Szukaj w tytułach wątków
Wyszukiwanie - więcej info
Długo kręci, kopci na biało, jak ciepły wszystko ok.
|
19-08-2015, 21:22
Post: #1
|
|||
|
|||
Długo kręci, kopci na biało, jak ciepły wszystko ok.
Witam
Odstawiłem sharana na tydzień. Do tego momentu praktycznie co dzień jeździł minimum 100km dziennie. Wsiadam, odpalam i muszę kręcić ok 30s. Jak już odpalił nierówno to kopcił na biało. Zaraz po tym wszystko działa, mocy dość, kiedy ciepły to odpala bez problemów. W załącznikach zrzuty z trybu serwisowego i zwykłego. Samochód ma ok 360tyś., rozrząd robiłem jakieś 50tyś. temu. Pomiędzy pompą a filtrem założony jest zaworek zwrotny oraz przeźroczysty wężyk w którym widać, że paliwo przy uruchamianiu jest i powietrze się tam nie dostaje. Po tych problemach z odpalaniem przetarł się wężyk powrotu od wtrysków który wymieniłem. Sharan ma u mnie ciężko, 40km dziennie po piaszczystej leśnej drodze z wystającymi korzeniami, ale dzielnie to znosi. Czy po danych z vag-a coś widać? za co się zabrać? Wszystkie naprawy robiłem do tej pory sam i prawdopodobnie tylko dlatego sharak tak dobrze się trzyma. Jeśli ktoś wie o co chodzi to proszę o pomoc. Pozdrawiam ze słonecznych Brus |
|||
Reklama
|
|||
|
20-08-2015, 08:18
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-08-2015 17:42 przez wesol.)
Post: #2
|
|||
|
|||
RE: Długo kręci, kopci na biało, jak ciepły wszystko ok.
witam stawiam na pompe ,pewnie był rozrzad wymieniany i pompe ułozyli na oko i stad te objawy na rozgrzanym silniku musisz sprawdzic kat wtrysku ma sie wahac pomiedzy 49-51
|
|||
20-08-2015, 17:31
Post: #3
|
|||
|
|||
RE: Długo kręci, kopci na biało, jak ciepły wszystko ok.
Witam
Jak już pisałem rozrząd zmieniałem 50tyś temu (ok 1,5 roku). Zaraz po wymianie kąt prawie był ok, a po tygodniu robiłem delikatną korekte. W styczniu miałem problem z przekaźnikiem 109. zanim do tego doszedłem sprawdzałem kąt i też był w normie. W załączniku w pierwszym poście wstawiłem screen z Basic Settings -> grupa 000. W polu nr 2 są same zera. Temp oleju była 90st, maszyna chodziła prze tym 20min. http://www.turbo-diesel.pl/zrob_to_sam/25/ Na tej stronie opisane jest jak regulować kąt. Czy zabierać się za to, czy może z takich objawów wynika coś innego? Dzięki za pomoc PS pewnie drugi screen z measuring blocks jest niepotrzebny. |
|||
20-08-2015, 17:45
Post: #4
|
|||
|
|||
RE: Długo kręci, kopci na biało, jak ciepły wszystko ok.
Ustaw kat wtrysku.
|
|||
20-08-2015, 19:35
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-08-2015 19:37 przez maciek-basia.)
Post: #5
|
|||
|
|||
RE: Długo kręci, kopci na biało, jak ciepły wszystko ok.
no a czytałes dalej o dawce fabrycznie jest 3,6 mg moze masz za duzo a to juz reguluje sie samym nastawnikiem i obkawy sa podobne jest ona pokazana w 2 okienku bodajze 2 grupa
|
|||
20-08-2015, 20:44
Post: #6
|
|||
|
|||
RE: Długo kręci, kopci na biało, jak ciepły wszystko ok.
Witam
Próbowałem przed chwilką ustawić kąt wtrysku. Po wejściu w Basic Settings zawsze zaczynał pracować nierówno. Po odpaleniu wykresu i pociągnięciu pompy maksymalnie do przodu żółty punkt znajdował się pod niebieską kreska, a czasem robiła się pionowa szpilka. Kiedy wpychałem pompę to silnik gasł. Co teraz robić? Przeskoczył rozrząd? O ząbek przeciągnąć pompę? Może na wykresię głupoty sie pokazują? Przy dawce jeszcze nic nie grzebałem. Dzięki za pomoc. |
|||
20-08-2015, 20:47
Post: #7
|
|||
|
|||
RE: Długo kręci, kopci na biało, jak ciepły wszystko ok.
Dawka nie zwwsze jest porwana 3.6. Zreszta to tez nie jest regulacja dawki paliwa tak naprawde. To taka pomylka z necie. To dawka wyjsciowa z ktorej ECM startuje. Innymi slowy przestawiajac nastawnik nie zrobisz tuningu i nie podlejesz przez to wiecej paliwa. To cos jak ustawienie sztangi na turbo- poprostu musi byc tak zeby ECM dawal rade zbic dawke i na jalowych utrzymywal wartosc odpowiednia by auto odpalalo. Z tym z ejesli ktos tam neimajstorwal na pompie a auto pracowalo poprawnie to chyba nie tedy droga. Chyba ze problem z nastawnikiem jest.
|
|||
20-08-2015, 23:41
Post: #8
|
|||
|
|||
RE: Długo kręci, kopci na biało, jak ciepły wszystko ok.
tomcio ze zbrus
Dla swietego spokoju to bym sprawdził rozrząd. Ustawił go na znaki i potem zrobił dobry początek wtrysku. Mam nadzieje że jak juz jestes w TDI Graph to wybrałeś swój silnik w dolnym lewym rogu.czyli AFN tak???? |
|||
21-08-2015, 08:25
Post: #9
|
|||
|
|||
RE: Długo kręci, kopci na biało, jak ciepły wszystko ok.
bogos dobrze napisał sprawdz znaki moze walłes sie gdzies o zab
|
|||
21-08-2015, 10:05
Post: #10
|
|||
|
|||
RE: Długo kręci, kopci na biało, jak ciepły wszystko ok. | |||
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
|