Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA
Po wyczyszczeniu przepustnicy obroty nie spadają do 950 - Wersja do druku

+- Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA (http://www.vw-sharan.pl/forum)
+-- Dział: DZIAŁ TECHNICZNY (http://www.vw-sharan.pl/forum/Forum-DZIA%C5%81-TECHNICZNY)
+--- Dział: Sharan Alhambra 1995-2009, Galaxy 1995-2005 (http://www.vw-sharan.pl/forum/Forum-Sharan-Alhambra-1995-2009-Galaxy-1995-2005)
+---- Dział: Silnik Benzynowy (http://www.vw-sharan.pl/forum/Forum-Silnik-Benzynowy--64)
+---- Wątek: Po wyczyszczeniu przepustnicy obroty nie spadają do 950 (/Thread-Po-wyczyszczeniu-przepustnicy-obroty-nie-spadaj%C4%85-do-950)

Strony: 1 2


Po wyczyszczeniu przepustnicy obroty nie spadają do 950 - sq9nkf - 17-01-2012

Witam
Od 2 lat posiadam Alhambre 2.0 Benz + lpg (roczny) Silnik ADY.
Problem mam dziwny mianowicie:
Miałem objawy brudnej przepustnicy: obroty spadały prawie do zera na zimnym silniku. Wiec ja wyczyściłem, rzeczywiście była strasznie "zasyfiona" lecz teraz mam problem innej wagi tzn mam za duże obroty. Wrzucając luz w trakcie jazdy obroty zatrzymują się na 1000do 1150 obr/min. Gdy zatrzymam auto obroty po chwili spadają na 950 obr/min. Czy ktoś jest mi w stanie pomóc? Coś podpowiedzieć? Błędów na kompie brak. Dodam, że wymieniłem termostat i przy okazji czujnik temperatury cieczy chłodzącej ( siła wyższa)
Serdecznie pozdrawiam i proszę o pomoc


RE: Po wyczyszczeniu przepustnicy obroty nie spadają do 950 - Rakus - 18-01-2012

Może musisz trochę pojeździć by przepustnica się zaadoptowała, najlepiej jakbyś przejechał sie kawałek tak aby przepustnica była kilka razy w skrajnym położeniu (min-max). A jak to nie pomoże, na necie widziałem gdzieś adaptację przepustnicy vagiem, może będzie warto spróbować.


RE: Po wyczyszczeniu przepustnicy obroty nie spadają do 950 - wesol - 18-01-2012

tak zazwyczja chodzi o adaptacje. Tak jak kolega radzi przejedz ze 20-30 km gdzie pare razy depniesz do odcinki oraz hamujac silnikiem poprzez wiadomo puszczenie gazu. Powinno zaadaptować i po sprawie. Odpianie przepustnicy i czyszczenie jej powinno sie zakonczyć adaptacja na vagu ale sama tez sie zaadaptuje po jezdzie.


RE: Po wyczyszczeniu przepustnicy obroty nie spadają do 950 - sq9nkf - 18-01-2012

Zrobiłem już z 300 km i dalej nic Sad


RE: Po wyczyszczeniu przepustnicy obroty nie spadają do 950 - daneczek76 - 18-01-2012

Jeśli demontowałeś ją do czyszczenia sprawdź uszczelkę czy dobrze spasowałeś i dokręciłeś , a także kostkę z przewodami.


RE: Po wyczyszczeniu przepustnicy obroty nie spadają do 950 - sq9nkf - 18-01-2012

Uszczelki to ja tam nie widziałem wogóle (mowa o dolocie do kolektora) kostek nie odpinałem.... Ale tam wcześniej też nie było tej uszczelki i działało tak jak należy przykrecona jest równo lewego pow nie łapie


RE: Po wyczyszczeniu przepustnicy obroty nie spadają do 950 - Rakus - 18-01-2012

Poczytaj tutaj
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=117701

Do adminów i moderatorów, jak podanie linku innego forum jest niezgodne z regulaminem to proszę usunąć link, bez karania Wink


RE: Po wyczyszczeniu przepustnicy obroty nie spadają do 950 - sq9nkf - 18-01-2012

Czytałem czytałem i powiem szczerze nie wiem co mam myśleć. Od kiedy założyłem gaz to same problemy z moją Alicją Sad


RE: Po wyczyszczeniu przepustnicy obroty nie spadają do 950 - marcinb7 - 18-01-2012

Sprawdź czy linka od pedału gazu się nie zacina.


RE: Po wyczyszczeniu przepustnicy obroty nie spadają do 950 - ashashi - 30-12-2017

Podepnę się do tematu.

Objawy mam takie, że po uruchomieniu na zimno silnik zachowuje się normalnie. po rozgrzaniu się, podczas zatrzymania, wchodzi na obroty ok. 1000 i tak trzyma. Dodam, że na LPG jest podobnie, tylko obroty nieco wyższe ok. 1100-1200.
Przepustnica wyczyszczona, adaptacja Vagiem i cały czas to samo. Dodam, że jak włączę ogrzewanie tylnej szyby to obroty spadają do ok. 750-800, po wyłączeniu nagrzewania, znowu rosną.

Czy możliwe jest, że to wina przepływomierza? Zdjąłem wtyczkę z przepływki i obroty spadły na chwilę, i potem obroty znów wzrosły. Wywaliło check i zapalił się ESP. Po podpięciu przepływki ESP zgasło, check został (nie zdażyłem jeszcze sprawdzic co pokazuje VAG).

Dodam, że mierzyłem oporność przepływomierza i na 3 i 4 pinie ma ok. 4,5 Ohma a na 3 i 5 ma ok. 8,3 Ohma. Kolegi przepływomierz (ten sam model) w miedzy 3 i 5 pinem pokazuje ok. 6 Ohm. Czy to może wskazywać na uwalony przepływomierz?

Dzięki za podpowiedzi.