Ocena wątku:
Świece żarowe silnik ASZ - działanie/sprawdzenie/problemy
07-10-2016, 19:03
Post: #1
świece żarowe
Od 2 tygodni mordowałem się z grzaniem świec, świece nowe, przekaźnik sprawny, bezpiecznik sprawny, prądu brak... dzisiaj czystym przypadkiem zobaczyłem 2 kable GOŁE BEZ IZOLACJI SKRĘCONE NA RYJA, które wychodziły z jakiegoś czujnika po prawej stronie bloku silnika, czujnik i kostka dwu pinowa (wpięty w jakiś kruciec wodny przy samym bloku), po rozłączeniu kostki i czujnika, rozpięciu zchemłanych przewodów cud świece zaczęły grzać, jest ok. 5 stopni na dworze, na zapłonie bez odpalenia grzeją koło 10 sekund, po odpaleniu pracują ok 2 min i gasną, czyli git. Ale tu rodzi się kłopot co to za czujnik i te nieszczęsne kable i co mają związane z grzaniem świec....
Reklama

07-10-2016, 20:49
Post: #2
RE: świece żarowe
kolego to jest czujnik temperatury płynu chłodzącego, najprawdopodobniej jest uwalony i ktoś zrobił tak żeby było dobrze, obserwuj zachowanie auta przy odpalaniu i wskaźnik temperatury



Jestem Marcin z Jastrowia i mam VW Touran 1,9 TDI 105 KM z 2007 roku
GG 7631161
Skype jak coś na PW
Nie nienawidzę cwaniactwa
służę pomocą w diagnostyce grupy VAG
07-10-2016, 21:18
Post: #3
RE: świece żarowe
zdaję się temperatury z czujnika są poprawne, dodam że na kablach tych napięcie wynosiło niecałe 5v, kable były strasznie brudne jutro walcze dalej...
07-10-2016, 22:10
Post: #4
RE: świece żarowe
(07-10-2016 19:03)slawek23 napisał(a):  jest ok. 5 stopni na dworze, na zapłonie bez odpalenia grzeją koło 10 sekund
Kontrolka świeć na blacie świeci przez 10 sek ?
07-10-2016, 22:34
Post: #5
RE: świece żarowe
Przy zwartych kablach od tego czujnika to ecm widzi cos kolo 140 stopni. Przy rozwartych kablach widzi albo -22albo -27 bo nie pamietam. Tak bedzie nawet za dibrze grzac swieczki. Szkoda ich w lato.
Temp na szafie jest z innego czujnika i innych kabli.



3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
07-10-2016, 22:42
Post: #6
RE: świece żarowe
Pytam bo zrobiło się chłodniej i podczas odpalania zimnego poddymia mi na niebiesko delikatnie, tak właśnie miałem, gdy rok temu były 3 spalone świece. Po wymianie na nowe przestał poddymiać, a teraz znów się to pojawiło .... auto odpala bez problemu Huh
07-10-2016, 22:43 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-10-2016 22:44 przez slawek23.)
Post: #7
RE: świece żarowe
kontrolka pali się koło 6 sekund na zapłonie, a grzeją się świece na zapłonie jakieś 10 sekund, sprawdziłem metoda na żarówkę. Odłączyłem listwę od świec i tak kabelek plusowy wczepiłem. A temperatura na szafę z którego czujnika idzie?, ten mój felerny ma 2 piny
08-10-2016, 23:16
Post: #8
RE: świece żarowe
Czujnik wymieniony, kable polutowane, przy okazji wydłużyłem czas pracy świec przez vcds. Naprawione. Teraz będę walcował z odpowietrzeniem układu, na szafie 90, przewód od tego czujnika gorący, płyn w zbiorniczku letni a w kabinie psiarnia... może po przejechaniu dłuższego dystansu sam się odpowietrzy...
08-10-2016, 23:38
Post: #9
RE: świece żarowe
(08-10-2016 23:16)slawek23 napisał(a):  ...przy okazji wydłużyłem czas pracy świec przez vcds.
A może napiszesz jak to się robi? Pewnie przydało by się dla potomnych.Wink Ja też jestem ciekaw.



Jest: VW SHARAN 2.0 TDI BRT 140 KM, MAGIA TKWI W TDI Heart
Było: VW SHARAN 1.9 TDI AHU 90 KM
VW SHARAN 1.9 TDI 1Z 90 KM
VW SHARAN 2.0 ADY 115 KM
09-10-2016, 19:27 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-10-2016 19:30 przez slawek23.)
Post: #10
RE: świece żarowe
Najważniejsze zabieg robić na zimnym silniku, w moim przypadku było to 6 stopni na dworze.
1. podłączamy interfejs, włączamy zapłon, włączamy program
2. wybieramy silnik, logujemy się kodem 12233
3. wybieramy adaptacja, kanał 12
4. zmieniamy wartość fabryczną 32768, na niższą (ja zmieniłem na 32680)
5. klikamy test, a potem save
6. wychodzimy, wyłączamy zapłon
7. aby sprawdzić nową wartość lub ją zmienić na niższą by świeczki jeszcze dłużej grzały analogicznie postępujemy jak poprzednio

W moim przypadku zmiana na wartość 32680 wydłużyła czas grzania świec na zapłonie do 8 sekund przy temperaturze 6 stopni, na liczniku kontrolka świec w rzeczywistości świeci koło 2,5 sekundy. Świece na pewno grzeją w okolicy 8 sekund, mimo że kontrolka gaśnie wcześniej, sprawdzone to metodą na żarówkę oraz słychać jak po upływie tych sekund pyknie przekaźnik. Zmniejszenie tej wartości na niższą spowoduję że świeczki będą grzały dłużej.

Po odpaleniu autka przez jakiś czas świeczki też grzeją (u mnie ok. 1,5 minuty może trochę więcej, liczone bez stopera).
 Thanks given by: andrew7800




Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Silnik 2,0 tdi BRT akcja serwisowa 13D8 peters77 8 3,997 01-07-2021 18:03
Ostatni post: peters77
  silnik BXE przeładowanie junak1956 4 1,174 21-05-2021 05:57
Ostatni post: wesol
  Problemy po wymianie filtra paliwa fotofloresy 3 1,302 19-03-2021 15:31
Ostatni post: wesol
  Problem z odpaleniem zimnego silnika, gasnący silnik 19,TDi 115KM ukciak 34 8,267 28-12-2020 10:52
Ostatni post: wesol
  silnik BRT - problemy rado91 13 4,977 13-12-2019 19:13
Ostatni post: radekklimat
  silnik gasnie co jakiś czas grażyny 11 6,021 07-09-2019 09:15
Ostatni post: sgaVAN
  Problem z uruchomieniem gdy ciepły silnik niebieski91 120 46,239 13-06-2019 22:17
Ostatni post: jamróz
  Przepływomierz - wskazania/problemy/działanie rafik114 71 13,400 24-02-2019 22:31
Ostatni post: wesol
  Katalizator - czyszczenie/wymiana/usunięcie/odkręcenie - problemy/uwagi z tym związane raventes 36 14,306 22-01-2019 13:00
Ostatni post: ULTRA
  Świece żarowe - które kupić maciej94 51 30,191 18-12-2018 23:21
Ostatni post: wesol

Skocz do:


Kontakt | Forum - VW Sharan, Ford Galaxy, Seat Alhambra - warsztat, porady, forum, galeria, pomoc, ogłoszenia | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Oklejanie samochodów - Agencja reklamy Starachowice - marecki.name