Ocena wątku:
Galaxy 1,9TDI ASZ 2004r
07-12-2015, 15:10 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-12-2015 15:10 przez nowak_darek.)
Post: #1
Galaxy 1,9TDI ASZ 2004r
Witam Panowie przeczytałem kilkadziesiąt tematów ale żaden nijak nie pasuje do moich objawów

Od miesiąca walczę z galaxy 2004r wymieniłem chłodnice wody, biorniczek wyrównawczy, dekiel, termostat. A teraz objawy autko do 120km/h jeździ oki wyjeżdzając na autostradę przy 130km/h po chwili czuje odpływ koników zimno z nawiewów i zaczyna się grzać i woda wylatuje zaworem w zbiorniczku stanę na awaryjnym pasie 1-2 minutki temperatura wraca na 90 stopni a ogrzewanie wraca po 20-30km, dodatkowo zauważyłem ze przy niższych obrotach z nawiewów leci chłodniejsze powietrze przy obrotach powyżej 2200 temperatura w nawiewach leci taka jak powinna, autko sprawdzane testerem na CO2 nic nie wykazuje brak wody w oleju i oleju w wodzie, mechanik rozkłada ręce. Reasumując autko do 120km/h jeździ poprawnie nic się nie grzeje nic nie dzieje brak jakichkolwiek objawów uszkodzenia czegokolwiek problemy zaczynają się powyżej 130km/h
Reklama

07-12-2015, 16:10
Post: #2
RE: Galaxy 1,9TDI ASZ 2004r
UPG jak nic ale jak chcesz to sobie kombinuj dalej.



3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
07-12-2015, 16:25 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-12-2015 16:36 przez tolus24.)
Post: #3
RE: Galaxy 1,9TDI ASZ 2004r
Witam.

Do sprawdzenia jeszcze pompa wody, gdyż na nią wskazuje objaw słabego ogrzewania na wolnych obrotach i prawidłowego na wyższych obrotach, a jednocześnie przegrzewania się silnika na wysokich obrotach, podobnie zresztą jak w niektórych typach uszkodzeń UPG, dlatego trzeba też to sprawdzić. To że auto traci moc przy przegrzewaniu też nie oznacza od razu uszkodzenia UPG, gdyż sterownik silnika obniża moc (dawkę paliwa) przy wysokiej temperaturze aby uchronić silnik przed uszkodzeniem. Aczkolwiek nie można oczywiście wykluczyć UPG. To, że nie ma obecności gazu, czy oleju w układzie chłodzenia, nie oznacza, że UPG jest dobra, wszystko zależy gdzie jest pęknięcie, praktyka na prawdę potrafi czasem zaskoczyć. Wszytko jest oczywiście do sprawdzenia ale wymaga czasu więc raczej zmień mechanika.

Pozdrawiam
07-12-2015, 17:49 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-12-2015 17:55 przez wesol.)
Post: #4
RE: Galaxy 1,9TDI ASZ 2004r
Wez nie opowiadja bajek kolego. Sterownik nie zareaguje wcale nawet jak bedzie 130 stopni na szafie.

Jakby pompa wodna nie pompowala to by nie pompowala i przy 100 czy 110 km/h i przy 140 km/h. Pomiar CO2 to sobie mozna w wiekszosci przypadkow wsadzic wiadomo gdzie. Poza tym nie puszcza uszczelka miedyz kanalem wodnym a olejowym a raczej miedzy komora spalania a kanalem wodnym zazwyczja na garze drugim. Czemu co i jak to nie bede tlumaczyl bo i po co. Czemu powyzej jakiejs tam predkosci tak sie dzieje?? ano bo wtedy jest wieksze obciazenie silnika i wieksze cisnienei sie robi w komorze spalania. Ja z padnieta UPG pojechalem na chipsa do Gdanska w trase prawie 700 km. Wrocilem i pojezdizlem jeszcze w miare spokojnie dw ameichy zanim sie zabralem za zrobienei UPG. Wkeleje wam rozmowe z Robertem z Tune Up na ten temat.



3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
07-12-2015, 19:01
Post: #5
RE: Galaxy 1,9TDI ASZ 2004r
Witam.

To, że masz tytuł super moderatora to nie znaczy, że masz wyłączność na wiedzę. Jeśli tak uważasz to najlepiej zablokuj wszystkim możliwość pisania i sam odpowiadaj na wszystkie pytania. Jeżeli jedyne co potrafisz to powielanie tego co ktoś Ci powiedział to gratulację. Jak chcesz ze mną dyskutować merytorycznie jeżeli twierdzisz, że ciśnienie w komorze spalania wzrasta wraz ze wzrostem prędkości i to tak znacząco. Czy ty masz w ogóle podstawy mechaniki. Jestem elektromechanikiem z prawie 20-letnim stażem i wiele rzeczy w życiu naprawiłem i wiele rzeczy w życiu spaprałem, postawiłem wiele trafnych diagnoz i wiele błędnych ale nauczyłem się, że niczego nie można wykluczyć i wszystko trzeba sprawdzić.

Pozdrawiam
 Thanks given by: nowak_darek
07-12-2015, 19:11 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-12-2015 19:16 przez wesol.)
Post: #6
RE: Galaxy 1,9TDI ASZ 2004r
hmm. Nie pisz czegos co nie jest prawda i tyle. Nie ma w mapie czegos takiego co napisales. Zreszta mialem walnieta UPG w swoim i mialem na szafie ponad 120 stopni jak lecialem na ekspresówce w strone Szczecina i zadnego zamulenia nie mialem. Pokaz mi w mapie w ktorym miejscu w takim sterowniku od 1.9 tdi masz taka zaleznosc ograniczania mocy od temperatury?? W naszych autach nawet nie ma ograniczneia mocy zaleznie od ilsoci paliwa gdzie nowsze juz maja tak ze jak jest ponizej 2 litrow to ogranicza moc.

Tak cisnienei wzrasta w komorze nie tyle co od obrotów co od obciazenia. Czyli wez auto zaladuj konkretnie, jedz pod gore to wtedy masz cisnienei w komorze spalania duzo wyzsze. No chyba ze cyt:

rob555 napisał(a):Hej
typowy objaw...to jest to o czym Ci mowielm...uszczelki pod glowica leca w tych autach masakrycznie. A teraz dostala jeszcze wieksze dodadowanie i wyzsza temp spalin i sie pogorszylo....
Co do chlodniczki to podstawa moze zostac wystarczy sama chlodnia + te wezyki

rob555 napisał(a):Rwij glowice...i lepiej wyjmij turbo bo beda problemy przy wkladaniu (haczy o szpilki)
Glowice BEZWGLEDNIE do splanowania...przy okazji sprawdz stan prowadnic i gumek zaworowych.
Blok papierkiem na drewnianym klocku zabielic. Wydmuchac wszystko pozniej obowiazkowo (z gwintow tez)

Ja wymienialem samemu w sowim chyba ze 4 lata temu UPG. Wymienilem tylko uszczleke glowicy i szpilki. Nie palnowalem glowicy ani nic innego. Koszt caly wyszedl niecalem 200 zl bo sam to wykonalem na podjezdzie. Plaskosc glowicy sprawdzalem linialem wiec nei widzialem sensu prostowania czegos co jest proste. Auto smiaga z moca 2xx KM i nadal jest okej.

Acha rob555 to RObert z Tune up Gdańsk.

No nie wiem czy sie tak tuner myli gdzie przewalkowal tych auto z koncernu troszeczke.

A i mam tytuł inzyniera technik motoryzacji tak dla wiadomości.

I tak samo ja tez wiele trafnych i wiele blednych diagnoz. Aczkolwiek nie za bardzo mozna bylo sie mylic w ASO bo kto za to zaplaci za takie bledne diagnozy??

Nie ma problemu mozemy tu dyskutować i domniemac co moze byc przyczyną ale Kulturalnie ci napisalem ze nie jest to prawdą to co napisaleś i tyle. Mam gdzies tez w PW od Roberta tekst bym sobei wstawil chlodniczke oleju( ten taki wymiennik) od 130 konnej wersji bo jest wieksza bo moge sie zdziwic ze przy max bucie na autostradzie moge zobaczyc na szafie temp pod 120 stopni. Oczewiscie takowa chlodniczke zapodalem w swoim aucie.



3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
 Thanks given by: nowak_darek
07-12-2015, 20:44
Post: #7
RE: Galaxy 1,9TDI ASZ 2004r
Dzięki Panowie za wyczerpującą odpowiedź na dniach będe musiał znaleść jakiegoś mechanika co zwali mi głowice gdzie najlepiej wysłać dostarczyć ja do sprawdzenia splanowania i ewentualnych wymian uszczelniaczy itp. słyszałem ze Garsteccy w Poznaniu są dość solidną firmą ale troszku sobie liczą za usługę może wy coś polecicie doradzicie ??
11-12-2015, 20:22 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-12-2015 20:23 przez nowak_darek.)
Post: #8
RE: Galaxy 1,9TDI ASZ 2004r
Panowie głowica zwalona na 2 i 3 tłoku mam białe osady 1 i 4 czyste, czyli co planowanie i wysyłka głowicy na sprawdzanie szczelnośći bo zastanawia mnie z kąd ten biały osadzik na tych 2 tłokach

Pozdrawiam
Darek
11-12-2015, 20:35
Post: #9
RE: Galaxy 1,9TDI ASZ 2004r
Pompki wyciagnij z glowicy. nie czysc ich czasem jakas szczotka czyli mechanicznie. Obadaj gniazga w glowicy pod te pompowtryski. Jesli sa wytarcia i ostre krawedzie to glowica szmelc a to sie trafia dosc czesto wiec lepiej to sprawdzic zanim bedziesz glowice poddawal planowaniu itd.



3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
11-12-2015, 21:27 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-12-2015 21:28 przez nowak_darek.)
Post: #10
RE: Galaxy 1,9TDI ASZ 2004r
(11-12-2015 20:35)wesol napisał(a):  Pompki wyciagnij z glowicy. nie czysc ich czasem jakas szczotka czyli mechanicznie. Obadaj gniazga w glowicy pod te pompowtryski. Jesli sa wytarcia i ostre krawedzie to glowica szmelc a to sie trafia dosc czesto wiec lepiej to sprawdzic zanim bedziesz glowice poddawal planowaniu itd.

Pompki dziś były wyjęte gniazda oki zamówione zestawy boscha, wesoły a ten biały osad bedzie przez to bo ten osad mnie martwi. Dziś turbina zregenerowania wszystkie uszczelki zamówione tylko własnie kazałem wstrzymać się z planowaniem tej głowicy




Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Akumulator do 1.9tdi darkow 1 693 29-03-2022 17:50
Ostatni post: wesol
Video 1.9tdi AUY problem z mocą na niskich obrotach Kubawyrwal 5 1,708 17-10-2021 10:01
Ostatni post: kalamb
  1.9TDI 110KM Sharan 99 KLEKOCZE Tragedia ninja-saj 108 23,527 23-02-2021 14:47
Ostatni post: kalamb
  1.9tdi VAG - Wartosc Podcisnienia vacum misiozol 2 1,664 20-11-2020 20:22
Ostatni post: misiozol
  Ford Galaxy fl 1.9 tdi 115km auy błąd 01166 marcincb9983l 10 3,320 01-10-2020 10:19
Ostatni post: wesol
  Licznik Alhambra 99 1,9TDI Leinad777 0 674 16-06-2020 21:39
Ostatni post: Leinad777
  Wymiana turbiny 1.9tdi ANU Raptus1984 4 1,574 09-11-2019 21:36
Ostatni post: Raptus1984
  Galaxy ASZ nierówna praca na zimnym silniku gałgan1 0 1,122 12-09-2019 13:53
Ostatni post: gałgan1
  Sharan 1,9TDI Problem z chłodzeniem. długi 17 11,126 04-12-2018 20:11
Ostatni post: kalamb
  1.9TDI DPF - rodzaje/obsługa/usunięcie-wymiana m-blue 21 9,519 05-08-2018 07:32
Ostatni post: wesol

Skocz do:


Kontakt | Forum - VW Sharan, Ford Galaxy, Seat Alhambra - warsztat, porady, forum, galeria, pomoc, ogłoszenia | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Oklejanie samochodów - Agencja reklamy Starachowice - marecki.name