Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Długo kręci, kopci na biało, jak ciepły wszystko ok.
#1
Witam
Odstawiłem sharana na tydzień. Do tego momentu praktycznie co dzień jeździł minimum 100km dziennie.
Wsiadam, odpalam i muszę kręcić ok 30s. Jak już odpalił nierówno to kopcił na biało.
Zaraz po tym wszystko działa, mocy dość, kiedy ciepły to odpala bez problemów.
W załącznikach zrzuty z trybu serwisowego i zwykłego.
Samochód ma ok 360tyś., rozrząd robiłem jakieś 50tyś. temu.
Pomiędzy pompą a filtrem założony jest zaworek zwrotny oraz przeźroczysty wężyk w którym widać, że paliwo przy uruchamianiu jest i powietrze się tam nie dostaje. Po tych problemach z odpalaniem przetarł się wężyk powrotu od wtrysków który wymieniłem.
Sharan ma u mnie ciężko, 40km dziennie po piaszczystej leśnej drodze z wystającymi korzeniami, ale dzielnie to znosi.
Czy po danych z vag-a coś widać? za co się zabrać?
Wszystkie naprawy robiłem do tej pory sam i prawdopodobnie tylko dlatego sharak tak dobrze się trzyma.
Jeśli ktoś wie o co chodzi to proszę o pomoc.
Pozdrawiam ze słonecznych Brus


Załączone pliki Miniatury
       
Odpowiedz




#2
witam stawiam na pompe ,pewnie był rozrzad wymieniany i pompe ułozyli na oko i stad te objawy na rozgrzanym silniku musisz sprawdzic kat wtrysku ma sie wahac pomiedzy 49-51
Odpowiedz
#3
Witam
Jak już pisałem rozrząd zmieniałem 50tyś temu (ok 1,5 roku).
Zaraz po wymianie kąt prawie był ok, a po tygodniu robiłem delikatną korekte.
W styczniu miałem problem z przekaźnikiem 109. zanim do tego doszedłem sprawdzałem kąt i też był w normie.
W załączniku w pierwszym poście wstawiłem screen z Basic Settings -> grupa 000. W polu nr 2 są same zera.
Temp oleju była 90st, maszyna chodziła prze tym 20min.

http://www.turbo-diesel.pl/zrob_to_sam/25/
Na tej stronie opisane jest jak regulować kąt. Czy zabierać się za to, czy może z takich objawów wynika coś innego?
Dzięki za pomoc

PS pewnie drugi screen z measuring blocks jest niepotrzebny.
Odpowiedz
#4
Ustaw kat wtrysku.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz
#5
no a czytałes dalej o dawce fabrycznie jest 3,6 mg moze masz za duzo a to juz reguluje sie samym nastawnikiem i obkawy sa podobne jest ona pokazana w 2 okienku bodajze 2 grupa
Odpowiedz
#6
Witam
Próbowałem przed chwilką ustawić kąt wtrysku.
Po wejściu w Basic Settings zawsze zaczynał pracować nierówno.
Po odpaleniu wykresu i pociągnięciu pompy maksymalnie do przodu żółty punkt znajdował się pod niebieską kreska, a czasem robiła się pionowa szpilka.
Kiedy wpychałem pompę to silnik gasł.
Co teraz robić? Przeskoczył rozrząd? O ząbek przeciągnąć pompę? Może na wykresię głupoty sie pokazują?

Przy dawce jeszcze nic nie grzebałem.
Dzięki za pomoc.
Odpowiedz




#7
Dawka nie zwwsze jest porwana 3.6. Zreszta to tez nie jest regulacja dawki paliwa tak naprawde. To taka pomylka z necie. To dawka wyjsciowa z ktorej ECM startuje. Innymi slowy przestawiajac nastawnik nie zrobisz tuningu i nie podlejesz przez to wiecej paliwa. To cos jak ustawienie sztangi na turbo- poprostu musi byc tak zeby ECM dawal rade zbic dawke i na jalowych utrzymywal wartosc odpowiednia by auto odpalalo. Z tym z ejesli ktos tam neimajstorwal na pompie a auto pracowalo poprawnie to chyba nie tedy droga. Chyba ze problem z nastawnikiem jest.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz
#8
tomcio ze zbrus
Dla swietego spokoju to bym sprawdził rozrząd. Ustawił go na znaki i potem zrobił dobry początek wtrysku. Mam nadzieje że jak juz jestes w TDI Graph to wybrałeś swój silnik w dolnym lewym rogu.czyli AFN tak????
Odpowiedz
#9
bogos dobrze napisał sprawdz znaki moze walłes sie gdzies o zab
Odpowiedz
#10
(20-08-2015, 23:41)Bogos napisał(a): tomcio ze zbrus
w dolnym lewym rogu.czyli AFN tak????
Przepraszam za pomyłkę . Miało być w prawym dolnym rogu

Odpowiedz




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości