Ocena wątku:
  • 3 głosów - średnia: 3
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Czy tak działa turbo?
#11
To jakieś wskazówki jak się jeżdzi dislem ,prosze
Odpowiedz




#12
bylo juz kilka razy. Jezdzimy raczej z obrotami nie mniejszymi jak 2000. czyli przyspieszajac stosujemy zakres od 2500 do nawet 4000. Stala predkosc jazdy czyli utrzymywanie predkosci to tez zalezne jest od tego gdzie bo na miescie to mysle ze mozna niec mniej miec bo jedzimy raczej na 2 i 3 czy gora 4 biegu. w trasie jedzimy zazwyczj na 5 biegu a czasami sie zapina 6 bieg ale to oborty musza byc moim zdaniem od 2200 a nawet wiecej. Duszenie silnika to nic dobrego. Paliwa nie zaoszczedzisz zawiele o ile wogóle a napewno zakonczy sie to zapieczona suszarką czy innymi dolegliwosciami.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz
#13
A ja proponuję aby ktoś kto ma wątpliwości jak powinien pracować silnik niech się przesiądze na rower, ustawi przerzutki na najwyższe przełożenie i spróbuje nagle przyspieszyć, nawet pod górkę. Wtedy zrozumie co "czuje" silnik.
Silnik powinien pracować swobodnie.
Odpowiedz
#14
słusznie kolega zauważył Wink jeżdżę rowerem dużo w sezonie wiosna lato, więc wiem o co chodzi - nie pościgam się z autami ze świateł na 3-6 Big Grin ale już na 3-2 jak najbardziej Big Grin silnik musi mieć ten najoptymalniejszy moment pracy, wtedy jest najwydajniejszy i najmniej pali.
nie mam już galaxy ale ciągle chcę galaxie Big Grin
Odpowiedz
#15
A propos sposobu jazdy...jak jeżdzić zaraz po uruchomieniu w mrozy? Czy poniżej 2000 obr. żeby oszczędzać sprężarkę zanim się rozgrzeje,czy wchodzić na wyższe obroty mając na względzie osadzanie się sadzy na łopatkach sprężarki ale bez gwałtownych przyspieszeń?
Odpowiedz
#16
Ja bym raczej poczekał z wyższymi obrotami aż się olej rozgrzeje. Ale to tylko moje przemyślenia.
Odpowiedz




#17
A co kolega "wesol" na to,w poradniku "jak jeżdzić dislem" punkt 5 i punkt 10.....czy są do siebie w sprzeczności?
Odpowiedz
#18
nie czytalem poradnika.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz
#19
A że się tak wtrącę- gdzie tu kolega widzi sprzeczność?
Odpowiedz
#20
(11-01-2013, 00:17)tacini napisał(a): A propos sposobu jazdy...jak jeżdzić zaraz po uruchomieniu w mrozy? Czy poniżej 2000 obr. żeby oszczędzać sprężarkę zanim się rozgrzeje,czy wchodzić na wyższe obroty mając na względzie osadzanie się sadzy na łopatkach sprężarki ale bez gwałtownych przyspieszeń?
kilka minut rozgrzewam na postoju, a potem bez gwałtownych przyspieszeń
Odpowiedz




Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  VW Sharan 2.0 tdi BRT turbo po regeneracji pozno wstaje? MarcinW 21 10,562 23-09-2023, 20:38
Ostatni post: wesol
  BRT - Zapchany DPF? Kończące się turbo? gbawol 0 557 13-03-2022, 18:18
Ostatni post: gbawol
Question Turbo nie działa, MAF zmierzony większy od planowanego f0ff 6 1,878 07-04-2021, 11:52
Ostatni post: f0ff
  regulacja sztangi turbo??? lysy-karll 55 30,618 23-08-2019, 11:40
Ostatni post: majronn
  AUY - problem po wymianie/regeneracji turbo kowalwalcz 33 9,433 20-11-2018, 09:06
Ostatni post: wesz82
  Turbo Patryk181 41 20,392 20-05-2018, 17:12
Ostatni post: wesol
  Galaxy MK1 1.9 TDI 1997r- wskaźnik temperatury nie działa. Szymon500 0 1,348 24-02-2017, 22:17
Ostatni post: Szymon500
  Wentylator działa bez przerwy Galaxy 97` cichy993 9 4,189 04-01-2017, 21:39
Ostatni post: marcyb3
  turbo kkk z btb z jakim innym mozna je porownac ARL ? ASZ? dr.lolek 3 2,805 14-07-2016, 18:41
Ostatni post: wesol
  Spadający wężyk podciśnienia z gruchy turbo PAMONIUSZ 5 3,689 26-05-2016, 16:35
Ostatni post: mamwi

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości