Ocena wątku:
Pompa wody czy wymieniać przy wymianie rozrządu ?
11-09-2014, 19:33 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-09-2014 19:49 przez wesol.)
Post: #41
RE: Pompa wody czy wymieniać przy wymianie rozrządu ?
(11-09-2014 13:38)smok_wawelski napisał(a):  Zgadza się - jeszcze są inne aspekty kosztów w ASO - nie na wszystkie ASO ma wpływ i wolną rękę.
Pompa czy rozrząd w ASO ma być ori z w pudełeczkach z logo marki auta, itd itd.

A w życiu kto tak powiedzial ze musi zakaldac czesci z logiem. Pamietaj ze teraz( od chyba 2 czy 3 lat) moze zwykly warsztat robic przeglady itp a ty jako wlasciciel nie stracisz gwarnacji na auto. Wszedl taki przepis. Pamietaj ze ASO maja spora przebitke na wszystkim. A z narzedziami to przesadziles bo np koziol dostal sprzet do geometrii itd np za impwe podpiasana na branie oleju u castrola. Pensety czy inych rzeczy nie musi brac seriws takie jak zalecil producent wazne by mial ów sprzet na wyposazeniu. To czy to beda blokady czy inne narzedzia tego czy innego producenta to nieistotne. Wazne by bylo czym to wykonywać. Odebranie autoryzacji hmm to koziol nie powinien miec do dzis ani autoryzacji na mazde ani na opla ani na chewroleta czy saab'a. Nie wiem
jak toyota czy lexus bo tam bywalem tylko pare razy.

(11-09-2014 14:36)daneczek76 napisał(a):  Słuchaj specjalnie dla ciebie miałem już zadzwonić do samego WolfsburgWink
Ale z racji tego że mój szanowny szwagier pracował w ASO VW w Motorpolu , poprosiłem przez niego o kontakt do głównego inżyniera/technologa który pracuje w ASO i jeździ na szkolenia do Poznania i Niemiec.
A więc Serwis Autoryzowany VW ma przykaz z góry - wymienia cały komplet ze wszystkimi rolkami i napinaczem taki jak jest pokazany w załączniku i linku dwa posty wyżej. Pompę zawsze jest wymieniana od bardzo bardzo dawna.
W Niemieckich ASO jest tak samo, zresztą dla przekonania sprawdziłem historie serwisową szwagra Turana 1.9 2008 roku z Niemiec i na wykazie części zużytych jest cały komplet wraz z pompą.

Jak bedziesz dzwonił to pozdów Pawła Baryliszyna- siedzi gdzieś tam.
Przypominam ze sprawa dotyczy tego co nakazuje producent aut czyli vag nie to co sobie preferuje ASO. ASO to puknt ktory nie wchodzi w skład koncernu. Jedynie sprzedaje i na prawia auta tegoż producenta. To co robi dane aso to inna historia. Tak jak pisalem juz. W oplu wymienialismy zestaw a na zyczenie pompe tez lub po ogledzinach byla gadka do doradcy a ten dzwonil do wlasciciela. Pozniej nam odgórnie kierownik powiedzial ze wymieniamy wraz z pompą.
ASO nie naprawa tylko wymienia- tak sie mówi. Tak zwani wymieniacze. A czemu nam Grzegorz Pancyk jak wymienialismy EGR to zrobil zebranie i powiedział-" nie da sie ich usprawnic?? Nie mozna próbowac tylko odrazu wymieniacie?? Czemu w Lacetti i innych pękały stelaże siedzen kierowcy i jak byla naprawa to niby wymiana tylko co nie. A mówie do doradcy- dzwoń do warszawy i pytaj czy jak mozna usprawnic w sposób trwaly poprzez zespawanie to czy mozna to tak naprawiać. Naprawa w 100% przywraca sprawność elementu. I co spawalem ze 4 siedzenia.

Gdzie wy pracowaliscie ze takie teorie macie?

Rozmowa jest caly cza o tym co wymaga producent przy wymianie rozrzadu. Zapytalem by mi podac info z TISa czy jakiegos innego programu serwisowego gdzie widnieje jak byk napis ze obowiazkowo wymienic pompe wody. JEst napisane, ze wymienic pasek i rolke napinajaca za kazdym razem jesli jest napinacz hydro w 1.9 tdi PD i co druga wymiane paska wymienic rolke napinajaca w 1.9 tdi PD gdy nie ma napinacza hydro. Nie ma nic wspomnianego o pompie. Nie siejcie herezji. Co sobie wymieniacie to nikogo nie interesuje bojeden powie ze pompe tez a drugi powie ze simmeringi tez a na forum golfa jeszcze była kacja zeby wymienaic koniecznie kolo zebate na wale.

Wczesniej pytalem: "jak mozna szybko i bez sladu zniszczyc pompe wodną??" Co z odpowiedzią??



3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Reklama

11-09-2014, 20:12 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-09-2014 20:30 przez smok_wawelski.)
Post: #42
RE: Pompa wody czy wymieniać przy wymianie rozrządu ?
A kto to jest "koziol" ?

Jeśli rozmawiamy o przepisach - dane które przytaczałem są sprzed ok. roku - wtedy miałem dostęp do dokumentów określających wymagania i procedury zapewnienia jakości w ASO. Nie zaprę się na 100% że się nie zmieniły.

Chętnie zapoznam się z nowelizacjami w tym zakresie - mam zatem do Ciebie prośby:
- przytocz link lub inne źródło o tym przepisie dot. praw gwarancyjnych i możliwości stosowania zamienników w naprawach gwarancyjnych
- przytocz lub wskaż żródło dokumentów czy procedur zapewnienia jakości w dowolnym ASO
Księga Jakości jest dokumentem jawnym w systemach zapewnienia jakości - więc nie ma chyba problemu, procedury już nie zawsze są jawne więc tu pewnie utkniemy w martwym punkcie ale chociaż na podstawie Księgi będziemy mogli konkretniej pogadać.

Zgodzę się z Tobą że sprzęt nie musi pochodzić od producenta auta. Oczywiście że warsztaty czy ASO otrzymują sprzęt od dostawców - te układy są od lat i nie tylko w ASO - natomiast, jeśli wdrożony jest np. ISO9001 to sprzęt musi posiadać odpowiednie certyfikaty, nie musi być od producenta auta - normy określają parametry sprzętu i sposób certyfikacji a nie od kogo on ma być.

Przy ISO9001 - nie ma możliwości aby audyt był pozytywny jeśli stwierdzi wyposażenie niezgodne z tym które jest wymieniane w procedurach.
Wiem również o polskich realiach i zjawiskach występujących podczas audytów wewnętrznych oraz o tzw. papierowym ISO ale te numery nie przechodzą przy audycie zewnętrznym - nie mówię tu o sfałszowanych audytach bo nie o to chodzi.
Negatywny audyt zewnętrzny - zawsze powoduje wdrożenie procedur i działań korygujących oraz ponowny audyt - to podstawy ISO9001 bazującego zwykle na cyklu Deminga inaczej zwanym PDCA

Owszem ASO ma drogo - czy ma przebitkę nie wiem, musiałbym znać wszystkie koszty i zyski a nikt mi nie da do łapy dokumentów księgowych czy nawet bilansu rocznego - to dokumenty tajne dostęp do nich ma ASO i Kontrola Skarbowa - ja pisałem o tym co powoduje te ceny.


Cytat:Wczesniej pytalem: "jak mozna szybko i bez sladu zniszczyc pompe wodną??" Co z odpowiedzią??

Ok - słusznie może i wytknąłeś mi i daneczkowi OT - jednak ten OT wyniknął z dyskusji o topicowej pompie i rozrządzie - bo wyszedł temat jak nakazuje producent i jak robi ASO - więc uważam że nie jest to całkiem OT. Jednak pytanie jak zniszczyć pompę chciałbym zauważyć że jest również off topic. To gdzie pracowaliśmy nie wnosi wiele do sprawy - pomińmy to proponuję.



Prawdę swą należy mówić głośno, nie schlebiając ani rzeczom, ani wypadkom, ani stosunkom, ani ideom - St. Żeromski
[Obrazek: stopka.png] - Pozdrawiam - moja www
- kontaktować się ze mną proszę przez e-mail
11-09-2014, 20:20 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-09-2014 20:22 przez szparag86.)
Post: #43
RE: Pompa wody czy wymieniać przy wymianie rozrządu ?
Panowie o co ten cały rwetes. Kto chce wymieni pompę z każdym zestawem rozrządu inny pompę wymieni co 2 wymianę rozrządu, trzeci nie zrobi nic i przelata 100tyśkm albo i lepiej, a innemu, który wymienił wszystko pasek strzeli po 20 tyś km...
11-09-2014, 22:06
Post: #44
RE: Pompa wody czy wymieniać przy wymianie rozrządu ?
Kozioł to kozłowski- drugi w Polsce serwis opla. Pierwszy w Wawie.
To ja zapytałem o notke z procedur gdzie jest nakaz wymiany pompy. Nie ja mam udowadniać tylko wy.

Samo to że idąc do sklepu czy aso na zapytanie o koszty wymiany podają dość często że tyle a tyle z pompa wody. Po co to dodają? To powinno dac do myślenia.



3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
12-09-2014, 00:00
Post: #45
RE: Pompa wody czy wymieniać przy wymianie rozrządu ?
Mnie najbardziej interesował ten przepis.
(11-09-2014 19:33)wesol napisał(a):  ....... Pamietaj ze teraz( od chyba 2 czy 3 lat) moze zwykly warsztat robic przeglady itp a ty jako wlasciciel nie stracisz gwarnacji na auto. Wszedl taki przepis. .

To chyba dość istotne i chyba wielu by to interesowało, przepraszam może to temat nie na ten wątek ale ze wzgl. na istotę sprawy proszę odpowiedz jeśli możesz. Nikt przecież nie lubi bulić w aso przepis może się przydać wielu ludziom.



Prawdę swą należy mówić głośno, nie schlebiając ani rzeczom, ani wypadkom, ani stosunkom, ani ideom - St. Żeromski
[Obrazek: stopka.png] - Pozdrawiam - moja www
- kontaktować się ze mną proszę przez e-mail
23-10-2015, 22:25
Post: #46
RE: Pompa wody czy wymieniać przy wymianie rozrządu ?
Witam.Swojego czasu-jakieś 5 lat temu jeździłem swoim Sharanem na NIemcy-gdy przyszła pora wymiany rozrządu mechanik poradził mi kupić "porządną" pompę SKF /ale 2 razy droższą/ która miała wytrzymać co najmniej 2 wymiany rozrządu-jak polecił tak zrobiłem -kupiłem tego SKF-a i został założony w sharanie -wytrzymał 1 termin wymiany rozrządu /60 tys.km/ i połowę 2 terminu/30 tys.km- razem pompa wytrzymała 90 tys.km a co najważniejsze- pompa padła na autostradzie w pobliżu Chemnitz-Niemcy tj.prawie 300 km. od domu-wyszły z tego ładne koszta-Policja niemiecka skasowała mnie 100 euro za holowanie po autostradzie i to na nieoryginalnym holu dodatkowo strata pieniędzy za kurs-musiałem prosić o podmianę aby dowieźć ludzi do domu.Od tej pory zawsze wymieniam pompę wody przy każdej wymianie rozrządu-ponadto co 30 tys.km sprawdzam stan pompy-zdejmuję pasek klinowy i sprawdzam luz osiowy-w tej chwili mam założoną pompę HEPU -ma najechane 40 tys.km ma już lekki luz na łożysku-ale jeszcze nie cieknie.
23-10-2015, 22:49
Post: #47
RE: Pompa wody czy wymieniać przy wymianie rozrządu ?
Od dwoch lat albo i wiecej wszyscy trabia ze pompy SKF to kibel nieprzecietny. Pozadne pompy to HEPU albo DOLZ. O ile SKF nadal w miare pozadny jest w łozyskach tak w pompach wlasnie sie skipeszczył.
Generlanei nigdy nie mozna miec pewnosci co do pompy czy innych podzespolow. PSuja sie i w prawie nowych autach i w mocno juz wyeksploatkowanych.
Kazdy robi jak uwaza. Owszem jak latasz w dalekie trasy czy prowadzisz uslugi transportowe to tak jak moj kuzyn- zawze wymienie tarcz ei klocki hamulcowe na nowe i tylko ATE kompletny rozrzad z pompą i filtry. Jednakze pisalem ze juz trzeci raz jego vivaro odmówilo posluszenstwa i tym razem juz na dobre a autko jest z 2007 roku plus to ze jezdizlo dla apteki w DE i spisywalo sie wysmienicie. Natomiast wusluzony transportej T4 2.5 tdi z nalotem teraz juz chyba cos kolo 600 tys km dalej smiga. no coż tak to bywa.



3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.




Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Zgrzytanie skrzyni biegów przy wrzucaniu 3 biegu mari0 0 247 04-07-2023 21:22
Ostatni post: mari0
  Hałas przy skręcaniu w lewo/jeździe prosto abecadlo 0 410 07-08-2022 22:01
Ostatni post: abecadlo
Information Kontrolka oleju po wymianie uszczelki pokrywy zaworów adrianb 8 1,876 26-09-2021 09:19
Ostatni post: adrianb
  nie odpala po wymianie filtrów.. m-blue 1 791 05-07-2021 19:33
Ostatni post: m-blue
  Turkotanie z prawej strony przy puszczaniu nogi z gazu. Vicheld 0 1,833 29-03-2021 18:00
Ostatni post: Vicheld
  Z 1.9TDI PD na TDI z pompą wtryskową rotacyjną yark 2 1,295 13-03-2021 00:34
Ostatni post: Maciej_F
  Sharan 2001 - Problem z szarpaniem przy przyspieszaniu karkwa123 1 859 30-11-2020 20:55
Ostatni post: Stefano
  [MKI] Pompa sprzęgła centrino 14 6,033 08-10-2020 23:30
Ostatni post: trzewik
Lightbulb Coraz większe wibracje przy hamowaniu... server92 1 858 20-09-2020 23:12
Ostatni post: kalamb
  stuki przy zmianie biegów vito33 2 3,019 16-09-2020 20:49
Ostatni post: Slowik8609

Skocz do:


Kontakt | Forum - VW Sharan, Ford Galaxy, Seat Alhambra - warsztat, porady, forum, galeria, pomoc, ogłoszenia | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Oklejanie samochodów - Agencja reklamy Starachowice - marecki.name