Liczba postów: 14,565
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
Masz wersję z koszem aluminiowym czy z stalowa podpora łożyska?
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 37
Liczba wątków: 5
Dołączył: Sep 2011
Reputacja:
0
A u mnie nadal nie zdiagnozowane. Podpora (zamiennik bodajże gsp) założona 2 moesiace temu już ledwo trzyma, ciągle tlucze ok 40km/h.wymienilem prawy przegub wewnętrzny na od Audi a6, nic nie dało, mam jeszcze jeden więc podmienić lewy. Podporę mogę kupi ori w super stanie za 600zl próbować? Zastanawiam się czy to nieskrzynia. Obecnie mam już piątą podporę przez 80 tys km zuzylo się 5 sztuk.
Liczba postów: 14,565
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
Ale co ci się tam zużywa w tych podporach? Mówisz o półosi podpory czy tym łożysku w gumie? Jakoś nikt nie precyzuje dokładnie wypowiedzi i się już gubię.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 14,565
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
Czyli nie podpora tylko półoś podpory. To połączenie to nie wiem jak w tym gsp bo nie wiem czy to czasem nie z plasteliny jest zrobione ale ori wytrzymuje raczej dość dużo. Myślę że i spokojnie 200-300 tys km powinno dać rade. Warunek taki to to że obie te części muszą być w osi obrotu. Czyli będzie przesunięcie tego elementu to na tym połączeniu będzie się bujać, kiwać ta ośka i połączenie będzie się wycierać. Te pitolenia z internetu że to połączenie się psuje od wody i soli to wymyślą jakiś idiota. Tam nałożysz smaru kilogram a i tak będzie się wycierać. Globalnie się połączenia to dość często wynik tego łożyska podpory. Obrywa się tam guma. Wtedy ona lata jak szalona tam i co dziwne to metoda na szarpanie ręka nie wyczujemy luzu ale przy jeździe pod górkę półoś przenosi duże obciążenie i to łożysko to mało co tam nie wyskoczy.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 37
Liczba wątków: 5
Dołączył: Sep 2011
Reputacja:
0
No ok, ale czy zmiana osi obrotu o której piszesz moze mieć przyczynę po stronie skrzyni? Nie znam budowy skrzyni biegów, przegub wymieniłem, nie sądzę aby sama polos była krzywa. Został mi jeszcze lewy przegub wew. który jutro postaram się podmienić.
Liczba postów: 14,565
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
Pewnie może mieć wpływ. Ja nie zakładam zamienników z rąk poważnych rzeczy jak półosie czy turbiny. Zamienniki to można sobie z filtrów kupować czy jakieś wężyki itp. taka podporę ori w stanie bardzo dobrym miałem kiedyś na sprzedanie i czysto teoretycznie kupił ją odemnie kolega kaskader jednakże nigdy za nią mi nie zapłacił no ale cóż tak bywa czasem jak się komuś zaufa. Wtedy ceniłem się za nią coś koło 200 zł. Za 500 zł to masz taką półoś ori po regeneracji gdzie to połączenie jest lepsze jak w nowej półosi fabrycznej. Jednakże i takie połączenie zużywa się z biegiem czasu.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 252
Liczba wątków: 1
Dołączył: Mar 2018
Reputacja:
1
Ostatnio mialem okazje wymieniać ta czesc.
Niestety z braku doswiadczenia wsadzilem gsp.
Ku memu zdziwieniu poprzedni właściciel prowadzil ksiazke pokladowa i wyszlo ze na zamienniku przejechalo sie ponad 70 tys.
Po 70 tys naped juz nie chcial gadac.
Szukalem,oznaczen na osce ale nic nie znalazlem.
Z tego co pamietam to na nowej gsp tez chyba nie bylo oznaczen.
Liczba postów: 37
Liczba wątków: 5
Dołączył: Sep 2011
Reputacja:
0
Problem trzęsienia rozwiązany - pomogła wymiana prawego przegubu na ten od Audi. Co ciekawe zdemontowany przegub miał krzyżak na łożyskach igielkowych, kamienie nie były wahliwe tak jak w tym z audi. Jak jest w oryginalnych vw?
Oj już dawno nie przyspieszało się tak gladko