam. To, że kupiłeś Boscha, to połowa sukcesu, pytanie brzmi czy dedykowaną czy uniwersalną, bo jeśli uniwersalną to możesz ją ...Smile, ona sprawdza się tylko w przypadku niewielkiej liczby silników, podaj nr tej sondy co kupiłeś.

Pozdrawiam
Według sprzedawcy to jest dedykowana sonda do mojego auta, sprawdzał po numerze VIN. Na opakowaniu są symbole Bosh LS 7351/ 0 258 007351 wtyczka oryginalna, pasował nic nie trzeba było przerabiać, prawdzę jeszcze przepływkę. Są też inne objawy, auto czasami gaśnie przy ruszaniu na prostej drodze gdzie spokojnie powinno ruszyć z drugiego biegu to on jakby się dusił, początkowo brałem pod uwagę, że to moja wina ( cały czas jeździłem dizelkiem) ale beż przesady. na półsprzęgle auto jakby traciło zupełnie moc. Podobne sytuacje miałem kiedyś przy mondeo 2.0 benzyna ale tam uwalona była przepływka i silnik krokowy i to mi ta sytuacje przypomina, brak mocy na wolnych obrotach, tyle, że ta sytuacja jest od początku a auto kupiłem jakieś dwa miesiące wstecz
Witam.

Na moje powinieneś mieć nr Boscha 0258007354, ewentualnie 0258007354 ale to moje zdanie, nie znam wszystkich danych Twojego auta, a na dodatek mnogość numeracji Boscha jest po... Smile. Jeżeli twierdzisz, że jest to od początku to najlepiej zrób logi przepływomierza, przepustnicy i sondy lambda i pewnie wszystko się wyjaśni. A tak na marginesie, o tym, że coś pasuje, to nie dawno tu na forum, kolegę mechanicy skroili na około 1100zł, a się okazało, że mu zły termostat sprzedali, a że pasował to zamontowali, co oczywiście nie oznacza, że u Ciebie jest to samoWink.

Pozdrawiam
no gość spisał vin i stwierdził, że to ta sonda, powoli zaczynam mieć dosyć tego auta, ciagle coś wyłazi, jak nie egr to teraz sonda i teraz jeszcze coś, masakra a niby benzyny lepsze i tańsze w utrzymaniu
Oczyściłem starą sondę i na niej jest numer 258007353 a ja mam wsadzoną 258007351
Witam.

O ten numer z końcówką "53" właśnie mi chodziło w pierwszym poście, tylko się machnąłem i dwa razy napisałem ten sam z końcówką "54", powinno być "53" i "54" a nie dwa razy "54", gdyż te dwa są teoretycznie zamienne między sobą i wywodzą się z tego samego numeru oryginału, natomiast nie spotkałem się jeszcze z końcówką "51" w Sharanie 1.8T. Na moje masz nieodpowiednią sondę, a jeśli tak jest to dalsza diagnoza jest obarczona dużym prawdopodobieństwem błędu i tak naprawdę to auto nigdy nie będzie pracowało poprawnie. Poobserwuj jak pracuje ta sonda, w blokach pomiarowych, zrób logi wraz z przepustnicą i przepływomierzem i pedałem gazu. Możesz ewentualnie metodą prób i błędów zacząć od wyjęcia/czyszczenia/adaptacji przepustnicy, odpięcia/zastąpienia diodą przepływomierza, odpięciem sondy lambda ale to strata czasu gdy się ma vag-a do dyspozycji. Z zaworem egr masz już porządek zrobiony czy dalej "bruździ".

Pozdrawiam
Zawór egr kupiony nowy odpowiedni, więc chyba ok. Z tymi sondami to dziwny temat bo znlazłem aukcje na allegro i przy sondzie 353 i 351 podane jest że pasują do mojego silnika, tylko teraz skoro moja nie jest odpowiednia to czy mi ja przyjmą i wymienią na właściwą ?
Przed chwilka musiałem podjechać na chwilkę kawałek i auto odpaliło normalnie ale na półsprzęgle przy wjeździe w bramę w bramę zgasło jakby mocy było mało, dokładnie takie coś miałem w mondeo kiedyś i z tego co pamiętam wymieniłem tam przepływomierz albo czyściłem go już nie pamiętam dokładnie
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8
Przekierowanie