Ocena wątku:
Ciśnienie oleju 1.8t 20v AJH
20-04-2015, 21:17
Post: #1
Ciśnienie oleju 1.8t 20v AJH
Witam mam problem z moim sharanem.
Silnik benzyna 1.8T 20v turbo oznaczenie AJH z instalacją gazową BRC trzy letnią. rok 1998, przebieg 190 k.
Użytkowałem samochód ok. miesiąc po czym silnik zaczął nierówno chodzić na biegu jałowym tuż po tym jak osiągnął temp. 90'C, czasem podczas hamowania przed skrzyżowaniem całkiem zgasł.
Mechanik po podpięciu pod VAG-a skasował błędy i określił, że prawdopodobnie może być uszkodzony czujnik położenia wału.
Niestety po odbiorze auta od mechanika okazało się że raczej to nie był ten czujnik bo obroty nadal na biegu jałowym spadały poniżej 900 obrotów i silnik pracował nie równo. Nie bardzo miałem jak dostarczyć auto do mechanika ponownie bo auto było potrzebne więc tak męczyłem się jeszcze dwa miesiące aż pewnego dnia w mieście w korku zapaliła się lampka od oleju na niskich obrotach jak przygazowałem było ok. Już nie było wyboru musiałem auto odstawić do mechanika. Diagnoza padła na czujnik ciśnienia oleju, niestety nie trafna. Mechanik wymienił, a lampka nadal świeciła wiec następnie podejrzenie padło na panewki lub zawór na pompie olejowej odpowiadający za ciśnienie. Mechanik zabrał się za robotę rozbebeszył silnik od spodu wymienił panewki nominalne pomimo niezłego ich stanu i całą pompę olejową. Po tym zabiegu odebrałem auto i ku mojemu zdziwieniu lampka niestety po dwóch dniach nadal na niskich obrotach świeci jak świeciła. kolejna wizyta u mechanika posprawdzał namyślił się i diagnoza padła na turbinę. Faktycznie sam słyszałem że pracuję głośno zwłaszcza jak się przygazowało i silnik schodził na niskie obroty to było słychać metaliczny stukot, więc zleciłem regenerację turbiny. Po zamontowaniu zregenerowanej turbiny okazało się że silnik chodzi gładko poprawiło się chodził równo i już nie spada z obrotów ale niestety lampka od oleju nadal świeci. Zauważyłem że silnik na zimnym pracuje normalnie, lampka świeci się dopiero w miarę nagrzania silnika jak osiągnie 90'C i na niskich obrotach. Samochód trafił ponownie do mechanika diagnoza padła na ostatni element który ma wpływ na ciśnienie oleju czyli głowicę po zdjęciu pokrywy zaworów okazało się że podpory wałków są jeszcze w niezłej kondycji nie są przytarte nie ma luzów a same wałki nie noszą śladów przytarć. Mechanik rozłożył ręce i i tak chce wymienić głowicę, kazał szukać jakieś używki w niezłym stanie i oddać do regeneracji.
Już teraz nie wiem co robić wszystkie diagnozy mechanika były nie trafione a głowica wydaje się być w porządku.
Co poza głowicą jeszcze może być odpowiedzialne za ciśnienie oleju?
Proszę o jakieś sugestię i podpowiedzi ponieważ wymiana głowicy wiąże sie z dużymi kosztami a nie chciałbym już pakować się w zbędne wydatki.
Reklama

20-04-2015, 21:57
Post: #2
RE: Ciśnienie oleju 1.8t 20v AJH
Ty weź mi wytlumacz czy ty płacisz cały czas za te naprawy i części?
Lampka się zapala od ciśnienia ale jakie jest faktycznie to ciśnienie? Było mierzone?



3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
20-04-2015, 22:11
Post: #3
RE: Ciśnienie oleju 1.8t 20v AJH
No dobrze a w jakiej kondycji jest smok i pompa ? Zmień mechanika !
21-04-2015, 08:51
Post: #4
RE: Ciśnienie oleju 1.8t 20v AJH
temat ciekawy no własnie grunt to sprawdzić ciśnienie na ciepłym i zimnym i coś wiadomo.Może kabloteka robi zła robote
21-04-2015, 10:16
Post: #5
RE: Ciśnienie oleju 1.8t 20v AJH
No mechanik to prawdziwy mistrz...

Daj adres :-) niech wszyscy na forum wiedzą.

Zaczął robotę praktycznie od najdroższej naprawy.



--
Był: VW SHARAN VR6 4motion (2001) - dobrze służył.
21-04-2015, 19:31
Post: #6
RE: Ciśnienie oleju 1.8t 20v AJH
Witam
Zapomniałem napisać na początku było sprawdzone ciśnienie oleju na zimnym wyszło 1.4 bara ale w miarę gdy silnik nabierał temperatury niestety ciśnienie spadło do 0.3 bara. Na początku też mechanik sugerował zatkany smok lub zawór na pompie oleju mówił również że może być czujnik ale czyszczenie smoka i miski olejowej oraz wymiana czujnika nie dały żadnych rezultatów. Dopiero następnie była wymiana pompy olejowej, panewki i to również nie zdało egzaminu po czym była regeneracja turbiny tyle było zrobione do tej pory i nadal ciśniecie jest za niskie po rozgrzaniu oleju. Teraz sugeruje że prawdopodobnie będzie głowica. Auto jeździ już na minerale 15w40 Mobila po zmianie oleju na gęstszy z półsyntetyka trochę mu dłużej schodzi nim zapali się lampka.
W tej chwili nie wiem już co robić dół silnika jest w dobrej kondycji pompa, panewki wymienione a ciśnienia nadal niskie.
21-04-2015, 20:15
Post: #7
RE: Ciśnienie oleju 1.8t 20v AJH
dziwne. wiadomo ze olej cieply jest zadszy i wtedy wydajnosc pompy spada. Dlatego w pompie mamay tez zawor. NA zimnym sporo oleju idzie z pompy odrazu przez ten zawor do michy. PRzy zmostkowanym zaworze po odpaleniu przy dodaniu gazu rozerwaloby filtr oleju. Jesli faktycnzie te panewki sa tak dobre jak i cala reszta ( co dziwne bo po jezdzeniu jak podales bo auto bylo potrzebne to powinny to być żyletki a nie panewki). Mi to wyglada na problem z zaworem w pompie ale podwales ze pompa byla wymieniana.



3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
21-04-2015, 20:46
Post: #8
RE: Ciśnienie oleju 1.8t 20v AJH
Witam.
wesol samochodem jeździłem tylko wtedy gdy miałem problem początkowo z nierównomierna pracą silnika. Gdy podczas jazdy zaczęła mrugać po raz pierwszy lampka oleju od razu zatrzymałem samochód i już nie kontynuowałem dalej jazdy do ostygnięcia silnika. Pomimo tego że panewki wyglądały że nie są przytarte zostały i tak przez mechanika wymienione. Wał został również przepatrzony pod kontem pęknięć czy zadziorów i tam również nic nie było widziałem zięcia. Pompa została wymieniona na nową wraz z zaworem ciśnieniowym. Zastanawia mnie czy mój silnik AJH wyposażony jest w dyszę smarowania dna tłoka nigdzie nie mogę znaleźć?
22-04-2015, 19:42
Post: #9
RE: Ciśnienie oleju 1.8t 20v AJH
Witam
Szukam i szukam w necie czy mój silnik AJH jest wyposażony w dyszę smarowania (chłodzenia) dna tłoka i nigdzie nie mogę znaleźć. Faktycznie nie chce mi się wierzyć że to głowica. Może ktoś rozbierał ten silnik od spodu i pamięta czy były te dyszę albo jakaś specyfikacja tego silnika się komuś przewinęła kiedyś?




Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  ATM - drgania, wypadanie zapłonu, pobór oleju misiek5 3 2,045 02-04-2020 10:18
Ostatni post: kristof370
  VR6 2,8 204 KM - olej, ciśnienie Bruce 12 9,299 19-02-2020 14:16
Ostatni post: junak1956
  niskie cisnienie oleju awc 1.8t Amoath 4 2,633 30-12-2019 22:45
Ostatni post: wesol
  2.0 ATM ubywa oleju armandobond007 9 8,192 22-10-2018 23:17
Ostatni post: werkzeugwagen
  Wymiana oleju w skrzyni automatycznej VW Sharan 2,0 benzyna rok 96 barney7 20 14,624 29-04-2018 20:15
Ostatni post: wesol
  Wymiana oleju w skrzyni biegów. ESTIA 15 10,139 04-07-2017 19:50
Ostatni post: go2-jacek
  Alhambra 2.8 v6 problem z filtrem oleju lopez931 23 6,271 20-06-2016 20:45
Ostatni post: lopez931
  vw sharan 2.0 ATM problem z silnikiem brak oleju na glowicy grzegorz.leszko 11 4,236 18-05-2016 11:58
Ostatni post: mamwi
  AWC Cewki i swiece w oleju rutra_83 3 2,575 12-03-2016 08:54
Ostatni post: manieeek14
  Pompa oleju empoli71 14 9,464 19-11-2015 21:46
Ostatni post: Peszek

Skocz do:


Kontakt | Forum - VW Sharan, Ford Galaxy, Seat Alhambra - warsztat, porady, forum, galeria, pomoc, ogłoszenia | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Oklejanie samochodów - Agencja reklamy Starachowice - marecki.name