Ocena wątku:
Audio a alternator z akumulatorem
25-10-2013, 08:19 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-10-2013 08:21 przez Pasiak.)
Post: #21
RE: Audio a alternator z akumulatorem
(25-10-2013 06:37)wesol napisał(a):  co ma regulator to nie wiem. On ma ustalac napiecie jakie ma byc na instalacji. JElsi bedzie dawal regulator wiekszy prad to w zasadzie ltek bedzie ladowal aku w nieskonczonaosc bo ten nie uzyska nigdy takiego napiecia by juz przestac go ladować. Generalnie zadaniem regulatora jest podawanie wiekszego pradu by podniesc napiecie nieco jak jest duze obciazenie w instalacji badz aku jest rozladowany dosc znacznie.

dlatego przy wiekszej liczbie odbiorników (czyt. ponad to co fabryka dała) zamontowanych w samochodzie jak np. dodatkowe wzmacniacze, cb , radio telefony,taxometry koguty,kasy fiskalne itd. (zalecane jest przez producenta w przypadku wersi standardowej) ,standardowo w niemieckich autach z grupy VAG i nie tylko,przystosowanych do TAXI, Feuerwehr, POLIZEI i Ambulans motowane sa regulatory napiecia o zwiększonej mocy. Co na co dzień stosują kierowcy taxi w PL. Podobnie jest z całą resztą wyposażenia takiego auta, wystarczy porownać Sharana w orygnalnej niemieckiej wersji TAXI do zwykłego, wzmocnione zawieszenie elektryka itd z racji większych obciązeń. pozdr
Reklama

25-10-2013, 17:07
Post: #22
RE: Audio a alternator z akumulatorem
kolego nie pisz mi prosze takich bzdur bo widze z enie wiesz jak jest zbudowany altek. Naprawde musisz sie podszkolic bo widze z enie wiesz jak to dziala. Altek to ma dwa uzwojenia -stojan oraz wirnik ma tez uzwojenie. Wiesz po co to?? OD stopnia wypelnienia wirnika zalezy jakie napieci ei prad moze ten altek generaowac+ to jakie mamy obroty na wirniku. Regulator steruje wlasnie tym wypelnieniem by przez to prąd indukowany naq nieruchomym stojanie byl produkowany. DO tego wszystkieog nie wiem czy wiesz ale na stojanie masz po trzy uzwojenia czyli niejako jest to wytwornica pradu przech osobnych faz. Dlatego tez mamy az szesc diód prostowniczych i dzieki temu prad z tych trzech uzwojeń jest bardziej wypelniony w calym zakresie.
Jesli cos pogrzebiesz sobie przy regulatorze czy wymienisz na jakis inny to zamiast napiecia prawidlowego jakim jest w aucie powiedzmy około 13,8 do 14,4 volta bedzie produkowane napiecie powiedzmy 14.6 do 15V co zaskutkuje wiecznym ladowaniem aku i w konsekfencji jego gotowaniu i zasiarczeniu. Po to sie nazywa ten element w altku "regulatorem" ze ma cos regulować czyli utrzymywac na zadanym poziomie. JEsli dany altek sie nie wyrabia bo ma za mala moc to jest kilka sposobow na rozwiazanie tego problemu. mozna oczeiwscie zmienic altek na taki o wiekszej mocy ale mozna tez ewentualnie zmniejszyc kolo pasowe na altku badz zamontowac nieco wieksze na wale by zwiekszyc przelozenie i altek bedzie sie krecic duzo szybciej. I tak jak kazdy inteligentny czlowiek sie dobrze przyjrzy to zauwazy wnet ze kolo altka do kola pasowego awlu jest dwa razy mniejsze. Czemu? A wlasnie temu by na jalowych obr silnika czyli w okolicy 900 obr na alternatorze bylo okolo 1800-2000 obr bo samowzbudzenie altka nastepuje wlasnie przy okolo 1700-1800 obr.



3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
25-10-2013, 23:05
Post: #23
RE: Audio a alternator z akumulatorem
Wesoł - możesz się odnieść do budżetowe koncepcji jaką opisałem wyżej:
Cytat:Radio (pewno niebawem i tak zmienię): BLAUPUNKT MELBOURNE 120 (4x 20/45 )
Głośniki przód jako średnio tonowe zostają fabryczne
Tył jako bas PowerBass - znalazłem niedrogie Powerbassy : Powerbass S-65T 99 PLN / kpl 2 szt - tylko nieco parametry dziwią 87dB, 63-20000Hz. No i niby płytki montaż, głębokość 54mm - jak to upchnąć na tylne drzwi skoro głębokość montażową mają 50 mm?



Seat Alhambra 2001 r.
1,9 TDI AUY 115 KM
BASIS ale go rozbudowuję Wink
26-10-2013, 11:31
Post: #24
RE: Audio a alternator z akumulatorem
Dokładnie jak Wesol napisał, Ja w służbowych autach miałem dołozony drugi aku na osprzęt (radiostacja,bulaje i inne) i jedyną rzeczą jaka była zmieniona to altek na mocniejszy np z 100A na 140A a ty pierdy piszesz o regulatorze napięci który ma zupełnie inne zadanie. Przy wzmakach jak napisałem stosuje się kondensatory żeby nie było chwilowego braku prądu do altka.
26-10-2013, 11:41
Post: #25
RE: Audio a alternator z akumulatorem
co do glosnikow to nie wypowem sie bo ich osobiscie akurat nie sprawdzalem. Sama marka jest okej i godna polecenia. Sam pomysl zrobienia tak ze w tylnych drzwiach jakies niby bassy maja same isc a w przednich same srednie to porazka i zero profesjonalizmu. Zrob tak jak wszyscy wszedzie polecają czyli w przednie drzwi pozadne glosniki srednio-niskotonowe plus gwizdki na slupkach albo w gornych miejscach( chyba ze chcesz zostawic te seryjne). W tylne sie zbytnio nie inwestuje w budrzetach sredniozaawansowanych. Pozadna jednostka sterujaca, wzmak, przednie glosniki i sub zalatwia sprawa i audio masz na naprawde pozadnym poziomie. Nikt ci nie kaze kupowac glosnikow Morela czy innych markowych i drogich.



3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
26-10-2013, 12:05 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-10-2013 18:42 przez Pasiak.)
Post: #26
RE: Audio a alternator z akumulatorem
(25-10-2013 17:07)wesol napisał(a):  kolego nie pisz mi prosze takich bzdur bo widze z enie wiesz jak jest zbudowany altek. Naprawde musisz sie podszkolic bo widze z enie wiesz jak to dziala. Altek to ma dwa uzwojenia -stojan oraz wirnik ma tez uzwojenie. Wiesz po co to?? OD stopnia wypelnienia wirnika zalezy jakie napieci ei prad moze ten altek generaowac+ to jakie mamy obroty na wirniku. Regulator steruje wlasnie tym wypelnieniem by przez to prąd indukowany naq nieruchomym stojanie byl produkowany. DO tego wszystkieog nie wiem czy wiesz ale na stojanie masz po trzy uzwojenia czyli niejako jest to wytwornica pradu przech osobnych faz. Dlatego tez mamy az szesc diód prostowniczych i dzieki temu prad z tych trzech uzwojeń jest bardziej wypelniony w calym zakresie.
Jesli cos pogrzebiesz sobie przy regulatorze czy wymienisz na jakis inny to zamiast napiecia prawidlowego jakim jest w aucie powiedzmy około 13,8 do 14,4 volta bedzie produkowane napiecie powiedzmy 14.6 do 15V co zaskutkuje wiecznym ladowaniem aku i w konsekfencji jego gotowaniu i zasiarczeniu. Po to sie nazywa ten element w altku "regulatorem" ze ma cos regulować czyli utrzymywac na zadanym poziomie. JEsli dany altek sie nie wyrabia bo ma za mala moc to jest kilka sposobow na rozwiazanie tego problemu. mozna oczeiwscie zmienic altek na taki o wiekszej mocy ale mozna tez ewentualnie zmniejszyc kolo pasowe na altku badz zamontowac nieco wieksze na wale by zwiekszyc przelozenie i altek bedzie sie krecic duzo szybciej. I tak jak kazdy inteligentny czlowiek sie dobrze przyjrzy to zauwazy wnet ze kolo altka do kola pasowego awlu jest dwa razy mniejsze. Czemu? A wlasnie temu by na jalowych obr silnika czyli w okolicy 900 obr na alternatorze bylo okolo 1800-2000 obr bo samowzbudzenie altka nastepuje wlasnie przy okolo 1700-1800 obr.

fajnie,że opisaleś cała budowe alternatora i jego działanie ale nie oto tu chodzi... chetnie spotkał bym się z Tobą i porozmawiał o kwestiach technicznych.
http://allegro.pl/hella-regulator-napiec...51273.html

http://allegro.pl/regulator-napiecia-aud...79460.html

w przypadku watpliwości zapraszam na wyczerpujace szkolenie BOSCH http://www.szkoleniabosch.pl/
26-10-2013, 12:36
Post: #27
RE: Audio a alternator z akumulatorem
Raczej BOSCH. Toprana akurat montowalem w T4 i sprawowal sie bardzo dobrze. Mimo to plecam boscha bo akurat te ich sa tak dobre ze wielokrotnie szczotki sie koncza w nich a sam regulator jest nadal dobry. \\\o tych zamiennikach roznej marki tego powiedziec czasami nie mozna i bywalo ze sie psuly.



3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
28-10-2013, 01:28
Post: #28
RE: Audio a alternator z akumulatorem
ja mam u siebie 3 wzmacniacze, alternator 120A, 3 letni aku 72 aH, pełną elektrykę, CB i kilka innych prądożernych gadżetów - akumulator jest pełny a prądu mam do oporu.




Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  wymiana audio w galaxy 02 feri-acz 7 3,121 30-10-2018 15:33
Ostatni post: kalamb
  car audio sharan by saltech saltech 16 4,672 22-03-2018 11:19
Ostatni post: saltech
  Ford Galaxy MK II audio z monitorów w zagłówkach Doki 1 2,773 26-06-2013 23:59
Ostatni post: moherydz
  Audio GALAXY MK2 (2001) (POMOCY!!!) boofet 4 4,347 11-10-2012 15:19
Ostatni post: daneczek76
  Car-Audio Ground Zero by Sharan Mario SharanVR6 22 15,691 03-01-2012 21:20
Ostatni post: daneczek76

Skocz do:


Kontakt | Forum - VW Sharan, Ford Galaxy, Seat Alhambra - warsztat, porady, forum, galeria, pomoc, ogłoszenia | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Oklejanie samochodów - Agencja reklamy Starachowice - marecki.name