Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Wiązka drzwi w przelotce - uszkodzenia/naprawa/pin-y itp. temat zbiorczy
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7
Spinki kupione, przewody jakieś też są, pogoda jeszcze jest - pytanie do zorientowanych... Jak najlepiej wymieniać przewód - pytałem o piny w aso do wtyczki - nie do dostania, wyciągał ktoś , rozginał oryginalne piny, lutowaliście do pinów, do uciętych przewodów zaraz przy wtyczce? Optymalnie by pasowało wyjąć pin, dolutować do niego przewód, skoro nie można nowych kupić.

Drugie pytanie - w poczciwym oplu wtyczka rozpinała się bez problemu, tu nawet przez szmatę nie mogę jakoś dać rady - może jakiś lewy gwint, albo w lewo tym trzeba kręcić?
To akurat robiłem wczoraj. Przełamały się 2 najgrubsze w drzwiach za kierowcą-standard.
Wymieniałem po całości, a nawet kolorem ten sam dobrałem, tylko już w silikonie i są mięciutkie. Zrobiłem tak, że przy pinie odizolowywałem z centymetr, więc strerczały druciki, splatałem, po zaplocie i całości łączenia lut i na to opaska termokurczliwa.
Można też i częściami tak wymieniać, sztukować kable, ale zaraz na forum będą krzyki, że to druciarstwo. Może i tak, ale przy takich napięciach, natężeniach i długości pracy, przy dobrym lucie, miejsce łączenia nie ma prawa się grzać. Zresztą widuję skrętki w instalacjach domowych które mają ze 40 lat i zero nadpaleń. Dobra skrętka nie jest zła.

Pamiętaj, żeby na koniec jeszcze wszystko owinac lekko izolacją, najlepiej taką na materiale. Jest najlepszą do wiązek.

A żeby odpiąć wiązkę. musisz przytrzymać w miejscu tę część bliżej kabli i przekrecic w lewo tę część bliżej karoserii.
ja w klapie tylnej to ucialem kable tak ze sztukowalem. W drzwiach jeszcze nie robilem bo sie tryzmają. Tam jak cos tez bede sztukował.
Ja zdemontowalem kabke z audi 80 b4 i wszystkie uszkodzone w klapie tez dosztukowalwm tak by miejsce lutowania bylo poza zagieciami w slupku i wklapie Wink
Szczerze napiszę, że najlepsze wiązki miał FSO 1500. Gdzieś w garażu mam jeszcze od niego instalację i jak potrzebny jakiś kabelek to szczypce i cmyk. Jest! 20 lat z dużym hakiem ta wiązka wisi i ciągle się przydaje, a na jakości kable nie straciły, wciąż są mięciutkie i nie skorodowane. I co Polacy jednak potrafili kable robić.
Ja już przeglądałem sieć i 2-3 firmy jak lapp, helu - mają specjalne przewody do pracy w miejscach ruchomych - ramiona cnc, jakieś ruchome elementy, ale gdzieś się zebrać nie mogę, poza tym metr kosztuje kilkanaście zł, plus wysyłka. Pytanie czy warto..Może jutro się zabiorę za jakieś jedne drzwi i rozpracuję skomplikowaność działańSmile w skodzie, combo nie było problemów, może i tu jakoś się to porozbiera.... tylkna klapa też chyba pada, bo wycieraczka raz działa a raz nie, problem, że żaden kabel na oko nie jest złamany, chyba, że w środku.
kable wystarcza zwykle drobno pelcione zakupione w sklepie elektrycznym. Nie ma sensu sie palowac z jakimis specjalnymi kablami chyba ze zamierzasz jedzic autem 20 lat jeszcze to czemu nie. Lepiej sie skupic na srednicy kabli bo czesc jest grubszych a czesc cienkich. Wszystkich grubych dac nie mozna bo sie nie pomieszcza a dwa to ze my sie pogubimy bo tam troszke tych kabelkow jest i dorwac tyle roznych kolorow to cieżka sprawa.
Dzisiaj od 11 do 17 lutowałem tylne drzwi... jutro wrzucę fotki, może się komuś przyda - złamane 4 przewody, ale nie mam zamiaru rzeźbić jeszcze raz stąd wyciąłem wszystkie. Wstawiłem jako grube pojedyncze żyły z kabla sterowniczego - miałem kawałek, a cienkie z metra - przyzwoite pojedyncze żyły...
Tylne drzwi pasażera - o ile pamiętam 18 przewodów, pinów we wtyczce zdaje się, że jest 21, mam popisane kolory itp. także kierowca to w sumie niewiele więcej...
Witam, chciałbym w tym poście przestrzec może pomóc... W moim aucie problemy zaczęły się w momencie gdy włożyłem wieczorem kluczyk do stacyjki wieczorem i okazało się, że podświetlenie klimatronika oraz wszystkie podświetlenia przycisków zaczęły mrugać tak jakby w rytm kierunkowskazów. Przestraszyłem się, że to cos poważnego. Następnego dnia chciałem otworzyć klapę. Niestety klamka nie reagowala, udalo się otworzyć kluczykiem. Myślalem, że to silniczek zamka. Rozebrałem, podłaczyłem na "sucho" i okazało się, że działa... Zacząłem szukać innej przyczyny oraz powiązałem to z podświetleniem przycisków. W pewnym momencie przyszło mi do głowy by obejrzeć przewody przechodzące do klapy... Okazało się, ze kilka z nich jest nederwanych a kilka zupełnie urwane. Po naprawie wszystko wróciło do normy, podświetlenie działa, klamka klapy również. Następnie sprawdziłem przejścia w drzwiach, było to samo co w klapie, naderwane izolacje przewodów.

Polecam Wam wszystkim sprawdzanie tych przewodów, bo wydaje mi się, że to przypadłość tych aut. Jak to się mówi lepiej zapobiegać niż leczyć Smile

Pozdrawiam

[Obrazek: cam00406.jpg]

s0wa

Witam. ja po ostatnich mrozach również straciłem władzę przy sterowaniu szybami w mojej Alibambie. Jak dzisiaj dostałem się do przelotki w tylnych prawych drzwiach to się przeraziłem. Na 19 kabli w wiązce 9 miało przerwane izolacje. Naprawiłem to bez zdejmowania tapicerki z drzwi i jak na razie nie wymienialem całych kabli tylko je polutowałem, zaizolowałem rurkami termokurczliwymi i taśmą izolacyjną.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7
Przekierowanie