Ocena wątku:
Po wyczyszczeniu przepustnicy obroty nie spadają do 950
17-01-2012, 21:19
Post: #1
Po wyczyszczeniu przepustnicy obroty nie spadają do 950
Witam
Od 2 lat posiadam Alhambre 2.0 Benz + lpg (roczny) Silnik ADY.
Problem mam dziwny mianowicie:
Miałem objawy brudnej przepustnicy: obroty spadały prawie do zera na zimnym silniku. Wiec ja wyczyściłem, rzeczywiście była strasznie "zasyfiona" lecz teraz mam problem innej wagi tzn mam za duże obroty. Wrzucając luz w trakcie jazdy obroty zatrzymują się na 1000do 1150 obr/min. Gdy zatrzymam auto obroty po chwili spadają na 950 obr/min. Czy ktoś jest mi w stanie pomóc? Coś podpowiedzieć? Błędów na kompie brak. Dodam, że wymieniłem termostat i przy okazji czujnik temperatury cieczy chłodzącej ( siła wyższa)
Serdecznie pozdrawiam i proszę o pomoc
Reklama

18-01-2012, 07:36
Post: #2
RE: Po wyczyszczeniu przepustnicy obroty nie spadają do 950
Może musisz trochę pojeździć by przepustnica się zaadoptowała, najlepiej jakbyś przejechał sie kawałek tak aby przepustnica była kilka razy w skrajnym położeniu (min-max). A jak to nie pomoże, na necie widziałem gdzieś adaptację przepustnicy vagiem, może będzie warto spróbować.



Sharan ADY 2.0 + LPG
Peugeot 406 - ukochane auto
Kiedy każdy pomysł zaczyna wydawać Ci się genialny - dopij wódkę i idź spać
18-01-2012, 08:30
Post: #3
RE: Po wyczyszczeniu przepustnicy obroty nie spadają do 950
tak zazwyczja chodzi o adaptacje. Tak jak kolega radzi przejedz ze 20-30 km gdzie pare razy depniesz do odcinki oraz hamujac silnikiem poprzez wiadomo puszczenie gazu. Powinno zaadaptować i po sprawie. Odpianie przepustnicy i czyszczenie jej powinno sie zakonczyć adaptacja na vagu ale sama tez sie zaadaptuje po jezdzie.



3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
18-01-2012, 14:24
Post: #4
RE: Po wyczyszczeniu przepustnicy obroty nie spadają do 950
Zrobiłem już z 300 km i dalej nic Sad
18-01-2012, 15:17
Post: #5
RE: Po wyczyszczeniu przepustnicy obroty nie spadają do 950
Jeśli demontowałeś ją do czyszczenia sprawdź uszczelkę czy dobrze spasowałeś i dokręciłeś , a także kostkę z przewodami.



Proszę pisać na Maila bo PW jest zapchane.
18-01-2012, 15:30
Post: #6
RE: Po wyczyszczeniu przepustnicy obroty nie spadają do 950
Uszczelki to ja tam nie widziałem wogóle (mowa o dolocie do kolektora) kostek nie odpinałem.... Ale tam wcześniej też nie było tej uszczelki i działało tak jak należy przykrecona jest równo lewego pow nie łapie
18-01-2012, 15:44
Post: #7
RE: Po wyczyszczeniu przepustnicy obroty nie spadają do 950
Poczytaj tutaj
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=117701

Do adminów i moderatorów, jak podanie linku innego forum jest niezgodne z regulaminem to proszę usunąć link, bez karania Wink



Sharan ADY 2.0 + LPG
Peugeot 406 - ukochane auto
Kiedy każdy pomysł zaczyna wydawać Ci się genialny - dopij wódkę i idź spać
18-01-2012, 15:48
Post: #8
RE: Po wyczyszczeniu przepustnicy obroty nie spadają do 950
Czytałem czytałem i powiem szczerze nie wiem co mam myśleć. Od kiedy założyłem gaz to same problemy z moją Alicją Sad
18-01-2012, 22:12
Post: #9
RE: Po wyczyszczeniu przepustnicy obroty nie spadają do 950
Sprawdź czy linka od pedału gazu się nie zacina.



VW Sharan Family '99 2.0 ADY - no lpg
Raczej ostrożny rozmówca
30-12-2017, 01:41
Post: #10
RE: Po wyczyszczeniu przepustnicy obroty nie spadają do 950
Podepnę się do tematu.

Objawy mam takie, że po uruchomieniu na zimno silnik zachowuje się normalnie. po rozgrzaniu się, podczas zatrzymania, wchodzi na obroty ok. 1000 i tak trzyma. Dodam, że na LPG jest podobnie, tylko obroty nieco wyższe ok. 1100-1200.
Przepustnica wyczyszczona, adaptacja Vagiem i cały czas to samo. Dodam, że jak włączę ogrzewanie tylnej szyby to obroty spadają do ok. 750-800, po wyłączeniu nagrzewania, znowu rosną.

Czy możliwe jest, że to wina przepływomierza? Zdjąłem wtyczkę z przepływki i obroty spadły na chwilę, i potem obroty znów wzrosły. Wywaliło check i zapalił się ESP. Po podpięciu przepływki ESP zgasło, check został (nie zdażyłem jeszcze sprawdzic co pokazuje VAG).

Dodam, że mierzyłem oporność przepływomierza i na 3 i 4 pinie ma ok. 4,5 Ohma a na 3 i 5 ma ok. 8,3 Ohma. Kolegi przepływomierz (ten sam model) w miedzy 3 i 5 pinem pokazuje ok. 6 Ohm. Czy to może wskazywać na uwalony przepływomierz?

Dzięki za podpowiedzi.




Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Kuleją obroty 2.0 ady madargostyn 1 281 09-03-2024 17:02
Ostatni post: madargostyn
Video Adaptacja przepustnicy 2.8 VR6 błąd... Homer1987 2 1,169 05-02-2021 15:29
Ostatni post: Homer1987
  Sharan nie wchodzi na obroty w korkach Malkow 0 769 14-04-2018 21:45
Ostatni post: Malkow
  Silnik 2.8 nierówna praca/wolne obroty/trzęsienie/gaśnięcie amstaffan 62 24,074 29-01-2018 23:07
Ostatni post: Dima76pl
  Sharan 1.8t AWC + LPG "Rozjezdzająca się" adaptacja przepustnicy Emsi007 0 1,345 09-06-2017 09:33
Ostatni post: Emsi007
  Dziwnie falujące obroty. arturro89 11 4,810 18-04-2017 20:09
Ostatni post: maciussz
  Alhambra 2.0 ady falujace obroty lupek83 6 3,378 29-08-2016 16:57
Ostatni post: lupek83
  Sharan 2.0 ADY 1997 - szarpie podczas jazdy, gubi obroty na luzie Reshor 2 3,576 07-06-2016 19:11
Ostatni post: patys000
  Sharan vr6 nie pokazuje obroty silnika martisse 0 1,203 16-09-2015 13:24
Ostatni post: martisse
  Niskie obroty - gaśnięcie po odpaleniu wojtek0122 0 1,517 24-02-2015 20:52
Ostatni post: wojtek0122

Skocz do:


Kontakt | Forum - VW Sharan, Ford Galaxy, Seat Alhambra - warsztat, porady, forum, galeria, pomoc, ogłoszenia | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Oklejanie samochodów - Agencja reklamy Starachowice - marecki.name