Spinki kupione, przewody jakieś też są, pogoda jeszcze jest - pytanie do zorientowanych... Jak najlepiej wymieniać przewód - pytałem o piny w aso do wtyczki - nie do dostania, wyciągał ktoś , rozginał oryginalne piny, lutowaliście do pinów, do uciętych przewodów zaraz przy wtyczce? Optymalnie by pasowało wyjąć pin, dolutować do niego przewód, skoro nie można nowych kupić.
Drugie pytanie - w poczciwym oplu wtyczka rozpinała się bez problemu, tu nawet przez szmatę nie mogę jakoś dać rady - może jakiś lewy gwint, albo w lewo tym trzeba kręcić?
To akurat robiłem wczoraj. Przełamały się 2 najgrubsze w drzwiach za kierowcą-standard.
Wymieniałem po całości, a nawet kolorem ten sam dobrałem, tylko już w silikonie i są mięciutkie. Zrobiłem tak, że przy pinie odizolowywałem z centymetr, więc strerczały druciki, splatałem, po zaplocie i całości łączenia lut i na to opaska termokurczliwa.
Można też i częściami tak wymieniać, sztukować kable, ale zaraz na forum będą krzyki, że to druciarstwo. Może i tak, ale przy takich napięciach, natężeniach i długości pracy, przy dobrym lucie, miejsce łączenia nie ma prawa się grzać. Zresztą widuję skrętki w instalacjach domowych które mają ze 40 lat i zero nadpaleń. Dobra skrętka nie jest zła.
Pamiętaj, żeby na koniec jeszcze wszystko owinac lekko izolacją, najlepiej taką na materiale. Jest najlepszą do wiązek.
A żeby odpiąć wiązkę. musisz przytrzymać w miejscu tę część bliżej kabli i przekrecic w lewo tę część bliżej karoserii.
ja w klapie tylnej to ucialem kable tak ze sztukowalem. W drzwiach jeszcze nie robilem bo sie tryzmają. Tam jak cos tez bede sztukował.
Ja zdemontowalem kabke z audi 80 b4 i wszystkie uszkodzone w klapie tez dosztukowalwm tak by miejsce lutowania bylo poza zagieciami w slupku i wklapie
Szczerze napiszę, że najlepsze wiązki miał FSO 1500. Gdzieś w garażu mam jeszcze od niego instalację i jak potrzebny jakiś kabelek to szczypce i cmyk. Jest! 20 lat z dużym hakiem ta wiązka wisi i ciągle się przydaje, a na jakości kable nie straciły, wciąż są mięciutkie i nie skorodowane. I co Polacy jednak potrafili kable robić.
Ja już przeglądałem sieć i 2-3 firmy jak lapp, helu - mają specjalne przewody do pracy w miejscach ruchomych - ramiona cnc, jakieś ruchome elementy, ale gdzieś się zebrać nie mogę, poza tym metr kosztuje kilkanaście zł, plus wysyłka. Pytanie czy warto..Może jutro się zabiorę za jakieś jedne drzwi i rozpracuję skomplikowaność działań
w skodzie, combo nie było problemów, może i tu jakoś się to porozbiera.... tylkna klapa też chyba pada, bo wycieraczka raz działa a raz nie, problem, że żaden kabel na oko nie jest złamany, chyba, że w środku.
kable wystarcza zwykle drobno pelcione zakupione w sklepie elektrycznym. Nie ma sensu sie palowac z jakimis specjalnymi kablami chyba ze zamierzasz jedzic autem 20 lat jeszcze to czemu nie. Lepiej sie skupic na srednicy kabli bo czesc jest grubszych a czesc cienkich. Wszystkich grubych dac nie mozna bo sie nie pomieszcza a dwa to ze my sie pogubimy bo tam troszke tych kabelkow jest i dorwac tyle roznych kolorow to cieżka sprawa.
Dzisiaj od 11 do 17 lutowałem tylne drzwi... jutro wrzucę fotki, może się komuś przyda - złamane 4 przewody, ale nie mam zamiaru rzeźbić jeszcze raz stąd wyciąłem wszystkie. Wstawiłem jako grube pojedyncze żyły z kabla sterowniczego - miałem kawałek, a cienkie z metra - przyzwoite pojedyncze żyły...
Tylne drzwi pasażera - o ile pamiętam 18 przewodów, pinów we wtyczce zdaje się, że jest 21, mam popisane kolory itp. także kierowca to w sumie niewiele więcej...
Witam, chciałbym w tym poście przestrzec może pomóc... W moim aucie problemy zaczęły się w momencie gdy włożyłem wieczorem kluczyk do stacyjki wieczorem i okazało się, że podświetlenie klimatronika oraz wszystkie podświetlenia przycisków zaczęły mrugać tak jakby w rytm kierunkowskazów. Przestraszyłem się, że to cos poważnego. Następnego dnia chciałem otworzyć klapę. Niestety klamka nie reagowala, udalo się otworzyć kluczykiem. Myślalem, że to silniczek zamka. Rozebrałem, podłaczyłem na "sucho" i okazało się, że działa... Zacząłem szukać innej przyczyny oraz powiązałem to z podświetleniem przycisków. W pewnym momencie przyszło mi do głowy by obejrzeć przewody przechodzące do klapy... Okazało się, ze kilka z nich jest nederwanych a kilka zupełnie urwane. Po naprawie wszystko wróciło do normy, podświetlenie działa, klamka klapy również. Następnie sprawdziłem przejścia w drzwiach, było to samo co w klapie, naderwane izolacje przewodów.
Polecam Wam wszystkim sprawdzanie tych przewodów, bo wydaje mi się, że to przypadłość tych aut. Jak to się mówi lepiej zapobiegać niż leczyć
Pozdrawiam
Witam. ja po ostatnich mrozach również straciłem władzę przy sterowaniu szybami w mojej Alibambie. Jak dzisiaj dostałem się do przelotki w tylnych prawych drzwiach to się przeraziłem. Na 19 kabli w wiązce 9 miało przerwane izolacje. Naprawiłem to bez zdejmowania tapicerki z drzwi i jak na razie nie wymienialem całych kabli tylko je polutowałem, zaizolowałem rurkami termokurczliwymi i taśmą izolacyjną.