Szukaj w tytułach wątków
Wyszukiwanie - więcej info
Problemy po wymianie filtra paliwa
|
19-03-2021, 01:15
Post: #1
|
|||
|
|||
Problemy po wymianie filtra paliwa
Chciałem się z Wami podzielić swoją przygodą z wymianą filtra paliwa.
Zabrałem się do wymiany filtra ( robiłem to już w swoich Sharanach z 10 razy). Wszystko skomplikowało się już na samym początku, podczas wyciągania Zaworku przelewowego poprostu rozpadł mi się. Próba naprawy się nie udała chociaż skleiłem go bardzo dobrze. Poszukiwania zamiennika nowego okazały się trudne, w naszych Sharanach są z numerem części konczacym się literą B (tylko oryg. 130 zł) z innych tdi PD kończą sie literą A koszt 20 zł. Kupiłem uzywke. Po założeniu kilkanascie razy przekręciłem stacyjkę żeby napompować paliwo i auto odpaliło. Po kilku minutach auto zgasło i już nie chciało odpalić (nawet skończyłem akumulator). W filtrze powstało ciśnienie, okazało się że pomyliłem przewody powrót z zasilaniem.(nerwy z powodu urwanego zaworka mi pomogły) Po poprawieniu przewodów kolejny raz zajechałem akumulator i nie palił (pompka wstępna pompowala i paliwo w filtrze było) postanowiłem pomagać się gazem w dolot. Tez był problem (może niska temp?) dopiero za którymś razem załapał. Nie spodziewałem się że silnik PD tak się może zapowietrzyć. Mieliście kiedyś takie zapowietrzenie? Ja dotychczas nie miałem problemów nawet jak próbowałem odpalać z pustym filtrem paliwa na starcie. Zestresowany byłem trochę bo godzine wcześniej wymieniałem rozrząd. |
|||
Reklama
|
|||
|
19-03-2021, 07:04
Post: #2
|
|||
|
|||
RE: Problemy po wymianie filtra paliwa
Było wywalić ten trójnik. Przewody zmidtkowac kawałkiem rureczki. Filtr dać taki od 1.6 TD. Wtedy i problemy wszelakie znikają z tym nieszczęsnym trójnikiem i sam filtr kosztuje 20 zł. A jak chcesz odpowietrzyć PDka to się wykręca świece żarowe i wtedy kręci rozrusznikiem i Aku się nie wypompouje do zera i paliwo przeleci przez filtr, pompę tandem i wypełni głowice. Niestety pompa tandem bardzo mocno blokuje przejście paliwa. Śmieszy mnie jak ktoś mówi że przy odpalaniu pare razy przekręca na zapłon. Wtedy tylko paliwo może wejść do filtra i trójnikiem wrócić conajwyzej do baku powrotem. Nie puści tandem nawet kropli jedynej bo to jest pompa łopatkowa lub na kołach zębatych zależnie czy to luk czy Bosch jest.
|
|||
19-03-2021, 10:19
Post: #3
|
|||
|
|||
RE: Problemy po wymianie filtra paliwa
Hej Wesoł, może wytłumaczysz dla potomnych na jakiej zasadzie wykrecenie świec żarowych pomaga w odpowietrzaniu PD?
|
|||
19-03-2021, 15:31
Post: #4
|
|||
|
|||
RE: Problemy po wymianie filtra paliwa
Luźno kręci rozrusznik bo brak kompresji. Możesz wtedy kręci i 30 sekund. Dwa trzy takie kręcenia i wkrecasz świece i pali. Zresztą jak będą wtryski podawać już paliwo to będzie pluło tymi otworami.
|
|||
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
|