Długo kręci, kopci na biało, jak ciepły wszystko ok. - Wersja do druku +- Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA (http://www.vw-sharan.pl/forum) +-- Dział: DZIAŁ TECHNICZNY (http://www.vw-sharan.pl/forum/Forum-DZIA%C5%81-TECHNICZNY) +--- Dział: Diagnostyka VAG (http://www.vw-sharan.pl/forum/Forum-Diagnostyka-VAG) +--- Wątek: Długo kręci, kopci na biało, jak ciepły wszystko ok. (/Thread-D%C5%82ugo-kr%C4%99ci-kopci-na-bia%C5%82o-jak-ciep%C5%82y-wszystko-ok) Strony:
1
2
|
Długo kręci, kopci na biało, jak ciepły wszystko ok. - tomcio ze zbrus - 19-08-2015 Witam Odstawiłem sharana na tydzień. Do tego momentu praktycznie co dzień jeździł minimum 100km dziennie. Wsiadam, odpalam i muszę kręcić ok 30s. Jak już odpalił nierówno to kopcił na biało. Zaraz po tym wszystko działa, mocy dość, kiedy ciepły to odpala bez problemów. W załącznikach zrzuty z trybu serwisowego i zwykłego. Samochód ma ok 360tyś., rozrząd robiłem jakieś 50tyś. temu. Pomiędzy pompą a filtrem założony jest zaworek zwrotny oraz przeźroczysty wężyk w którym widać, że paliwo przy uruchamianiu jest i powietrze się tam nie dostaje. Po tych problemach z odpalaniem przetarł się wężyk powrotu od wtrysków który wymieniłem. Sharan ma u mnie ciężko, 40km dziennie po piaszczystej leśnej drodze z wystającymi korzeniami, ale dzielnie to znosi. Czy po danych z vag-a coś widać? za co się zabrać? Wszystkie naprawy robiłem do tej pory sam i prawdopodobnie tylko dlatego sharak tak dobrze się trzyma. Jeśli ktoś wie o co chodzi to proszę o pomoc. Pozdrawiam ze słonecznych Brus RE: Długo kręci, kopci na biało, jak ciepły wszystko ok. - maciek-basia - 20-08-2015 witam stawiam na pompe ,pewnie był rozrzad wymieniany i pompe ułozyli na oko i stad te objawy na rozgrzanym silniku musisz sprawdzic kat wtrysku ma sie wahac pomiedzy 49-51 RE: Długo kręci, kopci na biało, jak ciepły wszystko ok. - tomcio ze zbrus - 20-08-2015 Witam Jak już pisałem rozrząd zmieniałem 50tyś temu (ok 1,5 roku). Zaraz po wymianie kąt prawie był ok, a po tygodniu robiłem delikatną korekte. W styczniu miałem problem z przekaźnikiem 109. zanim do tego doszedłem sprawdzałem kąt i też był w normie. W załączniku w pierwszym poście wstawiłem screen z Basic Settings -> grupa 000. W polu nr 2 są same zera. Temp oleju była 90st, maszyna chodziła prze tym 20min. http://www.turbo-diesel.pl/zrob_to_sam/25/ Na tej stronie opisane jest jak regulować kąt. Czy zabierać się za to, czy może z takich objawów wynika coś innego? Dzięki za pomoc PS pewnie drugi screen z measuring blocks jest niepotrzebny. RE: Długo kręci, kopci na biało, jak ciepły wszystko ok. - wesol - 20-08-2015 Ustaw kat wtrysku. RE: Długo kręci, kopci na biało, jak ciepły wszystko ok. - maciek-basia - 20-08-2015 no a czytałes dalej o dawce fabrycznie jest 3,6 mg moze masz za duzo a to juz reguluje sie samym nastawnikiem i obkawy sa podobne jest ona pokazana w 2 okienku bodajze 2 grupa RE: Długo kręci, kopci na biało, jak ciepły wszystko ok. - tomcio ze zbrus - 20-08-2015 Witam Próbowałem przed chwilką ustawić kąt wtrysku. Po wejściu w Basic Settings zawsze zaczynał pracować nierówno. Po odpaleniu wykresu i pociągnięciu pompy maksymalnie do przodu żółty punkt znajdował się pod niebieską kreska, a czasem robiła się pionowa szpilka. Kiedy wpychałem pompę to silnik gasł. Co teraz robić? Przeskoczył rozrząd? O ząbek przeciągnąć pompę? Może na wykresię głupoty sie pokazują? Przy dawce jeszcze nic nie grzebałem. Dzięki za pomoc. RE: Długo kręci, kopci na biało, jak ciepły wszystko ok. - wesol - 20-08-2015 Dawka nie zwwsze jest porwana 3.6. Zreszta to tez nie jest regulacja dawki paliwa tak naprawde. To taka pomylka z necie. To dawka wyjsciowa z ktorej ECM startuje. Innymi slowy przestawiajac nastawnik nie zrobisz tuningu i nie podlejesz przez to wiecej paliwa. To cos jak ustawienie sztangi na turbo- poprostu musi byc tak zeby ECM dawal rade zbic dawke i na jalowych utrzymywal wartosc odpowiednia by auto odpalalo. Z tym z ejesli ktos tam neimajstorwal na pompie a auto pracowalo poprawnie to chyba nie tedy droga. Chyba ze problem z nastawnikiem jest. RE: Długo kręci, kopci na biało, jak ciepły wszystko ok. - Bogos - 20-08-2015 tomcio ze zbrus Dla swietego spokoju to bym sprawdził rozrząd. Ustawił go na znaki i potem zrobił dobry początek wtrysku. Mam nadzieje że jak juz jestes w TDI Graph to wybrałeś swój silnik w dolnym lewym rogu.czyli AFN tak???? RE: Długo kręci, kopci na biało, jak ciepły wszystko ok. - maciek-basia - 21-08-2015 bogos dobrze napisał sprawdz znaki moze walłes sie gdzies o zab RE: Długo kręci, kopci na biało, jak ciepły wszystko ok. - Bogos - 21-08-2015 (20-08-2015, 23:41)Bogos napisał(a): tomcio ze zbrusPrzepraszam za pomyłkę . Miało być w prawym dolnym rogu |