Szukaj w tytułach wątków
Wyszukiwanie - więcej info
Jak zrobic logi auta- porada
|
21-05-2011, 15:38
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 22-06-2014 07:40 przez wesol.)
Post: #1
|
|||
|
|||
Jak zrobic logi auta- porada
Coprawda mysle ze sporo jest tego na necie i wystarczy wpisac w google ale w skrócie podaje co i jak.
Po pierwsze trzeba miec fejs odpowiedni na obd2 do aut grupy vag, najlepiej laptop ale moze byc stacjonar ( tu wykonamy tylko statyczne logi z braku mozliwosci jazdy no chyba ze na hamowni). Program vag-com w pelnej wersji lub VCDS. Wszelkie logi robimy na silniku rozgrzanym do temp min 80 stopni. Podstawowe logi czyli statyczne robimy na obrotach jalowych w grupie Basic settings-BS. Kazdą grupe przy statycznych robimy tak by wychwycic dwa stany pracy badanego podzespolu - czyli jak zrobimy loga trwajacego tak z 10-15 s to wystarczy. Np EGR bedzie mial zlogowane dwa stany otwarty i zamkniety. Ktore bloki logowac i w jakich silnikach?? W zasadzie jest wszedzie prawie tak samo tylko dochodza inne bloki w PD lub zaleznie czy to silnik R4, R5 czy V6. Silniki R4 na VP37 ASV AFN ALH itd: - w Blokach pomiarowych(MB): 000 , 001 , 003 , 004 , 007 , 011 , 013 - w Nastawach podstawowych (BS): 000 , 003 , 004 , 011 • Silniki R4 na PD AUY ASZ itp: - w Blokach pomiarowych (MB): 000 , 001 , 003 , 004 , 007 , 011 , 013 , 023 - w Nastawach podstawowych (BS): 003 , 011. Wazniejsze sa logi dynamiczne bo pokazuja pełen obraz pracy silnika podczas jazdy wiec na nich polecam sie skupić. Logi te wykonujemy w dwie osoby gdyz jedna prowadzi auto a druga obsługuje laptopa- wciska start i stop podczas jazdy oraz zapisuje loga do pliku. Logujac pedal gazu ma byc wcisniety do oporu i startujemy na wmiare jak najwyzszym biegu czyli turlajac sie na biegu np 4 z predkoscia obrotowa 1300-1500 wciskamy start na laptopie, pedal gazu w podloge czekamy az obroty silnika dojada do okolo 4000 obr( czyli bedziemy przyspieszac tak do 140 km/h), wciskamy "stop" na laptpioe i mozemy sciagnac nowe z gazu. Zapisujemy pomiar do pliku. W automatach musimy wciskac pedal gazu tak by nie zredukowal biegu. Logi dynamiczne robimy w MB nastepujace grupy: R4 na VP37 ALH AFN itp 000 , 001 , 003 , 004 , 008 , 010 , 011 R4 PD AUY ASZ itp: 000 , 001 , 003 , 004 , 008 , 010 , 011 Po zapisaniu tych logow przerabiamy je lub wklejamy ale juz o tym jest osobny temat wiec nie bede powielał. Jeszcze jedno, logujemy nie wiecej jak dwie grupy na raz zeby pomiar zawieral wiecej informacji. Czyli robimy najlepiej kazda grupe osobno i zapisujemy Np.001 osobno 003 i reszta tak samo. Nie ma co sie bać to jest naprawde bardzo proste. Bloki na vagu sa tez podpisane tak wiec bedziemy wiedzieli co sprawdzamy- turbine, przeplywke, EGR itd Polecam obejrzec jeszcze filmik zeby widziec jak to wyglada w realiach. Mysle ze mozna zamiescic link bo pelno na necie jest tego filmika w roznych chomikach i rapidach itp. http://rapidshare.com/files/197332064/Au..._turbo.wmv |
|||
|
Reklama
|
|||
|
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
|
Podobne wątki | |||||
Wątek: | Autor | Odpowiedzi: | Wyświetleń: | Ostatni post | |
logi dynamiczne i statyczne | zajdeljarek | 2 | 1,490 |
13-01-2021 09:41 Ostatni post: zajdeljarek |
|
LOGI DYNAMICZNE | Stempel | 3 | 2,541 |
10-01-2021 18:30 Ostatni post: wesol |
|
Logi dyn 1.9tdi AFN | mustang727 | 23 | 7,578 |
28-09-2020 19:41 Ostatni post: wesol |
|
ASZ 1.9 tdi logi | Niemago | 3 | 1,946 |
16-07-2020 16:23 Ostatni post: wesol |
|
Logi 1,9 TDI 130 KM ASZ wibracje w przedziale 1700 -2000 obr/min | Tomek Westfalia | 34 | 10,437 |
02-03-2020 11:48 Ostatni post: wesol |
|
analiza, logi 1,8 t | picia78 | 3 | 2,043 |
15-07-2019 21:37 Ostatni post: picia78 |
|
Mapowany sharan spadek mocy.. Logi dynamiczne.. | sivyx | 3 | 1,650 |
23-06-2019 20:25 Ostatni post: wesol |
|
Logi turbiny | romi72 | 20 | 5,785 |
17-06-2018 18:29 Ostatni post: wesol |
|
Logi 1,9 TDI ASZ 130 | buzek1985 | 5 | 2,749 |
13-06-2018 20:49 Ostatni post: tolus24 |
|
Uprzejmie proszę pomóc mi przeanalizować Logi wtrysków i przepływomierza AUY 115 | telo777 | 53 | 17,892 |
18-05-2018 01:40 Ostatni post: junak1956 |