Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Długo kręci, kopci na biało, jak ciepły wszystko ok.
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Witam
Odstawiłem sharana na tydzień. Do tego momentu praktycznie co dzień jeździł minimum 100km dziennie.
Wsiadam, odpalam i muszę kręcić ok 30s. Jak już odpalił nierówno to kopcił na biało.
Zaraz po tym wszystko działa, mocy dość, kiedy ciepły to odpala bez problemów.
W załącznikach zrzuty z trybu serwisowego i zwykłego.
Samochód ma ok 360tyś., rozrząd robiłem jakieś 50tyś. temu.
Pomiędzy pompą a filtrem założony jest zaworek zwrotny oraz przeźroczysty wężyk w którym widać, że paliwo przy uruchamianiu jest i powietrze się tam nie dostaje. Po tych problemach z odpalaniem przetarł się wężyk powrotu od wtrysków który wymieniłem.
Sharan ma u mnie ciężko, 40km dziennie po piaszczystej leśnej drodze z wystającymi korzeniami, ale dzielnie to znosi.
Czy po danych z vag-a coś widać? za co się zabrać?
Wszystkie naprawy robiłem do tej pory sam i prawdopodobnie tylko dlatego sharak tak dobrze się trzyma.
Jeśli ktoś wie o co chodzi to proszę o pomoc.
Pozdrawiam ze słonecznych Brus
witam stawiam na pompe ,pewnie był rozrzad wymieniany i pompe ułozyli na oko i stad te objawy na rozgrzanym silniku musisz sprawdzic kat wtrysku ma sie wahac pomiedzy 49-51
Witam
Jak już pisałem rozrząd zmieniałem 50tyś temu (ok 1,5 roku).
Zaraz po wymianie kąt prawie był ok, a po tygodniu robiłem delikatną korekte.
W styczniu miałem problem z przekaźnikiem 109. zanim do tego doszedłem sprawdzałem kąt i też był w normie.
W załączniku w pierwszym poście wstawiłem screen z Basic Settings -> grupa 000. W polu nr 2 są same zera.
Temp oleju była 90st, maszyna chodziła prze tym 20min.

http://www.turbo-diesel.pl/zrob_to_sam/25/
Na tej stronie opisane jest jak regulować kąt. Czy zabierać się za to, czy może z takich objawów wynika coś innego?
Dzięki za pomoc

PS pewnie drugi screen z measuring blocks jest niepotrzebny.
Ustaw kat wtrysku.
no a czytałes dalej o dawce fabrycznie jest 3,6 mg moze masz za duzo a to juz reguluje sie samym nastawnikiem i obkawy sa podobne jest ona pokazana w 2 okienku bodajze 2 grupa
Witam
Próbowałem przed chwilką ustawić kąt wtrysku.
Po wejściu w Basic Settings zawsze zaczynał pracować nierówno.
Po odpaleniu wykresu i pociągnięciu pompy maksymalnie do przodu żółty punkt znajdował się pod niebieską kreska, a czasem robiła się pionowa szpilka.
Kiedy wpychałem pompę to silnik gasł.
Co teraz robić? Przeskoczył rozrząd? O ząbek przeciągnąć pompę? Może na wykresię głupoty sie pokazują?

Przy dawce jeszcze nic nie grzebałem.
Dzięki za pomoc.
Dawka nie zwwsze jest porwana 3.6. Zreszta to tez nie jest regulacja dawki paliwa tak naprawde. To taka pomylka z necie. To dawka wyjsciowa z ktorej ECM startuje. Innymi slowy przestawiajac nastawnik nie zrobisz tuningu i nie podlejesz przez to wiecej paliwa. To cos jak ustawienie sztangi na turbo- poprostu musi byc tak zeby ECM dawal rade zbic dawke i na jalowych utrzymywal wartosc odpowiednia by auto odpalalo. Z tym z ejesli ktos tam neimajstorwal na pompie a auto pracowalo poprawnie to chyba nie tedy droga. Chyba ze problem z nastawnikiem jest.
tomcio ze zbrus
Dla swietego spokoju to bym sprawdził rozrząd. Ustawił go na znaki i potem zrobił dobry początek wtrysku. Mam nadzieje że jak juz jestes w TDI Graph to wybrałeś swój silnik w dolnym lewym rogu.czyli AFN tak????
bogos dobrze napisał sprawdz znaki moze walłes sie gdzies o zab
(20-08-2015 23:41)Bogos napisał(a): [ -> ]tomcio ze zbrus
w dolnym lewym rogu.czyli AFN tak????
Przepraszam za pomyłkę . Miało być w prawym dolnym rogu
Stron: 1 2
Przekierowanie