Ocena wątku:
Wiązka drzwi w przelotce - uszkodzenia/naprawa/pin-y itp. temat zbiorczy
29-04-2013, 09:45
Post: #1
naprawa przewodów w drzwiach, jak naprawić fabryke?
Witajcie,
zgodnie z wróżbami itp i mnie dopadła konieczność łatania przewodów w przepustach... trochę mnie przeraża, że w 3 letnim aucie, jedne drzwi padły, inne przewody jak przeglądałem zaraz padną...
Pytanie w związku z tym - w czym leży problem, że kable pękają? kwestia izolacji - twardego pcv, że się łamie na zimnym, źle dobranego "promienia" gięcia? Wiadomo, że samo lutowanie w miejscu złamania nic nie da, trzeba wymienić odcinki żeby w załamaniu były całe przewody, ale może warto dać inne przewody, w izolacji silikonowej np.? Chciałem tym autem trochę pojeździć, wolałbym zrobić zestaw naprawczy na jakiś dłuższy okres czasu.

Może wciągnąć wiązkę w jakąś gumową cienką rurkę, żeby działała jako dodatkowa izolacja - mniej podatna na zginanie pojedynczych przewodów?



Pozdrawiam,
Michał
-------------------------------------------------------------------------
Nie polemizuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a później pobije doświadczeniem...
Reklama

29-04-2013, 14:00
Post: #2
RE: naprawa przewodów w drzwiach, jak naprawić fabryke?
No niestety ale to nie tylko volkswagen w oplu zafirze przerabiałem to samo wszystkie drzwi . Ostatnio znajomy w merivie brak podgrzewania szyby zaczął rozbierać tył , ja mu na to sprawdz wiązkę a tam szok wszystkie kable połamane ...Troszkę cierpliwości i rzeźbienia zakupić miękki kabelek . Lutowanie łączenie tylko w słupku. Da się ogarnąć .
29-04-2013, 14:47
Post: #3
RE: naprawa przewodów w drzwiach, jak naprawić fabryke?
Z tym to sobie poradzę, zastanawia mnie tylko gdzie jest problemSmile



Pozdrawiam,
Michał
-------------------------------------------------------------------------
Nie polemizuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a później pobije doświadczeniem...
29-04-2013, 18:57
Post: #4
RE: naprawa przewodów w drzwiach, jak naprawić fabryke?
Jestem po lutowaniu (zresztą już drugi raz te same przewody). Zamek jednak nie zamyka - słychać jak delikatnie pracuje ale nia otwiera i nie zamyka. Pytanie jak zdjąć boczek drzwi tylne lewe aby go nie uszkodzić? Może jakieś foto z rozmieszczeniem zaczepów?
29-04-2013, 20:00 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-04-2013 20:07 przez wesol.)
Post: #5
RE: naprawa przewodów w drzwiach, jak naprawić fabryke?
(29-04-2013 14:47)m-blue napisał(a):  Z tym to sobie poradzę, zastanawia mnie tylko gdzie jest problemSmile

Coś mi mowi ze to auto nie bylo takie idealne. Moze jakis ulep z duzym przelotem albo jakas taksówka to była. Ogolnie to widze ze wiecej awari masz jak ja w swoim juz nastoletnim aucie.

Ogolnie to powiemtak. Są takie tendencje u producentów aut ze jak juz auto produkuja kilka lat to obia roznego rodzaju zmiany ktore to obcinaja koszty. Astra z niemiec np z Bochum to nie ta sama astra co Gliwicka czy z Warszawy. W olu tez byly zmiany w kablotekach i te z Polski miale rozne inne mankamenty- ato zarowki sie przepalaly bo przedobrzyli i dawali grubsze kable. Ato instalacje byly okrojone i jak chcialo sie cos dolozyc to nie bylo kabloteki.



3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
29-04-2013, 20:25 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-04-2013 20:28 przez m-blue.)
Post: #6
RE: naprawa przewodów w drzwiach, jak naprawić fabryke?
czepiłeś się tego mojego... dla świętego spokoju mam przyznać, że jednak lepiej kupić 500tyś przebieg i stare niż nowsze licząc, że ma jednak mniejszy przebieg? no to przyznaje, tak faktycznie jest. A swoją drogą, to tak siedzę i się zastanawiam co jeszcze się u mnie sypie, bo brzmi jakby auto stało na kołkach i od zakupu mało co jeździło, a już może za długo piszę, bo nie kojarzę jakiś powaznych usterek, co oczywiście nie zmienia faktu, że jutro się może coś rozsypać - to tylko auto...
karambas, w załączniku masz cały manual rozbierania sharana, są zaczepy.


Załączone pliki
.pdf  demontaż tapicerek.pdf (Rozmiar: 3.61 MB / Pobrań: 326)



Pozdrawiam,
Michał
-------------------------------------------------------------------------
Nie polemizuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a później pobije doświadczeniem...
29-04-2013, 23:15
Post: #7
RE: naprawa przewodów w drzwiach, jak naprawić fabryke?
Witam.
M-blue jeśli chodzi o awaryjność szarika, to mój 2005 rocznik, też mnie już doprowadza do rozpaczy, dlatego w ostatnich dniach zacząłem grzebać już sam. Kabelki w drzwiach kierowcy też już przerabiałem i to wczesną wiosną w trasie z Lublina do domu. Uchyliłem szybę bo miałem wrażenie że coś w kole piszczy,(i już się nie zamknęła), a była godz.19, więc o serwisie Kowalskiego nawet nie było mowy.Potem jeszcze 2 tyg. mi w uchu piszczało.
Reasumując, to co pisał Wesol to fakt, tyle że dawne modele autek mialy służyć ludziom, a obecne maja utrzymywać serwis producenta.
Pozdrawiam.
PS. Świetna lektura, szkoda tylko że nie do mojego modelu. Ale z takimi materiałami pod ręką, sądzę że i blondynka dokonałaby naprawy.



VW Sharan 1,9 TDI 2005. 131KM. ASZHuh
5,8l/100km<100km/hBig Grin
29-04-2013, 23:30
Post: #8
RE: naprawa przewodów w drzwiach, jak naprawić fabryke?
Tfu tfu nie wiem co z tymi Waszymi wozidelkami jest ale w moim jedyna zecza ktora sie zpierd...ila to czujnik G201 <zly> i oslona przegubu ktora sam uszkodzilem przez glupote. A ma juz 7 roczek na ramieniu. Az strach sie bac bo nie wiem czy zaczac szukac jakiegos losia i opchnac go ;].



Wita Rafal
Sharan 2006 AUY
Bylo 118 kucy jest 142 po malym lajcie
Byl standard wizualny ale idzie ku lepszemu Big Grin
30-04-2013, 09:22
Post: #9
RE: naprawa przewodów w drzwiach, jak naprawić fabryke?
Nie czepiam sie ale jak widac okazuje sie ze nie da sie tak zakupic auto nawet 3 letnie i byc wolnym od problemów. Czasami jest tak ze autko mlode a tak potrafi dac w kość a czasami starsze sa bardziej odporne na awariie. Inną sprawa tez jest to ze ja u siebie az tak mocno nie pryzwiazuje jak np cos tam lekko trzeszczy czy puka w tapicerce bo auto ma juz swoje lata ale majac autko roczne czy 2 letnie to tez bym sie czepiał. Dziwna sprawa zeby sie juz kable skonczyly w przelotkach. Ja u siebie sprawdzalem to ani nie lutowane ani nie sa popekane. Moze byc tak ze cieli koszty dawali juz kable od innego producenta. Kazda fabryka ma pewne mozliwosci stosowania nieduzych zmian. Nie ma tak ze z kazdej fabryki musza miec te same podzespoly.



3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
30-04-2013, 16:08
Post: #10
RE: naprawa przewodów w drzwiach, jak naprawić fabryke?
No panowie wróćmy do tematu aktualnie jestem przed skladaniem auta bo juz prawie pomalowane kable juz lutowalem wiec przy okazji powymienialbym je na lepsze ale jakie ? Kupil kto takie z ktorymi ni sie nie dzieje ? Moze jakiś link aledrogo itp




Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Kierownica multifunkcyjna - temat zbiorczy grzegorz79 123 39,981 08-07-2022 18:25
Ostatni post: petec
  Naprawa silniczka wycieraczki tylnej SGA MK II maly_dawidek 8 10,957 01-04-2022 16:07
Ostatni post: micles
  Wiązka dodatkowego aku liternik 6 1,664 21-01-2022 00:51
Ostatni post: kalamb
  Lewe tylne drzwi pasażera Endriuszka 4 1,574 25-08-2021 19:18
Ostatni post: Slowik8609
  Wiazka silnika 1.8t ajh Julek1990 3 1,069 28-10-2020 18:12
Ostatni post: kalamb
  Alternator regulator napięcia naprawa szwarc 3 1,838 21-06-2020 03:38
Ostatni post: wesol
  Oświetlenie ostrzegawcze otwarcia drzwi bigkris 0 699 12-04-2020 16:01
Ostatni post: bigkris
  Światła awaryjne - wątek zbiorczy adam 14 4,057 15-11-2019 11:58
Ostatni post: Czerwony
  Oświetlenie drzwi. Ikona żarówki. Grathon 9 2,513 08-11-2019 07:36
Ostatni post: wesol
  Fabryczny autoalarm - lokalizazcja/działanie/zimiany/problemy - temat zbiorczy agaikarol 157 55,830 12-07-2019 04:15
Ostatni post: wesol

Skocz do:


Kontakt | Forum - VW Sharan, Ford Galaxy, Seat Alhambra - warsztat, porady, forum, galeria, pomoc, ogłoszenia | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Oklejanie samochodów - Agencja reklamy Starachowice - marecki.name