Jak zrobic logi auta- porada - Wersja do druku +- Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA (http://www.vw-sharan.pl/forum) +-- Dział: DZIAŁ TECHNICZNY (/forumdisplay.php?fid=6) +--- Dział: Diagnostyka VAG (/forumdisplay.php?fid=14) +---- Dział: Analizy logów (/forumdisplay.php?fid=15) +---- Wątek: Jak zrobic logi auta- porada (/showthread.php?tid=519) |
Jak zrobic logi auta- porada - wesol - 21-05-2011 15:38 Coprawda mysle ze sporo jest tego na necie i wystarczy wpisac w google ale w skrócie podaje co i jak. Po pierwsze trzeba miec fejs odpowiedni na obd2 do aut grupy vag, najlepiej laptop ale moze byc stacjonar ( tu wykonamy tylko statyczne logi z braku mozliwosci jazdy no chyba ze na hamowni). Program vag-com w pelnej wersji lub VCDS. Wszelkie logi robimy na silniku rozgrzanym do temp min 80 stopni. Podstawowe logi czyli statyczne robimy na obrotach jalowych w grupie Basic settings-BS. Kazdą grupe przy statycznych robimy tak by wychwycic dwa stany pracy badanego podzespolu - czyli jak zrobimy loga trwajacego tak z 10-15 s to wystarczy. Np EGR bedzie mial zlogowane dwa stany otwarty i zamkniety. Ktore bloki logowac i w jakich silnikach?? W zasadzie jest wszedzie prawie tak samo tylko dochodza inne bloki w PD lub zaleznie czy to silnik R4, R5 czy V6. Silniki R4 na VP37 ASV AFN ALH itd: - w Blokach pomiarowych(MB): 000 , 001 , 003 , 004 , 007 , 011 , 013 - w Nastawach podstawowych (BS): 000 , 003 , 004 , 011 • Silniki R4 na PD AUY ASZ itp: - w Blokach pomiarowych (MB): 000 , 001 , 003 , 004 , 007 , 011 , 013 , 023 - w Nastawach podstawowych (BS): 003 , 011. Wazniejsze sa logi dynamiczne bo pokazuja pełen obraz pracy silnika podczas jazdy wiec na nich polecam sie skupić. Logi te wykonujemy w dwie osoby gdyz jedna prowadzi auto a druga obsługuje laptopa- wciska start i stop podczas jazdy oraz zapisuje loga do pliku. Logujac pedal gazu ma byc wcisniety do oporu i startujemy na wmiare jak najwyzszym biegu czyli turlajac sie na biegu np 4 z predkoscia obrotowa 1300-1500 wciskamy start na laptopie, pedal gazu w podloge czekamy az obroty silnika dojada do okolo 4000 obr( czyli bedziemy przyspieszac tak do 140 km/h), wciskamy "stop" na laptpioe i mozemy sciagnac nowe z gazu. Zapisujemy pomiar do pliku. W automatach musimy wciskac pedal gazu tak by nie zredukowal biegu. Logi dynamiczne robimy w MB nastepujace grupy: R4 na VP37 ALH AFN itp 000 , 001 , 003 , 004 , 008 , 010 , 011 R4 PD AUY ASZ itp: 000 , 001 , 003 , 004 , 008 , 010 , 011 Po zapisaniu tych logow przerabiamy je lub wklejamy ale juz o tym jest osobny temat wiec nie bede powielał. Jeszcze jedno, logujemy nie wiecej jak dwie grupy na raz zeby pomiar zawieral wiecej informacji. Czyli robimy najlepiej kazda grupe osobno i zapisujemy Np.001 osobno 003 i reszta tak samo. Nie ma co sie bać to jest naprawde bardzo proste. Bloki na vagu sa tez podpisane tak wiec bedziemy wiedzieli co sprawdzamy- turbine, przeplywke, EGR itd Polecam obejrzec jeszcze filmik zeby widziec jak to wyglada w realiach. Mysle ze mozna zamiescic link bo pelno na necie jest tego filmika w roznych chomikach i rapidach itp. http://rapidshare.com/files/197332064/Audi_-_Zrob_to_sam_-_VAG-_lmm_i_turbo.wmv |